6 דרכים לגיוס עובדים בפייסבוק שאתם חייבים ליישם אצלכם
אני מלמד וכותב כבר מעל לעשור על החשיבות במינוף נכון של לינקדאין בגיוס עובדים וקידום מיתוג המעסיק של החברה.
אך לעיתים אני מופתע לגלות שהרבה ארגונים מסתמכים על לינקדאין בלבד וכמעט שלא נעזרים בפייסבוק בתהליכי הגיוס שלהם.
אני חושב שההתפתחות של פייסבוק בשנים האחרונות הופכות אותה לכלי חובה עבור כל חברה הרוצה לבנות נוכחות גיוסית משמעותית במדיה החברתית.
וזה נכון לכל החברות מכל התעשיות. כן, גם לחברות היי-טק.
למה פייסבוק?
אז לפני שאנחנו צוללים לדרכים למנף את פייסבוק לגיוס עובדים – הנה כמה ססטיסטיקות שיעזרו לכם להשתכנע שזאת רשת שאסור לכם לוותר עליה:
בפייסבוק מעל ל-2 מיליארד חברים כאשר מעל מחציתם נכנסים לרשת כל יום.
בארץ המספר עומד על כ-6 מיליון חברים, לעומת 1.6 מיליון חברים בלינקדאין.
זאת אומרת מבחינתנו – שיש כאן לא מעט אוכלוסיות שאינן נמצאות בלינקדאין אבל נמצאות בפייסבוק.
נתון מעניין נוסף (בתמונה למטה) הוא כמות הזמן שאנשים מבלים רשתות החברתיות השונות.
זאת אומרת, שיש סיכוי גבוה שנצליח לתפוס בפייסבוק גם את אותם אנשים שאנו רוצים לגייס מלינקדאין ולו מעצם העובדה שזה המקום שבו הם נמצאים כל יום במשך שעות. החל מהרגע שהתעוררו ועד לרגע שבו הם הולכים לישון.
אז מה ארגונים עושים בפייסבוק כדי לגייס עובדים?
>>> למידע על מפגש הלמידה בנושא גיוס עובדים ומיתוג מעסיק בפייסבוק יש ללחוץ כאן <<<
- קידום מיתוג מעסיק של החברה – מזה מספר שנים אנחנו מדברים על החשיבות של מיתוג המעסיק להשגת יתרון משמעותי בתחרות ההולכת וגוברת על המועמדים.
התפיסה הזאת יצרה עולם תוכן והתמחות חדשה בתחום הגיוס שנקרא Recruitment Marketing שמשלבת את הפרקטיקות מעולם השיווק ומביאות אותן לידי ביטוח בעולם הגיוס.פייסבוק, עם 6 מיליון הישראלים החברים בה, היא אחת הפלטפורמות החשובות לקדם את המודעות לחברה שבה אנו עובדים, לאנשים שבה ולייחוד שלנו בהשוואה למתחרים ( ה Employee Value Proposition).
קידום מיתוג המעסיק יכול להיות בעזרת עמוד החברה שלכם או על ידי קידום תכנים בקבוצות רלוונטיות.
- הרחבת חבר מביא חבר על ידי רתימת העובדים – מחקרים מראים שרמת האמון שאנו נותנים במסרים ומידע המגיע מחברים שלנו גבוהה הרבה יותר מאשר הוא מגיע ממחלקת השיווק של הארגון (או מאנשי הגיוס).
פייסבוק מאפשרת לנו למנף את רשתות החברים של העובדים בארגון ולהיעזר בהם לקדם מידע ותכנים על החברה וכמובן גם משרות.ארגונים רבים מקיימים אצלם מסיבות לינקדאין להרחבת החבר מביא חבר.
הגיע הזמן לחשוב גם על קיום מסיבות פייסבוק. - קידום ממומן – המידע שפייסבוק אוגרת על כל אחד מאיתנו הביא ללא מעט דיונים בתקופה האחרונה אך מצד שני הוא מאפשר להגיע לקהלים ממוקדים.
הקידום מאפשר לטרגט אוכלוסיות על פי קריטריונים מוגדרים, להעלות רשימות מיילים של מועמדים מהעבר או "לצבוע" אנשים שביקרו בעמוד המשרות שלנו ולפרסם להם משרות רלוונטיות חדשות.זה נכון שבדרך כלל אין ציפיה שאנשי הגיוס יכירו הרמת היישום את כל המודלים של הקידום הממומן, אך ההמלצה שלי היא להכיר את היכולות הללו של פייסבוק כדי שנוכל לבקש זאת מאנשי השיווק או מספקים חיצוניים המומחים בנושא
- פרסום משרות בקבוצות רלוונטיות – כמובן שהקידום הממומן הוא לא הדרך היחידה לפרסם משרות. עם מליוני קבוצות בפייסבוק ניתן לפלח ולאתר קבצות רלוונטיות לפי קריטריונים כגון מיקום גיאוגרפי, תחום עיסוק, חברות בקהילות או תחומי עיניים מסויימים, מקום לימודים ועוד.
ההמלצה שלי כאן היא לחשוב כיצד אתם מעבירים את המסר שלכם בצורה שונה מכל האחרים.
- סורסינג ממוקד של מועמדים – למרות שמעטים מאד עושים זאת, פייסבוק היא מקום מצויין למצוא עובדים בתחומים מסויימים (ובעיקר כאלה שלא נמצאים בלינקדאין). השימוש ב Graph Search של פייסבוק יחד עם הכלים החיצוניים והתוספים שהתפתחו , מאפשרים לנו לאתר אנשים לפי מיקום גיאוגרפי, תחום עיסוק, התעניינות בתחומים מסויימים, מקום לימוד ועוד.
- הוספת משרות לעמוד החברה – אפשרות חדשה זאת (שאמורה להפתח בארץ בקרוב) מאפשרת לכם לפרסם משרות בטאב מיוחד בתוך עמוד החברה. מה ישתן חשיפה טובה יותר לאותם אנשים שמתעניינים בארגון שלכם.
לסיכום – פייסבוק לא אה להחליף את לינקדאין (לפחות לא בשלב זה) אבל היא מביאה ערכים עצומים שונים ומשלימים בעולם הגיוס.
ההמלצה שלי היא להיפגש עם מחלקת השיווק שלכם ולהיעזר בהם לבנות תוכנית שיווקית-גיוסית בפייסבוק עבור הארגון.
>>> למידע על מפגש הלמידה בנושא גיוס עובדים ומיתוג מעסיק בפייסבוק יש ללחוץ כאן <<<
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות