תוצאות סקר מיתוג המעסיק של ישראל 2021
מאת יעקב רוזן וויקי גרונר
לקראת כנס קהילת מיתוג המעסיק של ישראל ערכנו סקר מקיף שכלל מעל ל 150 מהחברות המובילות במשק שגייסו מעל ל 25,000 עובדים בשנה האחרונה.
>>> למידע על כנס קהילת הגיוס והסורסינג של ישראל שיתקיים ב 9.6.22 יש ללחוץ כאן <<<
על תוצאות הסקר:
תחום מיתוג המעסיק קיבל בוסט משמעותי בשנתיים האחרונות, והדבר ניכר היטב כשמנתחים את תוצאות הסקר הנוכחי אל מול תוצאות הסקר הקודם.
אין ספק שתחום מיתוג המעסיק חווה שינויים בצל הקורונה.
עם הגל הראשון, לצד גלי הפיטורין והחל"ת, הורגשה מגמת קיפאון בחלק לא מבוטל מהארגונים שצמצמו את הנוכחות ברשת. לעומתם, היו ארגונים שזיהו פוטנציאל למהלכי מיתוג מעסיק ודווקא הגדילו את הנוכחות ברשת ובכלל (תרומה לקהילה, השתתפות בלייבים וכו').
היו ארגונים שהשכילו לנצל את ההזדמנות ולייצר חשיפה אורגנית בעלות נמוכה ע"י רתימת העובדים וקידום פעילות החברה בתקופה הזאת.
בחודשים האחרונים, ובהתאם לתוצאות הסקר, חלה עליה משמעותית בפעילויות המיתוג של ארגונים רבים במשק. הפעילות נובעת בעיקר מהקושי ההולך וגובר בגיוס עובדים ובשימור עובדים. התחרות הגוברת על תשומת הלב של המועמדים הפוטנציאליים הניבה קמפיינים רבים ויצירתיים במגוון זירות – החל מהזירות הקלאסיות וכלה בפרסומות בפריים טיים.
מהפעילות של HRD עם מגוון ארגונים ומהשיחות שלנו עם מאות מובילי תחום הגיוס בארץ – הצפי שהמיקוד, התקציבים ופעילויות מיתוג המעסיק רק ילכו ויגדלו בשנה הקרובה.
התחזית שלנו היא שהמיקוד יעבור לרתימת עובדים והפיכתם לשגרירי החברה, העלאת השימוש בקידום ממומן ברשתות החברתיות ובקידום תוכן מקצועי ובהפיכת התחום למקצועי יותר. עם הגידול בתקציבי מיתוג המעסיק, אנו צופים שיותר ארגונים יפעלו לשיפור המדידה של תהליכי מיתוג מעסיק שהם מובילים.
>>> למידע על כנס קהילת הגיוס והסורסינג של ישראל שיתקיים ב 9.6.22 יש ללחוץ כאן <<<
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות