איך לבנות תקציב גיוס בפייסבוק לשנת 2019?

מאת: ויקי גרונר

שנת 2022 מתקרבת בצעדי ענק ועימה גם העבודה האינטנסיבית על התקציב לשנה שבפתח. אחרי שפייסבוק עקפה את לינקדאין כמקור גיוס מוביל, אין ספק שיש לתקצב את הפעילות בפייסבוק כחלק מתקציב מקורות הגיוס. אז איך בונים תקציב לגיוס בפייסבוק?

לפוסט הקודם: פוסט משרה – הכלי החדש שכל מגייס חייב להכיר

ראשית, כמה שאלות שצריכות להילקח בחשבון בעת בניית התקציב:

  • מה המטרות/הציפיות מהפייסבוק?
  • האם קיים תכנון לנהל ולתחזק עמוד עסקי?
  • האם קיים תכנון לבצע קידום ממומן ב-2022? האם בוצע קידום ממומן בשנים הקודמות? (מה היה התקציב?)
  • כמה משרות עתידות להיפתח ב-2022? אילו סוגי משרות? כמה מתוכן יקודמו בפייסבוק באפיקים הממומנים?
  • מה אנחנו מתכננים לקדם? משרות ספציפיות? מקבצי משרות? אתר קריירה? מיתוג מעסיק?
  • מה משפך הגיוסים שלכם? כמה קורות חיים תצטרכו לקבל על מנת לסגור משרה?
  • האם יש כוונה להשתמש בספקים חיצוניים לצורך קידום ממומן או ניהול ותחזוקת עמוד עסקי?
  • האם יש צורך להשתמש במאגרי תמונות או בתוכנות עריכה בתשלום?
  • האם יש כוונה להשתמש בלידרים מתוך הארגון לצורך גיוס בפייסבוק?
  • האם יש תכנון לבצע פעילויות/תחרויות בעמוד העסקי שיקנו לזוכים זכייה שכרוכה בהוצאה כספית עבור החברה?
  • האם נצטרך לבנות דפי נחיתה ייעודיים עבור הקמפיינים?
  • אילו הכשרות נצטרך על מנת לחזק את הידע המקצועי שלנו בפייסבוק?
  • כמה אחוז מתקציב מקורות הגיוס נוכל להקצות לפייסבוק?

>>> למידע על סדנת הפייסבוק הקרובה שלנו יש ללחוץ כאן <<<<
>>> למידע על שירות קידום ממומן בפייסבוק הקרובה שלנו יש ללחוץ כאן <<<<
>>> למידע על שירות בניית וניהול עמוד חברה בפייסבוק הקרובה שלנו יש ללחוץ כאן <<<<

הפעילות בפייסבוק נחלקת לפעילות חינמית ופעילות בתשלום. האפיק החינמי כולל פרסום משרות בקבוצות/בפרופיל האישי ופרסום בדף העסקי ללא קידום ממומן. כמובן, יש לקחת בחשבון את שעות העבודה המושקעות לצורך הפרסום. כמו כן, במידה ויש צורך בגרפיקה שאינה מבוצעת בכלים החינמיים, יש לכך עלויות שצריכות להילקח בחשבון. הפרסום בקבוצות מתבצע על פי רוב על ידי המגייסים בחברה. הניהול של הדף העסקי יכול להתבצע על ידי מחלקת השיווק בארגון, על ידי המגייסים או על ידי ספק חיצוני.

בעידן בו החשיפה האורגנית (הלא ממומנת) של פוסטים הולכת וקטנה,  אין מנוס מלבצע קידום ממומן. קידום ממומן יכול להתבצע עצמאית בתוך הארגון או באמצעות ספקים חיצוניים. אומנם השימוש בספקים החיצוניים כרוך בעלות, אך מדובר בהוצאה כספית שמשפרת את איכות הקמפיינים ואת יעילותם ובסופו של יום גם חוסכת עלויות. כמובן, אם בוחרים לעבוד עם ספק חיצוני, חשוב לוודא שמדובר באיש דיגיטל עם התמחות ספציפית בתחום הגיוס ומשאבי האנוש.

התקציב לגיוס בפייסבוק מורכב ממספר עלויות:

  1. עלות קידום ממומן (כסף שמועבר ישירות לפייסבוק)
  2. עלות ספק חיצוני לקידום ממומן (אם מחליטים להיעזר באיש מקצוע)
  3. עלות ספק חיצוני לניהול ותחזוקת עמוד עסקי (אם מחליטים להיעזר באיש מקצוע)
  4. עלות תמונות / וידאו / גרפיקה / כותבי תוכן (לא חובה)
  5. דפי נחיתה (לא תמיד כרוך בעלות ולא תמיד נדרש)
  6. עלות לפעילויות כגון תחרויות בדף העסקי, לידרים (אם מתכננים)
  7. עלות הכשרה / ריענון מקצועי

כעת, כשכל העלויות ברורות, ניתן להתחיל לתקצב את הפעילות, תוך שימוש באחת מ-3 הגישות הבאות:

גישה ראשונה – מחיר מבוסס תחזית

אם בוחרים לפעול על פי גישה זו, יש להשיב לכל השאלות שצויינו לעיל תוך חישוב עלויות. אם הכוונה לבצע קידום ממומן למשרות ספציפיות, כדאי לתקצב לפחות 500 ₪ למשרה או לפחות 6 ₪ לליד כשמדובר בפרופיל בסיסי. ככל שהפרופיל מורכב יותר, העלות לליד גבוהה יותר ועשויה להגיע לעשרות שקלים.

גישה שניה – אחוז מתקציב מקורות הגיוס

על פי גישה זו תצטרכו להחליט כמה אחוז מתקציב הגיוס שלכם יוקצה לפייסבוק. הפעילות הממומנת בפייסבוק תהייה נגזרת של התקציב ולא להפך. למשל, אם התקציב יעמוד על כ-2000 ₪ לחודש – ניתן יהיה לבצע לכל היותר 4 קידומים ממומנים למשרות (ללא ספק חיצוני). אם התקציב יעמוד על כ-6000 ₪ לחודש, ניתן יהיה להשתמש בספק חיצוני לביצוע קידומים ממומנים ולניהול ותחזוקת עמוד עסקי.  

גישה שלישית – בכמה נרצה להגדיל את הפעילות לעומת 2021?

גישה זו מתאימה למי שתקצב את הפעילות בפייסבוק 2021. על פי גישה זו, יש להחליט בכמה נרצה להגדיל את הפעילות ב-2022 לעומת אשתקד ובהתאם לכך לקבוע את התקציב החדש.

לא משנה באיזו גישה נבחר, סביר שהסכומים יהיו דומים, שהרי בסופו של יום, תקציב אמור לגשר בין "החלומות" לבין המציאות הכלכלית של הארגון. האתגר לשכנע את מקבלי ההחלטות שההשקעה בפייסבוק משתלמת, הן מבחינת קבלת מועמדויות למשרה והן מבחינת מיתוג מעסיק. כיום, כחלק מגישה הוליסטית של מקורות גיוס, ארגונים לא יכולים להתעלם מפייסבוק שמהווה מאגר המועמדים הגדול ביותר שקיים היום. תקצוב נכון והכנת גאנט פעילות דיגיטלית בהחלט יוכלו לסייע להפיק את המירב מהרשת החברתית הגדולה ביותר בארץ.

בהצלחה באתגר בניית התקציב ובאתגרי הגיוס ל-2022!

נשמח לסייע לכם עם מגוון הפתרונות הייחודי שאנו מציעים בפייסבוק:

>>> למידע על סדנת הפייסבוק הקרובה שלנו יש ללחוץ כאן <<<<
>>> למידע על שירות קידום ממומן בפייסבוק הקרובה שלנו יש ללחוץ כאן <<<<
>>> למידע על שירות בניית וניהול עמוד חברה בפייסבוק הקרובה שלנו יש ללחוץ כאן <<<<

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך