10 טיפים פרקטיים להגיע לעשרות מועמדים בעזרת מסיבת לינקדאין - לא רק בהייטק!

מאת יעקב רוזן – מנחה מסיבות לינקדאין והרצאות סדנאות CHATGPT ולינקדאין לעובדים ומנהלים וסדנאות לאנשי גיוס ו HR

דמיינו מצב שבו אתם מגיעים לעשרות מועמדים מצויינים בתוך כ-3 שעות וכבונוס גם הופכים את העובדים לשגרירי גיוס ומקדמים את מיתוג המעסיק של החברה במינימום עלות.
מה הייתם מוכנים לעשות כדי שזה יקרה בפועל?

הקושי הקיים בגיוס עובדים לתעשיות וארגונים שונים מחייב אותנו לחשוב מחוץ לקופסא ולחפש דרכים חדשות לאיתור מועמדים שאחרים לא מגיעים אליהם.

והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא בעזרת מסיבת לינקדאין שבעיני זה בעצם "חבר מביא חבר על סטרואידים".

למידע על סדנאות לינקדאין ו CHATGPT או סדנאות AI ל HR וגיוס או למנהלים ולעובדים – דברו איתנו info@hrd.co.il

למידע על סדנת הלינקדאין בעידן ה CHATGPT הקרובה לחצו כאן

מה זאת מסיבת לינקדאין?

את הקונספט של מסיבת הלינקדאין הצגנו לראשונה בארץ כבר לפני למעלה מעשור שנים ומאז יצא לי להוביל מעל ל 100 מפגשים כאלה.
מטרתה העיקרית היא מינוף רשת הקשרים של העובדים בכדי להגיע למועמדים פאסיביים שלא מחפשים עבודה.

מה שמיוחד במסיבות לינקדאין הוא השילוב של 2 מקורות הגיוס האפקטיביים ביותר – חבר מביא חבר יחד עם הנטוורקינג המקצועי של העובדים והנוכחות ברשתות החברתיות.
וכך אנו בעצם יוצרים חבר מביא חבר על סטרואידים.

אנו אוספים לחדר אחד מנהלים ועובדים מקושרים המגיעים עם המחשבים שלהם, מציגים את המשרות הקשות לגיוס ומאפשרים לעובדים לסרוק את רשת הלינקדאין שלהם בכדי לאתר מועמדים רלוונטיים.

5 סיבות מדוע אתם חייבים לעשות מסיבות לינקדאין אצלכם בארגון?

  1. כי למנהלים ולעובדים בארגון שלכם יש את רשת הקשרים הרלוונטית ביותר למשרות אליהם אתם מגייסים – אנשים שלמדו ועבדו איתם בעבר או כאלה שפגשו במפגשים וכנסים מקצועיים.
  2. כי חבר מביא חבר הוא מקור הגיוס האפקטיבי ביותר – ובעידן המדיה החברתית, הדרך הטובה ביותר למנף את רשת הקשרים היא בעזרת רשתות חברתיות המאפשרות לנו למפות במהירות ובקלות מי מקושר למי.
  3. כי זה קריטי להפוך את העובדים לשגרירים שלכם ולקדם את מיתוג המעסיק ואת הנוכחות שלכם ברשת. זה לא מספיק שאנשי השיווק והגיוס יספרו כמה החברה שלכם מדהימה ומגניבה. האנשים סומכים על החברים שלהם, לכן אתם צריכים שגם העובדים יפיצו את זה הלאה.
  4. כי המועמדים מעדיפים שהמנהלים יפנו אליהם – בסקר שערכנו לאחרונה בין כ-500 איש בישראל, שאלנו "מי הייתם רוצים שיפנה אליכם בהצעה להזדמנות קריירה חדשה?"
    באופן לא מפתיע הגורם המוביל היה – המנהל המגייס. 
    זאת אומרת, שאם תרצו להגדיל את אחוזי החזרה אליכם, מומלץ לרתום את המנהלים לתהליך.
  5. כי זה הופך אותם למחויבים יותר וזה מקרין על כל הארגון – מסיבת לינקדאין שמנוהלת נכון יוצרת באזז חיובי ומודעות ליכולת של המנהלים לעזור בגיוס העובדים לצוות שלהם.

מתי אני ממליץ לקיים מסיבת לינקדאין?

  1. כאשר יש לכם מספר משרות מאתגרות וקריטיות לארגון שפתוחות כבר זמן רב.
  2. כאשר אתם רוצים לקדם את מיתוג המעסיק של החברה בעלות מינמלית.
  3. כאשר אתם רוצים להפוך את החברה לארגון מגייס.
  4. כאשר אתם רוצים להשיק קמפיין "חבר מביא חבר"

10 טיפים לניהול מסיבת לינקדאין מנצחת

אחרי ניסיון של הובלת כ 100 מסיבות לינקדאין עם מנהלים בעשרות ארגונים שונים אני יכול לספר לכם שכל מסיבת לינקדאין נראית שונה אחת מהשניה והיא תלויה באופי הארגון ובתרבות שלו, בתפקידים אליהם מחפשים, ברמת המעורבות של העובדים ובמעורבות של ההנהלה.

ויחד עם כל השוני – אני רוצה להציג 10 מההמלצות העיקריות שיהפכו את מסיבת הלינקדאין שלכם למוצלחת:

  1. רתמו את ההנהלה הבכירה וצרו מחויבות מצידם להיות חלק מהתהליך. מנו ספונסר מההנהלה שישתתף בפועל במפגש וידאג להעביר את המסר לגבי חשיבות האירוע למנהלים שתחתיו.
  2. הגדירו מראש את מטרות המפגש עצמו (אלו משרות מאתגרות אתם רוצים להעלות למפגש, מי יפנה למועמדים, מה אתם רוצים שיכתבו בפרופיל שלהם…) ומה אתם רוצים שיקרה לאחר מכן (קידום משרות בלינקדאין, חיפוש אישי שלהם או עמכם ב 1X..)
  3. הכינו את הטקסטים מראש – אל תבזבזו את זמן המפגש בחשיבה על טקסטים ואל תצפו מהמנהלים שיכינו זאת בעצמם – זה פשוט לא יקרה ברוב המיקרים.
    הכינו טקסטים לפניה למועמד שמצאו, טופס ניהול מסיבת הלינקדאין, העתקים של תיאורי המשרות שאליהם אתם רוצים שיחפשו, טקסטים לעדכון הפרופיל שלהם שיעזרו לקדם את מיתוג המעסיק של החברה וכדומה.
  4. בחרו את האנשים הנכונים – חשבו מי הם האנשים הנכונים שצריכים להיות במפגש. קריטריונים לדוגמא – רמת ההכרות עם לינקדאין, גודל רשת הקשרים הנוכחית שלהם, המוטיבציה שלהם להשתתף במפגש, האם הגיוסים הם עבור הקבוצות שלהם ועוד.
    לגבי גודל הקבוצה – הוא יכול להשתנות ולנוע מ-5 אנשים ועד 25+ אנשים.
  5. התחילו בתקשור מספיק זמן מראש וצרו ציפיה לקראת המפגש.
  6. אל תניחו שאם למנהלים יש כרטיס בלינקדאין הם יודעים לפעול בה בצורה נכונה.
    השקיעו את החלק הראשון בהדרכה ממוקדת ופרקטית (כי למנהלים אין הרבה זמן וסבלנות) בנושאים כגון חיפוש בוליאני, אופן פניה, מה חשוב שיהיה בפרופיל שלהם וכיצד ואיפה ניתן לפרסם ולקדם משרות.
  7. שכנעו בהדרכה למה חשוב שהפניה תתבצע מהם (כי זה מגדיל את סיכויי החזרה מפני שהם מכירים אותם)
    רק במקרה שאין ברירה, קבלו את השם ופנו אתם – בעדיפות תוך כדי הזכרת שם המפנה.
  8. אל תשכחו את אלמנט ה"מסיבה" – המטרה לייצר באזז, שאנשים ירגישו שהם זכו שהזמינו אותם, ושאחרים ירצו להצטרף בפעם הבאה.
    ניתן לעשות זאת על ידי שלטים, בלונים, כיבוד מיוחד כמו פיצה ובירה וכדומה.
  9. אל תסתכלו על מסיבת הלינקדאין כארוע נקודתי חד פעמי אלא כתחילה של תהליך מתמשך שבו רותמים את המנהלים והעובדים למאמצי הגיוס – והגדירו להם בסוף המפגש מה אתם מצפים מהם בהמשך.
    למשל – קידום משרות, חיפוש משותף שלכם ושלהם 1X1 על משרות מאתגרות, חיפוש שלהם והפניית מועמדים טובים אליכם
  10. השתמשו באלמנט של תחרות – כדי להכניס קצת פילפל ופאן למפגש, חלקו את הנוכחים ל-2 קבוצות וערכו תחרות מי מאתר יותר אנשים רלוונטיים והציעו פרס סמלי/משעשע לקבוצה שתנצח.
    זה הופך את האווירה לקלילה יותר ועוזרת לרתום את כלל חברי הקבוצה לאתגר שבאיתור המועמדים.

לסיכום– מניסיוני הארגונים שמצליחים לעשות קפיצת מדרגה בתהליכי הגיוס עושים זאת על ידי רתימת העובדים והפיכת הארגון ל"ארגון מגייס" שרתום לתהליכי הגיוס, מקדם את מיתוג המעסיק של החברה ורואה זאת כחלק מהאתגר של כלל הארגון, ולא רק של הגיוס.

מסיבת לינקדאין היא דרך מצויינת, אפקטיבית, מהירה וזולה כדי להתחיל במהלך זה של רתימת העובדים וקידום המעסיק של החברה תוך כדי קבלת קורות חיים למשרות המאתגרות שלכם.

בהצלחה!

למידע על סדנאות לינקדאין ו CHATGPT או סדנאות AI ל HR וגיוס או למנהלים ולעובדים – דברו איתנו info@hrd.co.il

למידע על סדנת הלינקדאין בעידן ה CHATGPT הקרובה לחצו כאן

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך