13 ממים מצחיקים שמוכרים לכל מגייס

לינקדאיןלינקדאין עוברת שינויים ללא הפסקה – חלקם כבר הוטמעו ואת חלקם נראה בשבועות הקרובים.

המטרה של הפוסט הזה היא להציג את השינויים הללו ואת משמעותם מבחינתנו כאנשי גיוס ומשאבי אנוש.

מה גורם לכל השינויים בלינקדאין?

לינקדאין נמצאת תחת לא מעט לחץ.
רכישתה על ידי מייקרוסופט בסכום העתק של 26 מיליארד דולר אמנם נותנת לה משאבים להאיץ תהליכי פיתוח ומצד שני יוצרת לחץ אדיר להראות רווחים ומהר.

נקודה נוספת להערכתי היא הלחץ שבו היא נמצאת כשהיא רואה את פייסבוק צומחת בקצב ראוי להערצה.
פייסבוק עושה זאת על ידי פיתוח מתמיד של כלים וטכנולוגיות נוספות שמוטמעות ברשת שלהם (כגון השימוש בוידאו ובשידורים ישירים בפיד) בעוד לינקדאין נתפסת כמי שמנסה להדביק את הקצב.

היתרון הגדול של לינקדאין בעיני הוא שהם כמעט מונופול בתחומים מסויימים כגון גיוס ואין לה אלטרנטיבה ראויה. מה שבעצם מאפשר לה להמשיך ולהגביל את החשבונות החינמיים בכדי לדחוף את המשתמשים לרכוש מנוי פרמיום. ראינו זאת לאחרונה כאשר הם הגבילו מאד את כמות החיפושים שניתן לעשות בחשבון חינמי ואת כמות המיילים שניתן לשלוח בקבוצות.
כחלק מהתהליך הם ייקרו משמעותית את שרותי הפרמיום כמו עלות חשבון ה Recruiter Lite שהוכפלה ואת הזינוק במחיר המשרות בתשלום.

אז מה חדש בלינקדאין?

1. לינקדאין משיקה את Linkedin Salary
כחלק מהחזון של לינקדאין להפוך לרשת המובילה את כל תחום הטאלנט הגלובאלי היא משיקה כלי מרשים שמאפשר להשוות משכורות ובונוסים בחלוקה לפי אזור גיאוגרפי, תעשיות, חברות ושנות ניסיון.
המידע מתבסס על דיווח שמגיע מהמשתמשים.
לקישור לכלי החדש יש ללחוץ כאן
הכלי עדיין בחיתוליו ולא כולל מידע על כל המדינות – אך גם עתה הוא יכול לשמש כבנצ'מרק טוב עבור חברות שמגייסות בחו"ל ואני מניח שהוא ישתפר מאד ככל שיותר אנשים יזינו נתונים.
סרטון של כדקה על השימוש בכלי החדש של לינקדאין:

>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת סורסינג למתקדמים הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על כנס הגיוס ב 22.2.17 <<<<<

2. לינקדאין מאפשרת למועמדים לסמן שהם פתוחים לאפשרויות חדשות

עד עתה מועמדים רבים שהיו בתחילת תהליך החיפוש התלבטו כיצד לסמן למעסיקים פוטנציאליים שהם פתוחים להצעות – ללא שהמעסיק הנוכחי ידע על כך.

כדי לעזור להם, לינקדאין השיקה כפתור שמאפשר להם לאותת על כך על ידי בחירה של " Open to new opportunitiesתוך כדי בחירה של מה סוג התפקידים שהם מחפשים, מיקום גיאוגרפי, תעשיה, גודל חברה ועוד.

האפשרות הזאת – שכבר נמצאת בשימוש משמעותי במספר מדינות בהן הוא הושק – אמורה למנוע ממגייסים של אותה חברה להיחשף לאינדיקציה זאת של העובד שלהם.

האפשרות הזאת פתוחה לשימוש רק למגייסים שמשתמשים בחשבון ה RECRUITER שבתשלום.

סרטון קצר של פחות מדקה על השימוש בכלי החדש של לינקדאין.

3. ממשק משתמש חדש יושק בקרוב מאד

לינקדאין מודעת לכך שממשק המשתמש הנוכחי שלה מיושן ולא עבר שינוי רציני בשנים האחרונות – והיא סיימה לעבוד על הממשק החדש. הוא עדיין נמצא בתהליך של בדיקות ושל הטמעה ראשונית אצל חלק מהמשתמשים וההערכה שלי שנראה אותו אצלנו בשבועות הקרובים.

פרופיל לינקדאין חדש

4לינקדאין עדכנו את ממשק עמוד החברה

למי שמנהל או משתמש בעמוד החברה לפרסום משרות ותוכן (ואם אתם לא עושים זאת עדיין – זה הזמן לעשות זאת) מחכה ממשק משופר. הממשק החדש מאפשר שליטה ובקרה טובים יותר כמו גם מידע מפורט על תפוצת הפוסטים שהועלו דרך עמוד החברה.

  1. הסוף לחיפוש בוליאני מתוך לינקדאין?

עד עתה הדרך האפקטיבית ביותר לחיפוש מועמדים ייחודיים וממוקדים בלינקדאין היתה דרך החיפוש הבוליאני בעמוד החיפוש המתקדם של החברה. העדכונים האחרונים (ועדיין בלי אישור רשמי של לינקדאין) מדברים על כך שלינקדאין הולכת לחסל את האפשרות הזאת לבעלי הכרטיס החינמי ולאפשר זאת רק לבעלי חשבונות הפרמיום.

עדיין אין מידע רשמי על כך מלינקדאין עצמה אך זה מהלך שעולה בקנה אחד עם המגמה המתמשכת שלהם.
ההמלצה שלי היא ללמוד לעומק את כל נושא ה X-Ray המאפשר חיפוש על לינקדאין מבחוץ (בגוגל או בכלים אחרים) בכדי להתמודד עם אפשרות החסימה הזאת.

לסיכום:

התחזית שלי שבתקופה הקרובה אנו נמשיך לראות מלינקדאין מוצרים שהופכים את המשתמשים לפעילים עוד יותר בפלטפורמה שלהם כחלק מהחזון שלהם לשלוט בשוק הטאלנטים יחד עם המשך הדחיפה לרכישת חשבונות פרמיום על ידי הגבלה של האפשרויות החינמיות.

אני לא רואה כיום כלי אלטרנטיבי ללינקדאין המאפשר גישה מהירה למאות מיליוני משתמשים בעולם ואני מניח שעל כל הגבלה שלהם נצטרך למצוא מעקף שיעזור לנו (ולו חלקית) להתמודד עם החסימה.

>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת סורסינג למתקדמים הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על כנס הגיוס ב 22.2.17 <<<<<

אחת הדרכים למשוך את תשומת הלב של מועמדים היא בשימוש ממים משעשעים (MEMES).

פרסומים כאלה מעלים חיוך, גורמים להם לעשות לייק ו SHARE ועוזרים לקדם תכנים ומשרות שפרסמתם יחד עם המם.

נתקלתי בלא מעט ממים גם בתחום הגיוס – כאלה שעלו בקבוצת הסורסינג שלנו או פורסמו ברשת (וניתן לעקוב אחרי רבים מהם בבלוג כאן)

החלטתי לעברת אותם – ובטוח שתהנו מהם 🙂

1eg56b

1eg99f

ממ1

>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<

>>>>> למידע על סדנת סורסינג למתקדמים הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<>>>>> למידע על כנס הגיוס ב 22.2.17 <<<<<

1egbc9

ממ

1eg4tg

1eg97l

1egbtt

1eg9iv

1eg517

1egags

1eg9em

1egau0

>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על סדנת סורסינג למתקדמים הקרובה יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>>> למידע על כנס הגיוס ב

 

 

 

22.2.17 <<<<<

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך