15 נתונים שחייבים להכיר במיתוג מעסיק כדי לרתום את ההנהלה לתהליך

מאת יעקב רוזן – מנחה סדנאות לינקדאין בעידן ה AI וסדנאות והרצאות AI למשאבי אנוש וגיוס

מיתוג מעסיק הוא אחד הנושאים הלוהטים ביותר כיום בעולם הגיוס אם לא ה בולט שבהם.

בתקופה של תחרות שלא ידענו כמותה על המועמדים המובילים – זאת אחת מאסטרטגיות הגיוס והסורסינג האפקטיביות ביותר לאורך זמן.

אחת השאלות התדירות והחשובות שויקי ואני נשאלים לגבי מיתוג מעסיק – היא מאיפה בכלל מתחילים.

והתשובה שלנו לרוב היא – מלרתום את הנהלת החברה.

כי הובלת תחום מיתוג המעסיק היא לא רק "משהו שהגיוס או HR עושים" אלא דורש מחוייבות והרתמות של כל הארגון.

אחרת זה ישאר ברמת האימפקט הנמוכה ביותר.

ואז כמובן עולה שאלת המשך לשאלה הקודמת שאנו נשאלים – כיצד משכנעים את המנהלים בארגון שזה הדבר הנכון לעשות?

או – אני שמח ששאלתם 🙂

אז כדי לעזור אספנו כאן נתונים סטטיסטיים (עם הפניה למקור) שנאספו ממחקרים שונים.
מטרת הנתונים הללו היא  לעזור לכם להציג את חשיבות הנושא למנהלים בארגון כדי לרתום אותם לתהליך.

ללמידה פרקטית מארגונים שכבר עשו את זה – כנס מיתוג המעסיק שלנו ב 28.11.23
הוא הכנס היחיד השנה שאסור לכם לפספס

  1. על פי מחקר של לינקדאין, 72% ממובילי הגיוס בעולם ציינו שלמיתוג מעסיק ישנה השפעה משמעותית על הצלחת תהליכי הגיוס (מקור כאן)
  2. 78% מאנשי הגיוס ומיתוג המעסיק בישראל מאמינים שמיתוג מעסיק טוב יקצר את משך הגיוס. (מקור כאן)
  3. 75% ממקצועני הגיוס ומשאבי אנוש בישראל מעריכים שמיתוג מעסיק טוב יעזור בשימור העובדים הקיימים. (מקור כאן)

למיתוג מעסיק ישנה השפעה ישירה על השורה התחתונה בארגון דרך תהליכי גיוס משופרים (מקור כאן לנתונים 4-7) המביאים ל:

4. מיתוג מעסיק מעולה יביא ירידה של 28% בעזיבת עובדים

5. אבל הוא בא לידי ביטוי לא רק בשימור אלא גם בצמצום של 50% בעלויות הגיוס

6. וזה ממשיך בצמצום זמן הגיוס בעד כחצי מתהליכים מקבילים.

7. 75% מהמועמדים לוקחים בחשבון את מיתוג המעסיק לפני שהם מגישים מועמדות למשרה בחברה

8. 92% מהמועמדים ישקלו לעבור תפקיד אם יפנו אליהם מחברה בעלת מיתוג מעסיק מצוין (כאן)

9. חברות משלמות שכר גבוה ב 10% במידה שאין להן מיתוג מעסיק מספיק טוב (מקור כאן)

10. רק 57% מהארגונים בארצות הברית אומרים שיש להם אסטרטגיית מיתוג מעסיק (מקור כאן) – אבל ממחקרים שלנו הנתון בארץ עדיין נמוך משמעותית.

11. 73% מהמועמדים ציינו שדירוגים שלילים באתרים כמו Glassdoor הם הגורם הפוגע ביותר במיתוג המעסיק של החברה (מקור כאן)

12. 93% מהארגונים מתכננים להתחיל, להמשיך או להגביר את הנוכחות שלהם ברשת כדי לקדם את מיתוג המעסיק שלהם (מקור כאן)

13. 84% מהעובדים שלכם ישקלו לעבור לחברה אחרת שיש לה מיתוג מעסיק מצוין.

14. 72% מהמועמדים חולקים חוויות ראיון שליליות מקוונות או עם מישהו שהם מכירים (מקור כאן)

15. לחברות עם מותג מעסיק חיובי יש פי שניים יותר מועמדויות למשרה פתוחה בהשוואה לחברות עם מותג מעסיק שלילי (מקור כאן)

לסיכום – לא משנה באיזו תעשיה החברה שלכם פועלת – היי-טק, תעשיה מסורתית, מזון, תקשורת או כל תחום אחר – מיתוג מעסיק טוב יעזור לכם לגייס את העובדים הנכונים, מהר יותר ויעזור לכם לשמור על העובדים הקיימים..

ההמלצה שלי – השתמשו בנתונים הללו ובסקרים שהבאתי כדי להציג את הצורך העסקי להנהלה ולהתחיל להניע את התהליך אצלכם בארגון.

ללמידה פרקטית מארגונים שכבר עשו את זה – כנס מיתוג המעסיק שלנו ב 28.11.23
הוא הכנס היחיד השנה שאסור לכם לפספס

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך