10 טעויות נפוצות של מגייסים בפייסבוק

מאת ויקי גרונר

המועמדים נמצאים בפייסבוק, המגייסים נמצאים בפייסבוק ועדיין – משרות רבות מפורסמות ברשת החברתית הגדולה בארץ ובעולם ולא זוכות למועמדויות רלוונטיות. מדוע זה קורה ומאילו טעויות כדאי להימנע?  

  1. את הגדרת הפרטיות של הפוסטים שלך כבר בדקת?

הדבר הראשון שחשוב לוודא בעת פרסום המשרה הוא הגדרת הפרטיות של הפוסט. בפרופילים רבים, הגדרת הפרטיות הדיפולטיבית היא "חברים", המשמעות: שרק החברים שלך רואים את הפוסט. גם אם הם ישתפו או יתייגו חברים שלהם, הם לא יראו את הפוסט.

לכן, חשוב לוודא שהפוסטים הינם בסטטוס ציבורי:

  1. פרסמת משרה בקבוצה סגורה וביקשת מחברי הקבוצה לשתף אותה?

מגייסים רבים מפרסמים משרות בקבוצות סגורות ומבקשים מחברי הקבוצה לשתף או לתייג חברים. זכרו שאין אפשרות לשתף משרות מקבוצות סגורות. כמו כן, אם מתייגים אנשים שאינם חברים בקבוצה – הם לא יראו את התיוג.

אז מה כדאי לעשות? אני ממליצה לחשוב על הנעה לפעולה אחרת. למשל, אם המטרה חבר מביא חבר אפשר להגיד: "יש לכם חברים שיכולים להתאים? תנו להם את הטלפון/המייל שלי". אם בכל זאת ביקשת לתייג חברים, עליך לוודא שכל המתוייגים הם חברים בקבוצה (ובמידה ולא: להעיר את תשומת ליבו של המתייג).

>>> לסדנת הפייסבוק הפרקטית הקרובה לחצו כאן <<<

  1. נפלת על ניסוח?

לא מעט מגייסים עושים "העתק הדבק" על נוסח המשרה כפי שמפורסמת באתרי הדרושים, או כפי שנכתבה באפיון התפקיד. זכרו שהניסוח בפייסבוק צריך להיות קצר, תמציתי ומותאם לקהל היעד. אל תשכפלו, צרו תוכן איכותי ומקורי, כי התוכן הוא המלך.

  1. יכול להיות שנעלמת קצת?

ככל שגדל מספר המשתמשים בפייסבוק, כך הרשת החברתית הפכה לזירה עמוסה בתוכן. היום המלחמה על תשומת הלב של הגולש עצומה, דעתו מוסחת מאינספור גירויים. רוצה שהמועמד ישים לב דווקא לפרסום שלך? התפקיד שלך הוא לנסות ליצור גירוי ויזואלי שימשוך את תשומת ליבו בזמן שהוא גולל בפיד העמוס שלו. תמונה שווה אלף מילים וסרטון אפילו יותר.

  1. אבל איך מגישים מועמדות למשרה הזו?

כתבת, ניסחת, השקעת בתמונה ואפילו שיתפת… רק שכחת לסיים את הפרסום בהנעה לפעולה או במידע איך להגיש מועמדות. חבל… יכול להיות שאיבדת ככה מועמדים פוטנציאליים. סיבה נוספת לאיבוד מועמדים קשורה לתהליכי הגשת מועמדות מסורבלים שאינם מותאמים למובייל. כדאי להיכנס לנעלי המועמד ולאפשר לו הגשת מועמדות פשוטה ומהירה.

  1. פרסמת "פוסט משרה" בדף עסקי עם מעט עוקבים?

פוסט המשרה החדש שפייסבוק השיקו הולך וצובר תאוצה. עם זאת, חשוב לזכור שלא תמיד ניתן להישען אך ורק על החשיפה האורגנית (החינמית) שפייסבוק מציעה, בפרט אם מדובר בעמוד עסקי עם מעט עוקבים. במקרים כאלה (ואחרים) כדאי לתת פוש נוסף עם קידום ממומן ועם הפצה נכונה בקבוצות מתאימות.

  1. לאן נעלם המיתוג?

מיתוג מעסיק זו פעולה שוטפת שצריכה להתבצע ללא קשר לגיוסים הפתוחים. עובדתית, ארגונים שמיתוג המעסיק שלהם חיובי, מצליחים יותר בקרב על הטאלנטים. גם אם החלטת לפרסם משרה, כדאי לחשוב כיצד לשלב בפרסום מיתוג מעסיק. כך, גם אם הטאלנט הנכסף אינו מחפש משרה כרגע, הוא יזכור אותך וכשיחפש, הוא יידע לפנות אליך.

  1. נחסמת? אאוץ' זה באמת כואב!

לא מעט מגייסים משתמשים בפרופילים פיקטיביים לצורך הפצת המשרות בקבוצות בפייסבוק. פייסבוק מנסה להילחם בפרופילים הפקטיביים ולכן, אם החלטת לפתוח כזה, יש לעשות זאת נכון כדי לא להסתכן בחסימה.

  1. שיתפת במספיק קבוצות מתאימות? עשית קידום ממומן בצורה מקצועית ונכונה?

לא פחות חשוב משלב הניסוח והנראות, לעשות הפצה נכונה של המשרה. חשוב להכיר את כלי הפרסום החינמיים והממומנים שפייסבוק מציעה על מנת שהפעילות ברשת תניב תוצאות. רצוי מאוד להעזר באנשי מקצוע שמתמחים בפרסום בתחום הגיוס ומשאבי האנוש. כמובן, צריך לבנות תקציב נכון שיתמוך בפעילות.

  1. יש דברים שאני לא יודע שאני לא יודע?

זה מתחיל להישמע כמו שיעור בפסיכולוגיה על חלון ג'והרי, אך למעשה פרסום בפייסבוק הוא מקצוע הדורש התמחות והתמקצעות. כמות השינויים הרבה דורשת שמירה על עדכניות מתמדת. את התשובות על הדברים שאנחנו לא יודעים קל למצוא בגוגל או בפורומים המקצועיים. אבל מה לגבי הדברים שאנחנו לא יודעים שאנחנו לא יודעים?!

רוצה לדעת עוד על גיוס בפייסבוק?נותרו מקומות אחרונים בסדנת פייסבוק למגייסים, סדנת חובה לכל מי שמגייס או מנהל תהליכי גיוס בפייסבוק. לפרטים נוספים ולהרשמה>> https://www.hrportal.co.il/facebook-recruitment-workshop/

 

>>> לסדנת הפייסבוק הפרקטית הקרובה לחצו כאן <<<

 

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?