לשדרג או לא לשדרג את חשבון הלינקדאין – זאת השאלה

אחרי מאות הדרכות לינקדאין וכ 20,000 מודרכים – אני יכול לגלות לכם שזאת השאלה הכי נפוצה שמתייעצים איתי לגביה.

מה ההבדלים בין החשבונות, האם יש צורך לשדרג את חשבון הלינקדאין לחשבון פרמיום, ואיזה מהחשבונות שלינקדאין מציעה כדאי לבחור.

והתשובה שלי היא – זה תלוי.

 

נתחיל בעובדה שניתן לעשות הרבה מאד דברים בחשבון הלינקדאין החינמי במידה ואתם בונים אותו נכון (פרופיל מלא, רשת קשרים רלוונטית והכרות מעמיקה עם מנגנון החיפוש המתקדם והחיפוש הבוליאני).
בהדרכות שלי אני מלמד ומדגים כיצד ניתן לעקוף את רוב המגבלות שלינקדאין מציבה על החשבון החינמי
אבל

במידה ואתם משתמשים "כבדים" בלינקדאין – ובמידה ואתם מגייסים יותר מ 5-6 משרות בו זמנית, – ההמלצה שלי היא בהחלט לשקול את השימוש בחשבון הפרימיום.

 

במאמר זה אני רוצה לסקור את סוגי החשבונות הקיימים בלינקדאין ולעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה עבורכם.

למידע על סדנת לינקדאין מבוססת AI הקרובה יש ללחוץ כאן

 

לסדנת ה AI לסורסינג יש ללחוץ כאן

החשבון החינמי

בואו נבהיר מראש – רוב המגייסים משתמשים בחשבון החינמי, והוא אכן מספיק לרוב הצרכים הרגילים של המגייס שאינו עוסק שאיתור אקטיבי אינטנסיבי של מועמדים.
החשבון החינמי מאפשר לנו
:

·         לבנות נוכחות מקצועית אטרקטיבית תוך כדי שימוש במילות מפתח לקידום הפרופיל שלנו

·         להוסיף קישורים ומצגות בכדי למצב אותנו ואת הארגון שבו אנו עובדים

·         לבנות רשת קשרים עניפה ורלוונטית

·         לערוך חיפוש של אנשי קשר רלוונטיים + אפשרויות לחיפוש מתקדם ולחיפוש בוליאני

·         להצטרף לקבוצות עניין ממוקדות ולקחת חלק בדיונים מקצועיים

מצד שני לחשבון זה יש גם מגבלות – לדוגמא:

·         כמות חיפושים מוגבלת כל חודש – שזה חיסרון משמעותי למגייסים

·         מגבלות של משלוח מיילים למועמדים שאינם ברשת הקשרים שלכם או כאלה שלא חולקים עמכם קבוצה

·         היכולת להסתכל רק על 100 התוצאות הראשונות בחיפוש

·         המגבלה בשימוש במסננים המתקדמים בחיפוש בלינקדאין

·         חסימת הפרופילים שנמצאים מחוץ לרשת שלכם (בעיקרון, כל אלה שמעבר לדרגה השניה)

 

סוגי חשבונות הפרמיום

לינקדאין צמצמו מאד את כמות חשבונות הפרמיום (שבעבר עמדו על מעל ל-20! סוגים שונים) והם מיועדים ל 4 קהלים עיקריים:

 חשבונות פרמיום למגייסים
חלק גדול מההכנסות של לינקדאין מגיעות מחשבונות הפרמיום למגייסים.
עלות חשבון ה Recruiter Lite , שהוא חשבון הפרמיום הנפוץ ביותר בין המגייסים, 570 ש"ח לחודש בתוכנית חודשית ו 470 ש"ח לחודש בתוכנית שנתית במידה ומשלמים שנה מראש ולא ניתנה לבטלה באמצע התקופה או להעביר אותה למשתמש אחר.
יש סיכוי גבוה שמי שהצטרף לתוכניות הללו בעבר וממשיך איתן – משלם מחירים זולים יותר. אלו המחירים למי שמצטרף כיום.
לחשבון זה יתרונות רבים:

o        יכולת לשלוח 30 InMails בחודש גם לאנשים שאינם חברים בדרגה ראשונה.
קחו בחשבון שמתקבל זיכוי על כל
InMail עליו מקבלים תשובה לכן בפועל מספר המיילים אותם ניתן לשלוח גבוה יותר.

o        אין מגבלה של כמות חיפושים – שזה בעיני אחד היתרונות העיקריים של חשבון בתשלום.

o        קיימים מסננים מתקדמים המאפשרים סינון למשל לפי שנות ניסיון, חיפוש בקבוצות ספציפיות, חיפוש לפי גודל חברה ועוד

o        יכולת חיפוש גם על מועמדים בדרגה השלישית – מה שמרחיב מאד את כמות האנשים ברי החיפוש.

o        ניהול מועמדים, משרות ושיוך ציידים למשרות הללו מה שהופך את החשבון לסוג של מערכת גיוס לכל דבר הכוללת גם מדדי הצלחה על כמות המיילים שנשלחו, תגובות ועוד.

o        חשבון זה כולל גם אלגוריתם היכול להציע מועמדים נוספים הדומים לאלו שמצאתם ובכך להגדיל את תוצאות החיפוש


בנוסף קיים חשבון ה Corporate Recruiter  שהינו חשבון משודרג יותר ועלותו כ-800-1000 דולר לחודש.
רק בשביל לסבר את האוזן – בישראל יש כיום עשרות חברות המשתמשות בחשבון ה Corporate Recruiter.
חשבון ה Corporate Recruiter מאפשר לשלוח 150 InMails לחודש, לשלוח InMails לקבוצה של מועמדים נבחרים בבת אחת, הוא מאפשר להגיע לכל מיליארד המשתמשים בלינקדאין ופותח מסנני חיפוש נוספים.

כמו כן, חשבון זה נחשב כחשבון ארגוני לכן אין בעיה להעביר אותו ממשתמש אחד בחברה למשתמש אחר בה.

חשוב לציין שעם חשבונות Corporate Recruiter ניתן לרכוש גם מנוי לפרסום משרות מקודמות בתשלום, טאב של קריירה שמתווסף אל עמוד החברה ו/או קידום מיתוג החברה בדרכים שונות.

  חשבונות פרמיום כלליים -או חשבון ה Business
לינקדאין מציעה גם חשבונות פרמיום כלליים וזולים יותר (מוגדר כחשבון Business) והם יכולים להיות רלוונטיים למגייסים שנזקקים לפחות אינמיילס –   החשבון מאפשר לשלוח 15 מיילים לחודש לאנשים שאתם לא מקושרים אליהם   ונושא השימוש במסננים המתקדמים אינו קריטי עבורם.
עלויות החשבון נעה בין 168 עד 210 ש"ח לחודש (תלוי אם לוקחים תוכנית שנתית או חודשית).
גם בחשבון זה אין מגבלה של כמות חיפושים אבל אין את כל אפשרויות הריקרוטר האחרות.

חשבון זה מומלץ למי שרוצה להימנע ממגבלות החיפוש של לינקדאין ולא זקוק ליותר מידי InMails כחלק מהפעילות החודשית שלו.
                                                                       

·         חשבונות פרמיום לאנשי מכירותSales Navigator
אחד התחומים המתפתחים ביותר בלינקדאין כיום הינו תחום הנקרא Social Selling  ומינוף רשת הקשרים המקצועית בכדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים.
עלות החשבון הזה היא 334 ש"ח למי שמשלם חודש בחודשו או 267 ש"ח לחודש לתשלום של שנה מראש והוא מציע 50 
InMails לחודש.
היתרון של הSales Navigator  הוא ביכולת לעקוב אחרי ארגונים ובעלי תפקידים בארגונים ולהתעדכן בכל פעילות שלהם (העלאת פוסט, שינוי תפקיד וכו). התפיסה כאן נועדה לעזור לנו לבנות מערכת יחסים עם אותו אדם כדי להקל על הפניה אליו.
כמו כן לחשבון זה ישנם פילטרים יחודיים כמו שנים בתפקיד הנוכחי ושנים בחברה הנוכחית.

לחשבון ה Sales Navigator יש חיפוש משני עם אפשרויות מאד מעניינות בראיה גיוסית:

 Changed job in past 90 days – במטרה למצוא לקוחות חדשים אבל בהחלט יכול לעזור גם באיתור מועמדים מעניינים

 Mentioned in the news in the last 30 days  – רך טובה לייצר Engagement  עם לקוחות או מועמדים

Posted on LinkedIn in last 30 days  – גם כאן המטרה היא לייצר Engagement אבל גם לקבל אינדיקציה לגבי רמת הפעילות של האדם ברשת הלינקדאין.

Shared experiences  – איתור ניסיון משותף – מה שיכול לעזור ברמת ה Engagement הן עם לקוחות וכמובן עם מועמדים

People that follow your company  – איתור אנשים שעוקבים אחר עמוד החברה.
לינקדאין מראה שאנשים כאלה ייטו יותר לשמוע על ההזדמנות שלכם אם הם כבר מכירים ועוקבים אחר החברה.

האם כמגייס כדאי להשתמש ב Sales Navigator?
אם רוב הפעילות שלכם היא איתור נקודתי של מועמדים לפרוייקטים משתנים ושליחת
InMail – אזי הריקרוטר לייט הוא הכלי עבורכם.
אם הפעילות שלכם ממוקדת בתחום מסויים ואתם מעוניינים לבנות מערכת יחסים ארוכות טווח עם המועמדים – אזי ההמלצה שלי היא ללכת עם ה
Sales Navigator

·         חשבונות פרמיום למחפשי עבודה
חשבונות הפרמיום למחפשי עבודה עולים 70-105 ש"ח לחודש ונותנים 5InMails  לחודש.
חשבון הפרמיום נותן למחפשי העבודה יכולות נוספות וגישה למידע כגון מידע על כל משרה שנפתחת, כלי AI להכנה לראיונות וגישה להדרכות כדי לשפר את היכולות שלכם.
.
בעיני זה החשבון המשודרג הכי פחות רלוונטי לאנשי גיוס.


סיכום כל החשבונות:


לסיכום: ההמלצה העיקרית שלי היא קודם כל להכיר וללמוד את לינקדאין – להבין את אופן ההתנהלות, להבין את הדרכים לעקוף את המגבלות ורק אז להחליט אם חשבון הפרמיום אכן כדאי ותומך במטרות העסקיות שלכם.

לינקדאין מאפשרת כיום התנסות חינם של כחודש בחשבונות הפרמיום.
נצלו את ההזדמנות הזאת ולבדוק אם חשבון הפרמיום אכן רלוונטי מבחינתכם ואז להחליט אם להמשיך או להפסיק את השימוש בו.

חשוב להבין שישנם גם לא מעט מגייסים שבוחרים את חשבון הפרמיום הזול ביותר או אפילו את החינמי אבל מוסיפים מערכת חיצונית בתשלום כדוגמת HireTaul או Amazing Hiring.

בהצלחה 🙂

למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה  יש ללחוץ כאן

לסדנת ה AI לסורסינג יש ללחוץ כאן

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך