כיצד מגייסים ומודדים אנשי סורסינג?
מאת: מיכל רוזן – מעצבת פנים מומחית לעיצוב משרדים
איך תרתמו את סביבת העבודה הפיזית שלכם לגיוס ושימור עובדים ומהם השינויים הקטנים שאפשר לעשות במשרדים שיוצרים סינרגיה ומיתוג מעסיק אפקטיבי ועוצמתי?
אתם יכולים לעשות זאת על ידי שדרוג נקודתי של אזור מסוים במשרדים, הוספת פריטים לעמדות העבודה הקיימות או יישום האסטרטגיה של מיתוג מעסיק כחלק בלתי נפרד מתכנון משרדים חדשים.
המהלכים של מיתוג מעסיק יהיו לעין שיעור עוצמתיים יותר כשהחלל הפיזי שבו החברה שלכם ממוקמת יהפוך לשחקן פעיל בתהליך. נכון, זה ברור אינטואיטיבית אבל למרות זאת, אין עדיין משנה סדורה או מדריך שיוכל לשמש מורה נבוכים למנהלי\ות מש"א ושיווק העושים במלאכה.
חשיבותה של סביבת העבודה הפיזית למיתוג מעסיק
מה אומרים העובדים: בסקר שערכה חברת רוברט וולטרס לגיוס והשמת עובדים, על עיצוב סביבת העבודה והשפעתו על תפוקה, נאמנות ומחויבות עובדים התקבלו התוצאות הבאות:
94% מהעובדים אמרו שראיון עבודה צריך לכלול סיור במשרדים כדי להציג את היתרונות של סביבת עבודה מעוצבת ומתוכננת היטב.
89% אמרו ששטחים במשרדים שמיועדים לאינטראקציה חברתית וחיבור בין העובד לחברה הם חיוניים.
75% אמרו שעיצוב סביבת העבודה משפיע על תחושת הערך שלהם כעובדים.
74% אמרו שהשקעה או שדרוג באזורי השירות של המשרדים (קפטריה, מסדרונות, חדרי ישיבות)
תשפיע על החלטתם אם להשאר בחברה.
כל מי שעוסק בגיוס ובשימור עובדים יודע שהסקר ממחיש נושאים אמתיים ומאתגרים בחיי היום יום של החברה, בין אם מדובר בדרישות העובדים לחללים ציבוריים משודרגים, פתרונות עבור עבודה באופן ספייס, שאלת הפרטיות לעומת השיתוף בחללי עבודה ועוד.. אלו נושאים שמשפיעם ישירות על שביעות הרצון של העובדים בחברה.
גיוס עוצמתו של החלל למיתוג מעסיק מנצח: כשמדברים על מיתוג מעסיק, מדברים על נקודות המגע של העובד עם פלטפורמות שונות, בדרך כלל ברשתות החברתיות. אבל לעומת נקודת מגע של העובד או המועמד עם פוסט בלינקדאין או באינסטגרם שהוא רואה וחווה מבחוץ באופן וירטואלי, החלל הפיזי שבו נמצא העובד רוב שעות היום עוטף ו"נוגע" בו כולו ומשפיע על כל חושיו. האינטראקציה עם החלל, למשל, מקום חשוך לעומת מואר, משפיעה באופן מידי על תחושות, הן פיזיות והן רגשיות. לכן אי אפשר להפריז בחשיבות סביבת העבודה הפיזית כמשתנה בעל חשיבות עצומה בהתנסות השוטפת והיומיומית של העובדים שהם השגרירים של החברה למיתוג מעסיק והם עצמם משמשים כ"לקוח" בתהליך. גם החוויה של מפגש ראשון פיזי של המועמד עם החברה, אותה חוויה שאמורה לייצר "וואו" מכשירה את הקרקע לגיוס מוצלח של עובדים בכלל ושל טאלנטים בפרט.
אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני: מעבר לקבלת פנים חמה שמועמד מקבל כשהוא מגיע לראיון עבודה, לאפקט הוואו יש משמעות רבה. מה המועמד רואה כשהוא מגיע למשרדי החברה לראיון (רמז, -קפטריה שהיא גם בית קפה : )) ואיך נראים חדר הראיונות וחדר המבחנים? לא מדובר דווקא על חללי עבודה מפוארים או משרדים בסגנון גוגל אלא על האותנטיות שבה סביבת העבודה מעבירה את התרבות הארגונית של החברה ואת הסיפור שלה. חשוב שהlook and feel שהמועמד חש בחמשת חושיו כשהוא מגיע לאתר הפיזי של החברה ישלים באופן הוליסטי את הסיפור של החברה שבא לידי ביטוי ברשתות החברתיות.
חללי העבודה הם המקום שבו מתקיימת ההבטחה של הסיפור שמספרת החברה. אם מדובר על חברה שחורטת על דגלה את ערך המשפחתיות הכניסה לחברה יכולה להיראות כמו כניסה למטבח – סלון . אם מדובר על חברה שהמוצר שלה הוא מקור מרכזי לגאוות יחידה בחברה אפשר להכניס תמונות או אלמנטים תלת ממדיים בהשראת תחום העיסוק של החברה. גם כאן, חשוב לשדר מסר מדויק בהתאמה מלאה לסיפור של החברה וערכי המותג שלה .
המסקנה המתבקשת: לעיצוב משרדי החברה בכל קנה מידה חשיבות רבה למיתוג מעסיק, בין אם מדובר בטיפול מינורי ונקודתי במשרדים הקיימים או במעבר למשרדים חדשים. כדאי שההתייחסות לסביבת העבודה הפיזית תהווה חלק מבניית האסטרטגיה של מיתוג מעסיק כאחת מנקודות המגע הקריטיות של העובד והמועמד עם הארגון. בנושא זה חשוב שמחלקות מש"א ושיווק תהיינה שותפות פעילות ומובילות בניתוח המצב הקיים של המשרדים לעומת המצב הרצוי וגיבוש תכנית פעולה, שתגדיר את הדרכים הרצויות לצמצום הפערים, אם קיימים.(תמיד יש : ))
רוצים ללמוד איך למנף את סביבת העבודה שלכם ככלי מיתוג מעסיק תלת ממדי מנצח? ב12.2.2020 יתקיים כנס WELL, כנס ייחודי וראשון מסוגו בישראל על תפקידה של סביבת העבודה בהצלחתן הפיננסית והארגונית של חברות. בכנס ירצו מיטב המומחים על היבטים שונים של סביבת העבודה. בין המרצים, ניל"י גולדפיין משנה למנכ"ל קבוצת נירם גיתן, NGG , מומחית לניהול ומנהיגות בעולם בהפרעה שתדבר בכנס על החזרה לעתיד ואיך לרתום את סביבת העבודה לwellbeing של העובדים באמצעות שילוב מגמות מעולמות עתיקים בעולם העבודה החדש. מיכל רוזן, מעצבת פנים מומחית לעיצוב משרדים תרצה על מיתוג מעסיק תלת ממדי לשיפור תהליכי גיוס ושימור עובדים בליווי תמונות של משרדים חדשים, והמחשות ויזואליות של גישות שאפשר ליישם באופן מידי במשרדים שלכם. לפרטים נוספים היכנסו לאתר ההרשמה. http://bit.ly/2T2eouO
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות