כבר ניסית את כפתור החיפוש באינטרנט ב- ChatGPT?

ויקי גרונר – AI FOR HR וגם Canva&AI

כבר ברור לכולנו שמרוץ ה-AI רק התחיל. כמעט בכל יום אנחנו מתעדכנים לגבי כלי חדש, או לגבי יכולת חדשה בכלי קיים. אז למה כל כך חשוב שתכירו את יכולת החיפוש באינטרנט של ChatGPT?

בעולם ה-HR שבו כל החלטה יכולה להשפיע על עובדים וארגונים, עדכניות המידע היא לא פחות מקריטית. בדיוק לשם כך צ'אט GPT הציג פיצ'ר חדש ומסקרן – כפתור "חיפוש באינטרנט," המאפשר גישה ישירה למידע בזמן אמת ממקורות אינטרנטיים. מדובר בצעד משמעותי שמשפר את עדכניות המידע (מי שהשתתפו בסדנאות ה-AI שלי עד יום חמישי האחרון טרם השקת הפיצ'ר החדש, שמעו אותי ממליצה על Gemini שנהנה מהיתרון העצום של גוגל כשיש קריטיות למידע עדכני)

כפתור חדש בצט גיפיטי

גרסה נגישה עם כתוביות לסרטון זה ניתן למצוא בקבוצת הפייסבוק AI FOR HR>>

למי הפיצ'ר הזה פתוח ומה הוא נותן?

נכון להיום, הפיצ'ר נגיש למשתמשים בתשלום בלבד (שימו לב, כל הפיצ'רים החדשים נפתחים תחילה למשתמשים בתשלום ולאחר מכן נפתחים בהדרגה ליתר). המודל מצויד בכפתור חיפוש המופיע בחלון השיחה, ומאפשר למשתמשים לפתוח חיפושים באינטרנט במידת הצורך, מה שמעשיר את התוכן בזמן אמת ומאפשר תשובות עדכניות ומדויקות.

היישומים לעולמות ה-HR יכולים להיות מגוונים:
נניח שאנחנו רוצים לבנות תוכנית עבודה, או להתעניין במגמות, או בבנצ'מארק בעולמות ה-HR. במקרה כזה,  ניתן לבצע חיפוש ישירות בתוך הצ'אט ולשלב מיידית את המידע העדכני בשיחה – מה שמוביל להחלטות מושכלות וחדשניות יותר.

לדוגמה: תכנון אסטרטגיות גיוס מבוססות נתונים

בואו נדמיין סיטואציה שבה צוות הגיוס מחפש תובנות על מגמות השכר בתחומים טכנולוגיים, כדי להבטיח שהתנאים המוצעים מותאמים לבנצ'מארק ומושכים את הטאלנטים המתאימים. עם הפיצ'ר החדש, צוותי הגיוס יוכלו לחפש ישירות מתוך הצ'אט מאמרים עדכניים, סקרי שכר, וסטטיסטיקות ממקורות אמינים. זהו כלי עוצמתי המאפשר למגייסים להגיע לתובנות שמבוססות על מידע בזמן אמת, ולבצע החלטות אסטרטגיות על סמך הידע הכי רלוונטי. 

כמובן, חשוב לציין שההנחיה לבדוק את אמינות הנתונים של כלי ה-AI עומדת בעינה.

אפשר להיפרד מפרפלקסיטי?

אין ספק שהפיצ'ר החדש מזכיר את היכולת של פרפלקסיטי לסרוק מקורות מידע אינטרנטיים ולספק מידע מבוסס בבליוגרפיה. לצד זאת, קיימים הבדלים בין השניים.

לדעתי, היתרון הגדול של הצ'ט על פני פרפלקסיטי הוא הגמישות, היכולת לנהל שיחה שלמה וגמישה.

לעומת זאת, היתרון של Perplexity הוא במיקוד – הוא מעניק תשובות עדכניות ומדויקות במהירות. חסר בו האלמנט האינטראקטיבי והיכולת לדובב ולנתח בשיחה מעמיקה.

לגבי איכות התוצאות: עדיין מוקדם מידי לקבוע זאת באופן חד משמעי, אך אגיד בזהירות רבה שנכון לנקודת הזמן הזו, אני עדיין מעדיפה את פרפלקסיטי כשמדובר בהתייחסות למקורות בביליוגרפיים. 

ומה לגבי ג'ימיני?

Gemini מבית גוגל נהנה כמובן מהיכולות האדירות של גוגל לסרוק את כל הרשת. עם זאת, הבביליוגרפיה שהוא מציג לא תמיד תקינה. לא פעם נתקלתי במקורות מומצאים, ובלינקים שלא מובילים לשום מקום. עם זאת, במקרים רבים אני מעדיפה להשתמש בו: למשל לסיכום סרטוני יוטיוב, לפעילויות גיבוש שנשענות על יכולת המפות של גוגל ועוד.

לסיכום, 
הכפתור החדש לחיפוש באינטרנט מתווסף לשורת חידושים שOPEN AI השיקו, כמו למשל פיצ'ר הקאנבס החדש שמאפשר יכולת עריכה וכמו שדרוג יכולת השיחה הקולית של הצ'ט.

אם חשוב לך להתמקצע ולהישאר בעניינים בעולמות ה-AI FOR HR – מומלץ מאוד להרשם לכנס ה-AI שיתקיים ב4.12.24 בלאגו אירועים. למידע על כנס AI למש"א>>

למידע על כנס AI ללמידה ו-OD>>

למידע על סדנאות AI ניתן ליצור איתנו קשר במייל: info@hrd.co.il

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך