חדש: טרגוט אוטומטי בפייסבוק (ADVANTAGE+) – הפיתוי הגדול וממה להיזהר

כל מה שחשוב לדעת על הטרגוט החדש והרלוונטיות שלו לעולמות הגיוס, סורסינג ומיתוג מעסיק

מאת : ויקי גרונר, סדנאות לגיוס ומשאבי אנוש משולבות AI

הרבה מאוד ארגונים בוחרים לשלב קמפיינים ממומנים כחלק מפעילות הגיוס ומיתוג המעסיק. היות שהחשיפה האורגנית (חינמית) נמוכה, אין מנוס מלתת בוסט לפוסט עם קידום ממומן.

הקידום הממומן מאפשר להגדיל את החשיפה, למקסם את התוצאות וגם למקד לקהלי יעד רלוונטיים. הוא גם מאפשר לנו "לרדוף" אחרי מועמדים שביקרו אצלנו באתר הקריירה ולא שלחו קורות חיים, או אחרי מועמדים שנחשפו לתכנים שלנו וטרם הגישו מועמדות.

בשקט בשקט נכנס לפייסבוק כלי טרגוט אוטומטי שנקרא ADVANTAGE+ ומופיע כבר בשלב מאוד התחלתי של בניית הקמפיין.

קידום ממומן בפייסבוק למשאבי אנוש, גיוס, מיתוג מעסיק

*אוף טופיק: התמונה נוצרה תוך 2 שניות בעזרת AI. למידע על סדנת AI FOR HR הקרובה>>

מה זה ואיך זה עובד?

טרגוט ADVANTAGE+ הוא פתרון טרגוט חדש בפייסבוק המאפשר למפרסמים להגיע לקהל הרחב ביותר של לקוחות פוטנציאליים תוך שמירה על יעילות הקמפיין.

ADVANTAGE+ משתמש בלמידת מכונה כדי לנתח נתונים ממקורות שונים, כולל:

התנהגות משתמשים בפייסבוק: פעולות שביצעו משתמשים בפלטפורמה, דפים שאהבו, קבוצות בהן הם חברים ועוד.

נתונים דמוגרפיים: גיל, מין, מיקום, השכלה ועוד.

נתונים חיצוניים: נתונים שאספו המפרסמים ממערכות CRM, אתר אינטרנט ועוד.

היתרונות של ADVANTAGE+ על פי הפרסומים השונים:

הגעה לקהל רחב יותר: ADVANTAGE+ מאפשר למפרסמים להגיע לקהל רחב יותר של לקוחות פוטנציאליים, כולל אלו שאינם נמצאים בקהלי היעד המוגדרים שלהם.

שיפור יעילות הקמפיין: ADVANTAGE+ מסייע למפרסמים להציג מודעות לקהל הרלוונטי ביותר, מה שיכול להוביל לשיפור בביצועי הקמפיין.

פשטות שימוש: ADVANTAGE+ קל לשימוש ואינו דורש ידע מוקדם בטרגוט בפייסבוק.

עלות נמוכה יותר: פייסבוק טוענת כי ניתן להביא לחיסכון כספי בעת ביצוע קמפיין ADVANTAGE+

נשמע מושלם? אז זהו שלא!

יש גם לא מעט ביקורות על ה ADVANTAGE+.

אני באופן אישי לא אוהבת את זה שפייסבוק גורמת לנו לבחור ב ADVANTAGE+ כברירת מחדל. בפעם הראשונה שהפיצ'ר הזה צץ אצלי,  בניתי את הקמפיין ולא הבנתי לאן נעלמו כל הטרגוטים המתקדמים. כמובן, כמי שעובדת עם מערכת הפרסום מעל עשור, הבנתי שמשהו השתנה ומהר מאוד הצלחתי לחזור לממשק הישן והמוכר.

לאחר מכן, החלטתי לחקור קצת יותר לעומק ולהבין אם שווה לי להשתמש בכלי (בכל זאת, אם פייסבוק מבטיחים קמפיינים זולים יותר – מי אני שאסרב?!)

מה הפריע לי?

הדבר המרכזי שהפריע לי הוא חוסר השקיפות: ADVANTAGE+ אינו שקוף כמו אפשרויות טרגוט אחרות בפייסבוק, וקשה לדעת בדיוק למי מוצגות המודעות. פייסבוק מנתחת את הנתונים מאחורי הקלעים, אבל לי כמנהלת הקמפיין אין שום דרך לדעת כיצד פייסבוק החליטה לחשוף את הקמפיין.

תיארתי לעצמי שהקמפיין לומד תוך כדי תנועה. כלומר, קיימת תלות בנתונים: ADVANTAGE+ עובד בצורה הטובה ביותר כאשר עובדים על נתונים רבים. זה אומר שאם יש לי תקציב צנוע של 1000-2000 ₪ לקמפיין, המערכת עדיין לא בהכרח תצליח ללמוד את הקהל שלי ויתכן שכסף רב שיושקע יירד לטימיון. בנוסף, חשוב לוודא הטמעה של פיקסל באתר, ליצור "אירועים" – כדי לאפשר לפייסבוק להבין מה קרה עם הגולשים כשהם הגיעו לאתר שלי (האם הם סתם נכנסו – או נכנסו ונשארו? האם הם הגישו מועמדות למשרה?)

אז מה השורה התחתונה?

אני תמיד אוהבת יעילות וקיצורי דרך,

אבל מצד שני אני לא אוהבת להרגיש חוסר שליטה ולא אוהבת לקחת אחריות על תקציבים בלי שאני יכולה להבין לאן הכסף הולך.

לכן, בשלב הזה אני עדיין מעדיפה את הטרגוט הידני כשמדובר בקמפיינים בתקציבים צנועים של גיוס ומיתוג מעסיק.

לצד זאת, בקמפיינים בתקציבים גדולים עם קהלים רחבים, בהחלט אפשר לשקול את האופציה הזו. למשל, בימים אלו במקביל לעבודתי המדהימה בHRD, אני מתמודדת בהתנדבות מלאה  ברשימת "תנופה ירוקה לרמת גן" (לרמתגנים שביננו – האות "ף"). קמפיין הבחירות כולל תקציב גבוה יותר מתקציבי גיוס ומיתוג מעסיק. הקהל הוא קהל רחב (כל בעלי זכות הבחירה ברמת גן) ולכן במקרה כזה אפשר להשתמש ב ADVANTAGE+ בלי לחוש רגשות אשם.
אם נחזור לעולם הגיוס ומיתוג המעסיק – כל עוד הפרופיל שלי הוא "כולם", אפשר להשתמש בטרגוט האוטומטי. אבל אם אני פונה לקהל ספציפי (משאבי אנוש, כספים, הנדסה, פיתוח, דאטה וכו') – במקרה כזה, נכון לנקודת הזמן הזו ובהסתמך על מגוון קמפיינים שדגמתי – עדיין השיטה הידנית עדיפה.

רוצה לתת עוד BOOST  ליכולות הסורסינג שלך? מפגש BOOST YOUR SOURCING שיתקיים ב10.3.24 יכלול סדנה ייעודית לניהול קמפיינים בפייסבוק וסדנה נפרדת לניהול קמפיינים בלינקדאין. ההרשמה מכאן>

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

הצטרפת כבר לקהילת הפייסבוק המקצועית והסגורה שלנו הכוללת מעל ל 10,000 אנשי גיוס ו HR?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך