4 כלי AI עונים על שאלה מקצועית בנושא מיתוג מעסיק– מי ינצח ומה נוכל ללמוד מהם?
ויקי גרונר – מנחת סדנאות AI FOR HR, סדנאות גיוס ברשתות חברתיות וכתיבה גיוסית שיווקית משולבות בבינה מלאכותית.
זה לא עוד פוסט על מיתוג מעסיק.
זה פוסט על העתיד … או ליתר דיוק על מה שחייב להיות חלק מההווה שלנו.
פוסט שמשלב שימוש בבינה מלאכותית בשאלה מקצועית בתחום מיתוג המעסיק ואפשר להקיש ממנו על דילמות נוספות בעולמות ה-HR אז חשוב לקרוא עד הסוף.
בשנה האחרונה אנחנו עדים להתנהלות תקציבית שקולה מצד ארגונים, לצד צמצומים בחלק מהחברות או הקפאת גיוסים.
מה המשמעויות לגבי השקעה במיתוג מעסיק?
האם אפשר לשים הכל על HOLD ולהמתין לפיק הבא?
או שצריך לשמר את הפעילות האסטרטגית הזו בצורה חכמה ויעילה?
פניתי ל4 כלי AI שונים באותה שאלה. בואו נראה מה הם ענו, מי מהם ענה בצורה טובה יותר ומה אפשר ללמוד מזה.
כולם קיבלו את אותה שאלה: "האם חשוב להשקיע במיתוג מעסיק בתקופת מיתון או שזו הוצאה מיותרת שעדיף לחסוך כל עוד גיוס העובדים מוקפא או מצומצם למינימום?"
מסקרן? בואו נחשוף את התשובות וגם נכיר באותה הזדמנות את 4 הכלים:
לסדנת AI לגיוס, סורסינג ומיתוג מעסיק>
לסדנת AI למשאבי אנוש, רווחה, למידה ופיתוח ארגוני>
ראשון: ChatGPT המפורסם מבית OPEN AI
בכמה מילים על הכלי: צ'ט ג'יפיטי הביא את הפריצה הגדולה של הAI היוצר לחיינו. צ'ט ג'יפיטי הוא כלי מסוג טקסט לטקסט, כלומר – אנחנו נותנים פקודה (פרומפט) טקסטואלית והתוצר המתקבל הוא טקסט. מדובר בכלי שכבר נמצא בשימוש בעולמות הגיוס והHR. עד כה הדרכנו 5000 קולגות בסדנאות ובהרצאות על הכלי והוא מחולל פלאים. אם עדיין לא השתתפת בסדנא שלנו או אם השתתפת ועבר הרבה זמן – פתחנו הרשמה למועד נוסף לגיוס> ולמועד נוסף למשאבי אנוש>. כמובן אפשר להזמין גם כסדנה פנים ארגונית בפניה למייל info@hrd.co.il
אז מה צט גיפיטי אומר?
ידידנו ChatGPT מסביר את החשיבות. הוא מדבר על יצירת מקום עבודה מועדף ומשמעותי למועמדים. הייתי מוסיפה כאן התייחסות גם לעובדים שהרי גם הם בוחרים במקום העבודה בכל יום מחדש. הדבר מתחבר גם למחוברות ארגונית שזה נושא משמעותי מאוד, בפרט בתקופה הזו בה החוזה הפסיכולוגי בין העובדים לארגונים מתערער שוב (אחרי שכבר נוצר משבר אמון מסוים בתקופת הקורונה).
בנוסף, צ'ט ג'יפיטי מדבר על תרבות ארגונית ועל ערכים. אלו חשובים מאוד, בפרט לדור ה-Z ולדור שאחריו.
בסעיף 2 צ'ט ג'יפיטי מסייג את דבריו ומזכיר לנו להתייחס למגבלת התקציב ולאחר מכן הוא גם קצת מקשקש ומוסיף מידע לא רלוונטי כמו למשל עיצוב תבנית קורות חיים.
חשוב לציין, שלו הייתי מנסחת את השאלה באנגלית – התשובה הייתה ברמה דיוק, איכות ופירוט גבוהות יותר.
אגב, אם עדיין לא נרשמתם לכנס מיתוג מעסיק שיתקיים ב28.11.23, זה הזמן>>
כלי שני: BING AI
בכמה מילים – הכלי מבוסס על ChatGPT והוא זמין מדפדפן Microsoft edge. היתרון שלו שהוא מחובר לאינטרנט ומלווה את הגלישה.
מאוד אהבתי את האופן שבו בחר בינג להתייחס למיתוג מעסיק. בינג אומר שמיתוג מעסיק הוא לא הוצאה אלא השקעה שמביאה תועלת לאורך זמן.
כלי שלישי: Bard
בארד שייך לגוגל והוא מתחרה של צ'ט ג'יפיטי ובינג. אפשר להתכתב איתו בעברית ולקבל תשובות מנוסחות היטב. בתגובה לשאלה ששאלתי, בארד פירט בבולטים את יתרונותיה של השקעה במיתוג מעסיק בעת מיתון: הוא התייחס הן למשיכת מועמדים והן לשימור עובדים. יתרונות נוספים שבארד מנה הם הורדת עלויות הגיוס, הגברת פרודוקטיביות והגדלת הרווחיות.
חסרה לי התייחסות מפורשת לסוגיית המחוברות הארגונית שמטרידה כיום לא מעט ארגונים. כולנו יודעים שגלי הפיטורים האחרונים בתוספת צלקות שנותרו מתקופת הקורונה, ערערו את החוזה הפסיכולוגי בין ארגונים לעובדים מה שמשפיע לעיתים על המחוברות הארגונית. מיתוג מעסיק איכותי יצור גאוות יחידה ויגדיל את המחוברות הארגונית.
כלי רביעי: Claude
קלוד הוא כלי AI נוסף שמייצר לנו טקסטים על סמך פקודות טקסטואליות. הוא עונה בצורה יותר קצרה, עניינית וממוקדת והשליטה שלו בעברית מדהימה. הוא אומנם לא מחובר כרגע לאינטרנט, אבל הוא כן מעודכן ממש לעכשיו.
אז מה ידידנו קלוד אומר לגבי מיתוג מעסיק בתקופה של הקפאת גיוסים? קלוד מודע לחשיבות, אך מציע לעבוד חכם וממוקד: להתמקד בפעולות זולות, להפגין רגישות ואחריות למצוקות העובדים ולשים לב לניהול תקציבי השיווק.
אז איך עושים מיתוג מעסיק חכם בתקופה בה נוסף לנו שחקן חיזוק משמעותי (AI) לצד אתגרים על רקע מצב השוק?
ואם גם אתם רוצים להתמקצע בעולמות הAI – הצטרפו לסדנאות ה-AI FOR HR שלנו>>
לצפיה בסרטון:
http://
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות