ממיתוג מעסיק למסיבת לינקדאין ובעיקר: הרבה מקום להשפיע

ויקי גרונר בראיון עם אלונה מגור שוהם VP HR בשטראוס

כל מי שנמצא ברשתות החברתיות לא יכול לפספס את פעילות מיתוג המעסיק של שטראוס בחצי השנה האחרונה. אחרי תקופה ארוכה בה נדמה היה שאין עוד לחדש ומרבית עמודי הסושיאל נראים בדיוק אותו הדבר,  צוות המקצועניות של שטראוס הביאו בשורה אחרת – גם בנראות וגם בתוכן!

אז נכון, כולם אומרים שהעובדים במרכז, אבל שטראוס לא הסתפקו בסיסמה והביאו את העובדים לקדמת הבמה במלוא העוצמה.

אני מזכירה שכל זה קורה זמן לא רב אחרי משבר עסקי בסדר גודל שלא הכרנו בישראל ובעולם, בעקבות ריקול המוצרים של שטראוס (ואיזה כיף שהם חזרו), שגרם לנו לצפות מהצד ולתהות לגבי אופן ההשפעה שלו על האטרקטיביות של שטראוס כמעסיקה.

הדאגות הללו התפוגגו חיש קל עם התמיכה הלא טריוויאלית ברשת של עובדי שטראוס לדורותיהם – עובדים קיימים, גמלאים, עובדים לשעבר ואפילו לקוחות. מדהים לגלות בדיעבד שאף אחד לא הנחה אותם, אף אחד לא ביקש מהם להעלות פוסטים תומכים, וכל התמיכה הגיעה ממקום אותנטי וחיבור עמוק לשטראוס כמעסיקה. מיתוג מעסיק אמיתי מתחיל מהמקומות העמוקים האלה ומשם הוא יוצא החוצה בצורה שהכי "נאמנה למקור".

אלונה מגור שהם, סמנכ"לית משאבי אנוש, שטראוס

בשבוע שעבר התקיימה מסיבת לינקדאין בשטראוס. כחברה שחותרת לחדשנות ופועלת כדי להביא את הבשורה בכל תחום – מחלקת מיתוג המעסיק בהובלתה של אלונה מגור שהם, סמנכ"לית משאבי אנוש, הפיקה אירוע מיוחד במינו. לא עוד מסיבות שמקדשות קורות חיים ולידים, לא עוד הצפה של פניות למועמדים פוטנציאליים. הפעם זו הייתה מסיבה ששמה את העובדים במרכז במלוא מובן המילה.

בראיון עם אלונה מגור שהם, סמנכ"לית משאבי אנוש בשטראוס ישראל, קיבלנו הצצה לפעילות המדהימה שלהם (כולל תובנות ועקרונות שאפשר ליישם בהרבה מאוד ארגונים ממגוון סוגים).

  1. ספרי על תהליך מיתוג המעסיק שהובלת

האמת שזה התבשל אצלנו בראש ובעיקר בלב כבר הרבה מאוד זמן. בתקופה בה כולנו חווינו את תחילתו של המשבר בשוק העבודה זה גם קרם עור וגידים. הבנו שכולם מכירים את המוצרים והמותגים האהובים של שטראוס שמגיעים לכל בית, אבל לא כולם מכירים את שטראוס כמעסיקה ואת הסיפור הייחודי שלה. כששאלתי את עצמי כיצד נכון שנוביל את בניית מיתוג המעסיק שלנו, קבלתי החלטה לשלב את הנושא ביחידת תקשורת פנים ארגונית בהובלתה של פנינית רביטש. יש הרבה פורמטים של צוותי מיתוג מעסיק, אבל בדיעבד החיבור בין תקשורת פנים ארגונית למיתוג מעסיק, בשיתוף פעולה הדוק עם הגיוס הוא אידיאלי.

היה לנו חשוב לייצר שפה אחידה בה נדבר קודם כל בתוך הארגון עם הא.נשים שלנו ולאחר מכן גם החוצה עם מועמדים פוטנציאלים. הקמנו צוות עבודה מגוון וחברנו לחברת EWAZE שלוותה אותנו בבניית האסטרטגיה שלנו. הצוות יצא לתהליך מעמיק של מיפוי צרכים, רצונות, חוזקות וחולשות (לא פחות חשוב). הצגנו את החומרים, תקפנו שוב ושוב עד שהיינו שלמים לגמרי שהם מייצגים אותנו, וזיקקנו מהם את הצעת הערך שלנו – את "האקס פקטור שלנו".

אחרי שגיבשנו את ה-EVP יצאנו לאפיון שפה שכוללת גם את הטון והסטייל והיבטים טקסטואלים וגם את ההיבטים העיצוביים והנראות שלנו פנימה והחוצה.

  1. כסמנכ"לית HR– מה לדעתך המפתחות להצלחת תהליך כזה?

אני יכולה להצביע על שלושה מפתחות מרכזיים אותם אני ממליצה בחום ליישם בכל ארגון.
1.  מיפוי עמוק ומדויק של ערכי החברה. מאוד חשוב לשמור על אותנטיות ולספר סיפור שעולה בקנה אחד עם התחושות והחוויות של הא.נשים בארגון. בסוף, אם יש פער, לא רק שלא נגדיל את תחושת המחוברות ולא נצליח לשמר את הא.נשים שלנו, אלא שגם נפגע באופן בו אנחנו נתפסים מחוץ לארגון. חשוב לזכור שהא.נשים של הארגון הם הנכס הכי משמעותי שלנו והשגרירים שלנו!

  1. כדי לעשות מיפוי מדויק ומחובר לערכי החברה, חייבים לקחת בחשבון את המגוון. כפי שיש לנו מגוון רחב של מוצרים, חטיבות ופעילויות עסקיות – יש לנו גם מגוון רחב של א.נשים ושל מועמדים פוטנציאליים. כחברה שחורטת על דגלה את ערך הגיוון (ולאחרונה גם זכינו בפרס הגיוון של ישראל במסגרת תחרות פרסי הגיוס), היה חשוב לנו לתת ביטוי וייצוג לכל הקהלים הללו בעת מיפוי הערכים.
  1. לא מספיק להבין במה אנחנו הכי טובים, חשוב להבין איפה העוצמה שלנו גם מול אחרים בשוק העבודה. משם אפשר לדייק את הצעת הערך שלנו ומתוכה לבנות אסטרטגיה, תוכניות עבודה, שפה, סלוגן…
  1. הסלוגן שמוביל את מיתוג המעסיק שלכם הוא "יש לך מקום להשפיע" – איך זה בא לידי ביטוי בארגון וב"אני מאמין" שלך כסמנכ"לית מש"א בארגון?
    "יש לך מקום להשפיע" זאת אמירה ודרך חיים שאני מחוברת אליה בנימי נפשי. זה לא רק מוטו, זה האופן בו אני מתנהלת ומנהלת – מול הא.נשים שאני מובילה, בצוותים בהם אני חברה ובשותפויות שאני מייצרת. אני מאמינה שלכל אחת ואחד יש את המקום שלו או שלה, את הצבע הייחודית והיכולת ליצור ולברוא עולם. ולא פחות חשוב – לכל אחת ואחד יש גם מקום לקרוא תיגר. זה חשוב בארגון. כשלכל אחד יש מקום להשפיע כפרט, נוצרת בארגון דינמיקה משותפת שמביאה עוצמה גדולה וחזקה. זאת לא רק הדרך שלי, זאת קודם כל הדרך של שטראוס – ההשפעה באה לידי ביטוי במגוון רחב של מעגלים ולכל עובדת או עובד יש מוטיבציה שונה ואפשרות לבחור באילו מעגלים להשפיע. אפשר להשפיע על הקריירה שלך, על ההתפתחות האישית שלך (ואנחנו מאוד תומכים ומחזקים התפתחות אישית ומקצועית) ולצד זאת אפשר להשפיע במעגלים רחבים יותר – על הצוות, על הארגון, על המוצרים, על הפעילות העסקית ועל מיליוני אנשים שצורכים את המוצרים האהובים והאיכותיים שלנו.
  2. רוב מסיבות הלינקדאין שבוצעו בארץ היו גיוסיות: הדגש בהן היה פניה למועמדים מתאימים למשרות. אתם יזמתם מסיבת לינקדאין לא קונבנציונלית ששמה בעצם את האנשים במרכז ולא את המשרות. ספרי לנו למה?
    אנחנו בחרנו לערוך מסיבת לינקדאין לאנשי מש"א ואנשי גיוס. במסיבה השתתפו מעל 50 נשות HR מהארגון. אני מאמינה שהכל מתחיל בנו, ושכדי להטמיע שינוי בארגון חייבים לרתום תחילה את צוות ה-HR, להקנות להם את הידע ואת הכלים שיאפשרו להם לתמוך בפעילות הזו בשטח. חייבים לקחת בחשבון שאנחנו ארגון מבוזר שפרוס במגוון אתרים בכל רחבי הארץ, ארגון שכולל מותגים שונים, חטיבות שונות. כדי לחבר הכל חייבים ליזום פעילויות מהסוג הזה. לינקדאין הוא לא רק נחלת הגיוס וחשוב מאוד שגם צוותי ה-HR יהיו נוכחים שם כדי לקדם הן את מיתוג המעסיק והן את המיתוג האישי שלהם. התחברנו לתפיסה, ליתרונות, ושמנו דגש על יצירת נוכחות אפקטיבית שבהמשך גם תוביל לחיבורים רלוונטיים.

  1. מה תרם להצלחת המסיבה?
    קודם כל האנשים. אני חייבת להתחיל בפרגון ענק לצוות שחלם וניצח על כל המסיבה: פנינית רביטש ורוני ביילין פריי מצד מיתוג המעסיק ודיאנה טוכמן מצד הגיוס. החיבור הזה בין גיוס למיתוג מעסיק הוא אסטרטגי ומשמעותי ואני שמחה לראות את שיתוף הפעולה ההדוק בין היחידות הללו.
    הפקנו מסיבה אמיתית, מוסיקה, שתייה, כיבוד של מסיבה, תפאורה של מסיבה, ובקשנו מויקי גרונר שגם ההדרכה תהיה הדרכה שבה כל אחד יכול לרקוד. מה זה אומר? כל משתתפת התנסתה במשימה ונוצרה חוויה כיפית ומקצועית.
טעימה מהכיבוד
סלוגן מיתוג המעסיק של שטראוס על בקבוקי שייק הפירות (ולא רק עליהם)
כאן לומדים בכיף 🙂 ומשדרגים את הנוכחות בלינקדאין
מצטלמות ליד קיר הצילום (אומנם הסלוגן הוסתר, אבל אין ספק שיש להן הרבההה מקום להשפיע!)
אלונה מגור שהם, סמנכ"לית מש"א שטראוס – פותחת את מסיבת הלינקדאין

המסיבה נבנתה כהדרכה עם משימות ותחרויות: לומדים משהו ואז עושים פעילות תחרותית שהתנהלה גם כתחרות אישית וגם כתחרות בין השולחנות. לאורך המסיבה השולחנות צברו נקודות וחולקו פרסים אישיים וקבוצתיים.

את החלוקה לשולחנות אנחנו קבענו מראש (בדיוק כמו באירועים) ודאגנו שבכל שולחן תהיה נציגה מטעם הגיוס כאחראית מקצועית – הגיוון שיצרנו בתוך השולחנות העמיק את ההכרות בין קולגות שלא נפגשות ביומיום, חיזק את עבודת הצוות והעצים את נשות הגיוס שלנו.

בתום מסיבת הלינקדאין דברנו על הערך שלנו כמעסיק והוספנו עוד כלי חשוב- איך בונים נאום מעלית, איך פונים למועמדים שונים בהתאמה למוטיבציה שונות ומשרות שונות.  צריך לזכור שהכל מתחיל בנו בנשות ובאנשי משאבי האנוש. בהמשך נעשה חגיגות למנהלים ולעובדים שהם ימשיכו להפיץ את הבשורה.

  1. מה היית ממליצה לקולגות שמובילות מהלכים דומים בארגונים?
    תתחילו עם הבנה עמוקה מה הערך האמיתי של החברה שלכם, כך שכשתספרו את הסיפור יאמינו לכם וירגישו חיבור אמיתי אליו – כל האוכלוסיות בארגון.

תשתפו את כל הא.נשים ובכל המעגלים, ותעשו את הכל בשיתופי פעולה.

לצד זה חשוב להיות פרואקטיביים, להיות עם יד על הדופק ולעקוב אחרי מגמות בשוק, ובעיקר כל הזמן ליצור חדשנות, להיות יצירתיים ולהשפיע (:

  1. ספרי קצת על עצמך
    אזה ככה (: אני נשואה לאבי ואמא גאה לשלושה ילדים מקסימים וערכיים שפעילים חברתית בקהילה ובתנועות נוער. מאז שאני מכירה את עצמי אני עוסקת בספורט שמפתח בעיני שרירים משמעותיים (לא רק בגוף), כמו עמידה ביעדים מאתגרים, שבירת שיאים, מצוינות וחוזק.

כמשפחה אנחנו אוהבים לנצל יחד את הזמן המשותף שלנו לטיולים, בעיקר בנופים המיוחדים של המדבר, מקום שפותח את הלב והנשמה ומאפשר לקחת פסק זמן, לנשום ולחלום. תמיד אהבתי אנשים, וזאת גם היתה הסיבה שבחרתי ללמוד סוציולוגיה לתואר הראשון באוניברסיטה העברית וכוונתי לתחום ייעוץ ארגוני והנחיית קבוצות. את התואר השני שלי והתיזה סיימתי באוניברסיטת בר-אילן בפקולטה לניהול, עם התמחות בפיתוח ארגוני, כי רציתי להכיר את עולם העסקים מקרוב ולשמש כיועצת בתחום. מתפקידים התחלתיים במשאבי אנוש סללתי את דרכי אט אט, התפתחתי והתקדמתי בעבודה קשה, התמדה ונחישות (ממש כמו בספורט) לתפקידי ייעוץ וניהול משאבי אנוש.

היום, אחרי שש שנים כסמנכ"לית מש"א של שטראוס ישראל, והדרך המשמעותית שעברתי, אני אומרת בפה מלא שהמפתח להצלחה הוא הקשבה. אני מאמינה שלכל אדם יש את הצבע שלו, הסיפור שלו והייחודיות שלו. כמנהלת מש"א תמיד חשוב לי להקשיב, גם ובעיקר לקולות אחרים, לאפשר לגדול להתפתח ולטעת אומץ ואמונה בא.נשים להגיע הכי רחוק שאפשר. אני באמת מאמינה שזאת העוצמה שלנו כמשאבי אנוש וכמנהלות ומנהלים בפרט.

8. משהו נוסף שהיית רוצה להוסיף?
כן- לסכם ולומר שא.נשים זה כל הסיפור! כך גדלתי, כך אני מלמדת את הילדים שלי, כך אני נוהגת בסביבתי וזו הדרך בה גם הובלתי לאורך כל הקריירה שלי קהילות מש"א.

בלונים ממותגים עם כיתוב שמשלב בין ה-EVP (להשפיע) לבין מטרת המסיבה (להכיר ולהתחבר).

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך