5 פעולות לקידום מחוברות ארגונית
מאת : יעקב רוזן, מנחה סדנאות AI למשאבי אנוש, גיוס, סדנאות לינקדאין וסורסינג מבוססי AI
מחוברות עובדים הינה מרכיב קריטי בהצלחת ארגונים בעידן החדש.
מחקר של גאלופ מראה כי חברות בהן העובדים מחוברים לארגון מציגות רווחיות טובה יותר ב-147% לעומת מתחרותיהן.
זאת ועוד, על פי מחקר של נוסף של גאלופ, ארגונים בעלי מחוברות גבוהה נהנים מתחלופת עובדים נמוכה ב-59% לעומת ארגונים עם מחוברות נמוכה ו 41% פחות העדרויות.
עובדים מחוברים מביאים לשיפור משמעותי בפרודוקטיביות, איכות השירות ללקוחות, ורווחיות. הם גם מפגינים שיעורי היעדרות נמוכים יותר ומעורבים בפחות תקריות בטיחות.
מעבר להשפעות הכמותיות, מחוברות עובדים מטפחת סביבת עבודה חיובית יותר, מגבירה חדשנות ומשפרת את יכולת פתרון הבעיות בארגון.
בעידן התחרותי של ימינו, מחוברות עובדים אינה רק יתרון – היא הכרחית לצמיחה בת-קיימא ולשמירה על יתרון תחרותי בשוק.
אבל השאלה היא – כיצד מטפחים ומקדמים אותה בארגון?
חברת גלאופ יצרה צ'ק ליסט של 5 נושאים שיכול לעזור בנושא זה ואני מביא את עיקרי הדברים שעלו במחקרים שלהם כקריטיים לקידום המחוברות הארגונית בשנה הקרובה:
- בדקו את מצב מנהלי הביניים אצלכם
מנהלים ובעיקר מנהלי ביניים נוטים להישחק יותר ולהיות פחות מחוברים לארגון מאשר העובדים שלהם וזאת בשל העומס והאחריות הרבים שמוטלים על כתפיהם הן מצד ההנהלה והן מצד העובדים.
לכן השלב הראשון הוא לוודא שהמנהלים שלכם נמצאים במצב טוב לקראת השנה הקרובה על ידי ביצוע הפעולות הבאות:
- התחילו בהקשבה –
גאלופ מצאה כי יצירת סביבה שבה קיימת הקשבה למנהלים והבנה של הקשיים והצרכים שלהם עוזרת לתמוך בהם כמובילי צוות יעילים.
- שפרו את התקשורת עם ההנהלה הבכירה –
רק שלושה מתוך עשרה מנהלי ביניים מסכימים שהממונה שלהם מעדכן אותם במתרחש בארגון. על ידי בניית ערוצי תקשורת ישירים וסדירים ןהסבר תדיר על מטרות ומדיניות הארגון, מנהלים ירגעשו מחוברים יותר לארגון מצד אחד ויוכלו לתקשר את הנושאים הללו בצורה טובה יותר לצוותים שלהם.
- הכשירו ופתחו את המנהלים –
רק 48% מהמנהלים מסכימים שיש להם כרגע את המיומנויות הנדרשות כדי להצליח בצורה טובה בתפקידם.
ארגונים חייבים ללמד מנהלים לנהל שיחות משמעותיות בתדירות הנכונה עם הצוותים שלהם. הם זקוקים ליותר הדרכה וכלים פרקטיים על שיפור המחוברות וניהול הביצועים של העובדים שלהם.
הם גם זקוקים ליותר תמיכה בכל הנוגע לזיהוי החוזקות של הצוותים שלהם וניהול מתוך החוזקות הללו. - צרו קהילות מנהלים ומנטורינג פנים ארגוני –
נושא הנטוורקינג, התקשורת והעבודה המשותפת בין המנהלים השונים בחברה הינה קריטית להצלחת הארגון.
אך לוחות זמנים עמוסים, אינטרסים מנוגדים ועבודה מרחוק של חלק מהמנהלים עלולים לפגוע באינטראקציות ובחיבורים הללו.
לכן חשוב שהארגון יאפשר ויבנה את ההזדמנויות הללו בצורה פרואקטיבית – מה שיאפשר שיחות, התייעצות, למידה הדדית, מנטורינג וחניכה האחד עם השניה.
2. למדו את המנהלים לנהל שיחות משמעותיות עם העובדים שלהם
על פי מחקר של גלאופ, 80% מהעובדים שקיבלו משוב משמעותי מהמנהל שלהם בשבוע הקודם היו מחוברים ומחוייבים לגמרי לארגון.
*** מצרף מאמר שכתבה טל פריבנר – מנחת סדנאות שיחות אמיצות וסדנאות גיוון והכללה –
בנושא שיחות אמיצות כאן ולסדנה שלה בנושא שיחות אמיצות כאן ***
במחקר עומק נוסף, בחנו בגאלופ את המאפיינים החשובים ביותר של מה הופך שיחה למשמעותית ואלה ה-5 העיקריים שאסור לוותר עליהם, לפי סדר חשיבות:
1) הכרה או הערכה לעבודה או מטלה שבוצעו האחרונה על ידי העובד.
2) בניית יחסים ואמון בשיחה – והתחושה שהמנהל רואה את העובד גם כאדם.
3) הגדרת המטרות והעדיפויות בעבודה לתקופה הקרובה כדי שהעובד ידע מה מצופה ממנו.
4) אורך השיחה בין 15 ל-30 דקות יכול להספיק, אך בתנאי שהשיחות מתקיימות בתדירות קבועה גבוהה.
5) שיחה ודגש על חוזקות העובד – וטיפוח ועבודה מתוך החוזקות הללו.
המסקנה מהמחקר היא שמשוב קבוע הוא משמעותי לעובדים כאשר המנהל שלהם מתמקד בהכרה, בהבנה של הצרכים האישיים, בהגדרת מטרות וסדרי עדיפויות והתבססות על חוזקות.
3. הבנה וחיבור לייעוד ומטרות החברה – במיוחד בקרב עובדים מרוחקים
המחקרים מראים שעובדים שלא מגיעים למשרד כל יום ועובדים מרחוק חווים שחיקה גבוהה ומראים רמת מחוברות נמוכה יותר בחיבור שלהם למשימות או למטרות של הארגון.
רק 28% מהעובדים שלא מגיעים כלל למשרד מעידים על רמת מחוברות גבוהה לארגון.
זה לא אומר שעבודה מרחוק אינה יכולה להתבצע – אבל היא דורשת מהמנהלים התייחסות מיוחדת ושונה המתאימה לצרכים של העובדים הללו. במקרים כאלה – אף הרבה יותר מאשר במצב שבו עובדים מהמשרד – מנהלים חייבים לתקשר בבירור את המשימה והמטרה של הארגון תוך קישורם לעבודה היומיומית של כל חבר בצוות.
4. מדדו את רמת המחברות
מדידת מעורבות מאותתת לעובדים שאכפת לכם מהמשוב שלהם ושאתם רוצים לדעת איך הם מסתדרים. בין אם כבר יש לכם שיטה בדוקה ובין אם אתם צריכים לפתח דרך להעריך את המחוברות של העובדים שלכם, מדידת מעורבות היא חיונית כדי לקבל הבנה בסיסית צרכי ורצונות העובדים שלכם.
מטרה נוספת של הסקר היא להוות בסיס לשיחה בין מנהלים לבין כל אחד מהעובדים שלהם.
- פעלו על פי תוצאות הסקר –
סקר מעורבות הוא נקודת התחלה, לא נקודת סיום, של הנעת עובדים.
עליכם לפעול על פי התוצאות שאספתם, אחרת אתם עלולים לגרום יותר נזק מתועלת. אם תבצעו רק סקר ולא תעשו דבר מעבר לכך, סביר להניח שמעורבות העובדים תפחת והתחלופה תגדל. אם תבקשו מעובד משוב על מקום העבודה או על המעורבות שלו ואז לא תעשו דבר בנידון, התרעומת תעלה במהירות.
עם זאת, אין דבר שבונה אוירה חיובית יותר מאשר בקשת משוב, פעולה על פיו, ולאחר מכן שיתוף וחגיגת תוצאות חיוביות.
יישום המלצות אלו יכול לסייע בהפיכת תוצאות הסקר לפעולות ממשיות, ובכך לשפר את מחוברות העובדים ואת הביצועים הארגוניים לאורך זמן.
לסיכום,
חשוב להדגיש כי שיפור מחוברות עובדים הוא תהליך מתמשך ולא אירוע חד-פעמי. הצלחה בתחום זה דורשת מחויבות ארוכת טווח מצד ההנהלה הבכירה, משאבים מתאימים, ונכונות לשינוי תרבותי עמוק בארגון.
בעידן התחרותי של ימינו, מחוברות עובדים אינה רק יתרון – היא הכרחית לצמיחה בת-קיימא ולשמירה על יתרון תחרותי בשוק. ארגונים המשקיעים במחוברות עובדים מניחים את היסודות להצלחה ארוכת טווח, יצירת ערך לבעלי המניות, ובניית מקום עבודה שבו עובדים מרגישים מוערכים, מחוברים ומוכנים לתת את המיטב.
>>> לסדנת ה AI לגיוס וסורסינג הקרובה לחצו כאן<<<
להרצאות וסדנאות AI לעובדים/ות ומנהלים/ות מכל התחומים (גם חברות לא טכנולוגיות) – צרו עימנו קשר לקבל הצעה: info@hrd.co.il
הישארו מעודכנים:
סדנת AI FOR HR – פתחנו מועד חדש. להרשמה>>
סדנת Canva for HR הקרובה – אל תפספסו. להרשמה>>
להזמנת סדנאות AI פנים ארגוניות: info@hrd.co.il
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות