פינת הזרקור עם אביב ויצמן
לקראת כנס מיתוג מעסיק שיתקיים ב22.11.22, פינת הזרקור גאה לארח את אביב ויצמן-
Head of Communications and Employer Branding בחברת Natural Intelligence.
בואו נכיר אותה יותר, את הדרך המקצועית שעברה, נקבל טיפ חשוב להצלחה בפרוייקט מיתוג מעסיק גם בלי תקציב ענק וגם נקבל הצצה להרצאה שלה בכנס מיתוג מעסיק.
ספרי קצת על עצמך ועל תפקידך הנוכחי?
אני יועצת תקשורת ומיתוג מעסיק, מומחית בתקשורת תאגידית ובניהול משברים. בשני העשורים האחרונים הובלתי את מערכי התקשורת של כמה מהמותגים הגדולים בעולם, ביניהם גוגל, פייפאל, איביי, סמסונג ואחרים ובתפקידי האחרון שימשתי כדוברת מיקרוסופט ישראל. כיום אני משמשת כראש תחום תקשורת ומיתוג מעסיק בחברת ההייטק נטורל אינטליג'נס. יש לי תואר שני בתקשורת מאוניברסיטת תל אביב, בהתמחות בתקשורת תאגידית מבית הספר לתקשורת ועיתונאות של דנמרק DMJX ותואר ראשון בתקשורת מהמכללה האקדמית ספיר. אני מעריצה מושבעת של טכנולוגיה ונדלקת במיוחד מפיתוחים חדשים, שהופכים טכנולוגיות לשימושיות ולחוויות בלתי נשכחות.
איך הגעת לתפקיד?
שמה של נטורל אינטליג'נס הולך לפניה מיום היוסדה. לכן, כשהגיעה לפתחי ההזדמנות להצטרף לארגון ולהקים את מערך התקשורת ומיתוג המעסיק בחברה, היה לי ברור שזה אתגר שתפור בדיוק למידותיי.
מה היה התפקיד הראשון שעשית בתחום מיתוג מעסיק?
אני מתמחה בבניית אסטרטגיה תקשורתית לחברות ולארגונים ולמעשה עוסקת בזה עוד לפני שקראו לתחום בשמו "מיתוג מעסיק". מאז שאני זוכרת, נושא שימור וגיוס עובדים הוא אתגר מרכזי של לקוחותיי, בין אם הם פועלים בעולמות סייבר, טכנולוגיה, פיננסים, ביטוח או בריאות.
מה האתגרים העיקריים שלך כיום בתפקיד?
אני תמיד אומרת שיש בנטורל אינטליג'נס קסם מיוחד ומרגישים את זה במסדרונות. מדובר בתמהיל מיוחד שמשלב בין אנשים מוכשרים ומקצועיים, עם לב ענק לבין עשייה מקצועית, המונעת בראש ובראשונה מעשיית טוב. האתגר המרכזי שלי הוא לבנות את התשתיות שיוכלו להכיל את היקף העשייה העשיר והרחב של הארגון ולמנף אותו לטובת צרכי התקשורת ומיתוג המעסיק שעליהם אני אמונה.
מה הסוד כדי להצליח בפרויקט מיתוג מעסיק גם ללא תקציבי ענק?
תוכנית מיתוג מעסיק אסטרטגית מוצלחת מזהה את המאפיינים הייחודיים של הארגונים, המדויקים לארגון, ורותמת אותם במגוון הכלים השיווקיים והתקשורתיים. חשוב להישאר נאמנים ולא לנסות לקפוץ מעל הפופיק, זה לא יעבוד. העובדים הקיימים והפוטנציאליים שלכם מריחים בולשיט מקילומטרים. אותנטיות היא שם המשחק, משום שמדובר בדנ"א ייחודי של הארגון, וככזה לא ניתן להעתיק או לשכפל אותו. שמרו על אותנטיות, פרצו את גבולות היצירתיות, דברו בגובה העיניים והישארו נאמנים לעצמכם ולארגון.
בכמה מילים – על מה תדבר/י בכנס מיתוג מעסיק?
מתי בפעם האחרונה שמעתם בחדשות על השקה של מכונת כביסה חדשה? או על מינויו של שותף חדש במשרד עורכי דין יוקרתי? לעומת זאת, האם יש מישהו שטרם שמע על גל הפיטורים בהייטק? מה לגבי ההגעה של טסלה לישראל, או אם נפשפש מעט אחורה – האם מישהו ב- 2013 הצליח להתחמק מהכותרות על רכישת Waze?
כיאה לאומת הסטארט-אפ, גם התקשורת הישראלית מגויסת למשימה הלאומית. והתקשורת שלנו אוהבת הייטק. מפנטזת על הייטק, מדברת, נושמת וחשה הייטק. אבל איזה סיפורים מעניינים את התקשורת? איך מגישים את הנרטיב הרלוונטי ביותר? איך ניתן לרתום את אמצעי התקשורת ככלי באסטרטגיית מיתוג המעסיק הארגונית? משום שמשימת מיתוג המעסיק היא אתגר לא פשוט בכלל, ויש הרבה קרקע לכסות – היכרות עם כללי המשחק התקשורתיים תעשה את חייכם ואת חיי הארגון שלכם קלים הרבה יותר.
ההרצאה שלי, תראה כיצד ניתן למקסם את החשיפה התקשורתית ולבנות אסטרטגיה תקשורתית ככלי עוצמתי להעברת מסרים ולביסוס מוניטין, שישרתו את הארגונים ואת מותג המעסיק שלהם.
כנס מיתוג מעסיק מתקיים פעם בשנה. אחרי שנתיים באונליין, אנחנו מתרגשים לחזור לכנס הפרונטאלי שיתקיים השנה בלאגו אירועים בראשון לציון.
כנס מיתוג מעסיק, שיווק הגיוס וחווית מועמד הגדול והמקצועי לשנת 2022!
✨הרצאות מרתקות ופרקטיות של 25 מרצות ומרצים מובילים בתחום
✨נטוורקינג איכותי עם מקצועניות ומקצועני מיתוג מעסיק, גיוס, סורסינג, משאבי אנוש, תקשורת ארגונית ושיווק.
✨טקס חלוקת פרס מיתוג מעסיק של ישראל!
✨סדנאות פרקטיות לבחירה בסוף היום
ועוד!
בכנס נתייחס לקשר ההדוק בין מיתוג מעסיק וגיוס, לרתימת עובדים לתהליכי מיתוג מעסיק, אסטרטגיית מיתוג מעסיק, תוכן (כי הוא לגמרי המלך!👑), מיתוג מעסיק בתקופת מיתון ועוד. תהיה לך הזדמנות לקבל הצצה לפרוייקטי מיתוג מעסיק של ארגונים אחרים, ללמוד מהתובנות שלכם, לקבל רעיונות, כלים והשראות.
ליצירת קשר: info@hrd.co.il
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות