פרסום משרות בלינקדאין – עדכונים חשובים
ויקי גרונר – יועצת ומרצה לגיוס, סורסינג, שיווק הגיוס ולמיתוג מעסיק
גם אתם מפרסמים משרות בלינקדאין ולא תמיד בטוחים מה אופציית הפרסום שתהיה לכם אפקטיבית ביותר? שמעתם על השינויים האחרונים ותהיתם איך זה ישפיע עליכם?
זה הזמן לעשות סדר בבלגן!
לקראת פתיחת קורס LinkedIn Marketing (2 מפגשים אונליין) לשיווק הגיוס ולמיתוג מעסיק החלטתי לשתף בסקירה קצרה על אופציות הפרסום בלינקדאין.
שנתחיל?
קיימות 6 אפשרויות לפרסום משרות בלינקדאין
- פרסום JOB חינמי אחת לחודש לפרופיל – ניתן לפרסם משרה ללא עלות פעם בחודש מפרופיל. המשרה אומנם אינה מקודמת, אך היא תופיע הן בחיפוש בממשק הJOBS והן בעמוד החברה בלינקדאין.
- פרסום JOB בתשלום במודל PPC (תשלום פר קליק) – על מנת לפרסם יותר ממשרה אחת בחודש ועל מנת לקדם את המשרה ניתן לשלם עבור פרסום משרות בודדות. במקרה כזה, אתם תשלמו עבור כל הקלקה שהייתה על הפרסום. ניתן להגדיר תקציב יומי ותקציב כולל וגם לשנות את התקציב תוך כדי תנועה.
- רכישת סלוטים לפרסום משרות מקודמות – על פי דיווחים מלינקדאין, אופציה זו תוסר בקרוב. עד כה, אפשר היה לרכוש סלוטים לפרסום משרות מקודמות וכך לחסוך בעלויות. עם זאת, החיסרון של השיטה שהיא אינה נותנת מענה לשינויים בכמות המשרות הפתוחות.
למשל: נניח שרכשתם 10 סלוטים לפרסום מידי חודש. יתכן מצב שבחודש אחד פרסמתם רק 5 משרות. בחודש שלאחריו נפתחו 15 משרות. אתם תוכלו לפרסם רק 10. הסלוטים שלא ניצלתם לא עוברים מחודש לחודש.
משיחה שקיימתי עם נציג לינקדאין עולה כי לארגונים חדשים אין אפשרות להשתמש בסלוטים. רק ארגונים שכבר רכשו סלוטים יוכלו להמשיך להשתמש בהם בשלב זה.
- ה-JOB POST במודל החדש: חבילה שנתית – מעתה, ארגונים שמפרסמים משרות באופן שוטף בלינקדאין יוכלו לרכוש חבילת פרסום שנתית. העלות המינימאלית של החבילה הינה 12,000 דולר ויש לה מספר יתרונות:
- פרסום בהסתכלות שנתית ולא חודשית יאפשר לנצל את תקציב הפרסום בצורה יעילה יותר.
- לפי לינקדאין, האלגוריתם יתן עדיפות לjob post מבחינת חשיפה
- תוכלו לפרסם JOBS חינמיים ללא הגבלה (בנוסף למשרות המקודמות)
- תוכלו להעביר משרות מקודמות לסטטוס פרסום חינמי ולאפשר להן "להישאר באוויר" בלי לשלם (זה פותר את הבעיה שמועמדים לעיתים נחשפים למשרה שסגרנו ולא יכולים להגיש מועמדות).
- כל הדאטה של הפרסום שייך לחברה (באופציות האחרות הדאטה נמצא בפרופיל של מי שפרסמ/ה את המשרה).
- שיטת החיוב השתנתה! במודל זה תשלמו רק על הקלקות רלוונטיות. בעת פרסום המשרה תוכלו להזין מיומנות שהן חובה. בשונה משיטת הPPC בה אתם משלמים פר קליק (ולא משנה אם הוא מתאים או לא), כאן אתם תשלמו רק על קליקים של מועמדים שעונים לקריטריונים שהגדרתם. מעבר לחיסכון בעלויות, יש כאן נדבך נוסף שקשור לחיסכון בזמן סינון המועמדוית.
- הערה חשובה: אין אפשרות לפרסם משרות דיסקרטיות במודל זה.
רגע לפני שעוברים לסעיף הבא, אני רוצה להודות לאור מלינקדאין על השיחה המקצועית שקיימנו ביום שישי האחרון שבה הוא ענה לי בסבלנות ובמקצועיות על כל השאלות בנוגע לJob Post החדש.
- פרסום פוסט אורגני (חינמי) – ניתן לפרסם פוסטים עם משרות בפרופילים הפרטיים, בעמוד החברה ובקבוצות. הפוסט ייחשף לחלק מהעוקבים שלכם בהתאם לאלגוריתם (בקורס linkedin marketing נלמד איך למקסם את החשיפה)
- קידום ממומן – קידום ממומן של פוסטים (וידאו, תמונות וכו') מאפשר לנו להעביר מסרים ממוקדים לאוכלוסיה מטורגטת. ניתן לפרסם משרות באופן הזה, אבל לא רק. בדרך כלל, אני ממליצה להשתמש בכלי המדהים הזה לקידום תכנים בעולמות שיווק הגיוס ומיתוג מעסיק.
דמיינו סיטואציה:
אתם רואים עכשיו פרסום משרה של ארגון שאתם לא מכירים. סיכוי גבוה שלא תקליקו על הפרסום, וגם אם תקליקו – סביר שיהיו לכם סימני שאלה.
תרחיש ב': נחשפתם למספר פוסטים שארגון העלה ולאחר מכן ראיתם פרסום משרה של הארגון. כבר הבנתם שזה ארגון מעניין ששווה לעבוד בו. במקרה כזה, הסיכוי שתגישו מועמדות למשרה (או שתענו להצעת עבודה שקיבלתם בinmail) יותר גבוה.
כדי לעשות זאת, מעלים קמפיין ממומן שמטורגט בצורה ייעודית לקהל היעד שאנחנו חפצים ביקרו. בקורס LinkedIn marketing נלמד יחד איך לעשות זאת טוב ונכון.
התשלום על קידום ממומן יתבצע בהתאם למטרת הקמפיין שהגדרתם ובהתאם לביצועיו.
הפרסום הממומן בלינקדאין הוא עולם ומלואו הכולל יכולות מתקדמות שרוב הארגונים לא מכירים. בנוסף, אני מאוד אוהבת להשתמש בו ככלי סורסינג וככלי לשיחות התנעה למשרות, כי הוא נותן נתוני בנצ'מארק מעולים.
*צילום מסך של קידום ממומן – בסוף המאמר 🙂
אם הגעתם עד כאן, אשמח שתשתפו את הפוסט לקולגות כדי שאף אחת או אחד לא יפספסו את המידע החשוב שכולל התייחסות לשינויים בלינקדאין.
דוגמה לקידום ממומן בלינקדאין (ראו סימון בצהוב):
ואגב, אם אתם רוצים להירשם או לקבל הקלטה של הוובינרים לבניית תוכנית עבודה לגיוס או למש"א, לחצו כאן>
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות