7 הטעויות הקריטיות שמגייסים וסורסרים עושים בלינקדאין

מאת: ויקי גרונר

כולן כבר שם! 90% מפונקציות הגיוס, סורסינג ומש"א נמצאות בלינקדאין. מה זה אומר על הסיכוי שלנו למשוך את תשומת הלב של המועמדים? האם הם באמת רואים את המשרות שלנו? האם הם בכלל חוזרים אלינו?

זה בדיוק הזמן לדבר על טעויות קריטיות ובעיקר על מה אפשר לעשות אחרת:

  1. טעות מספר 1: שימוש לא נכון ב-JOBS

האמת שזו לא טעות בודדת, אלא קבוצת טעויות שכוללת:

👎🏻פרסום לא אטרקטיבי של המשרה

👎🏻שימוש לא מספק במילות מפתח קריטיות

👎🏻העדר שיתופים של הJOB

👎🏻העדר שימוש בפרסום החינמי שלינקדאין מאפשרת פעם בחודש

👎🏻העדר שימוש במסגרת "אני מגייס/ת" (ולא רק למגייסים)

👎🏻העדר קידום של המשרה

👎🏻ריבוי שאלות סינון שאינן קריטיות

כל אלה גורמים לנו לפספס מועמדים רלוונטיים.

אז מה כן?

ראשית, לא סתם אני כותבת שוב ושוב שהתוכן הוא המלך. הקפידו על ניסוח אטרקטיבי של המשרה. שלבו בתוך הניסוח מילים חמות, SKILLS, לרבות שילוב שלהן במקטע הרלוונטי. עודדו את המנהלים לשתף את המשרות, להחליף את מסגרת תמונת הפרופיל והשקיעו גם בקידום ממומן שירוץ במקביל (נרחיב על כך בסעיף הבא).

  1. טעות מספר 2: פרסום JOB זה לא תחליף קידום ממומן!
    אם רוב המועמדים לא מחפשים עבודה באופן אקטיבי, למה נדמה לנו שהם ישבו לסנן עשרות ואפילו מאות JOBS בתחום העיסוק שלהם? למה שהם יפנו דווקא למשרה שאותה פרסמנו (גם אם שמנו כמה מאות שקלים על הפרסום הזה?!)
    פרסום JOBS הוא כלי חשוב ומשמעותי. אין כאן שום רמיזה או המלצה להפסיק להשתמש בו. לצד זאת, פרסום JOBS לא תמיד מספיק.
    הקידום הממומן מאפשר לנו לייצר חשיפה ואינטראקציה עם המועמדים עוד לפני שהם נחשפים למשרה שלנו. כך נוכל לסקרן אותם, לעניין אותם, לספר להם לה כדאי לעבוד אצלנו. לא דווקא טסלות או כדורי גלידה במגוון טעמים, אלא תוכן חכם שיחבר אותם למותג המעסיק שלנו. שיגרום להם להבין שלעבוד אצלנו זה לא רק Happy hours.
    רוצה ללמוד את סודות הקידום הממומן בלינקדאין? מזמינים אותך להצטרף למפגש LinkedIn Marketing שיתקיים ב-28/7/22 בפ"ת. למידע נוסף>
  1. טעות מספר 3: "פרסם ושכח"
    אין ספק שגיוס וסורסינג הן עבודות שדורשות מאיתנו יכולת מולטי-טאסקינג מאוד גבוהה. אנחנו בג'אגלינג מטורף של משימות, רק שבדרך חלק מהכדורים עלולים ליפול.

    לפעמים אנחנו רק רוצות לסמן וי. לפרסם את המשרה שלנו בכמה שיותר מקומות ולהמשיך למשימה הבאה.
    מה הבעיה?
    שנוכחות ברשת חברתית צריך לנהל. אם נשתמש בלינקדאין (או בפייסבוק, או באינסטגרם או בכל רשת אחרת) רק כלוח מודעות – אנחנו לא נזכה בחשיפה.
    אז מה עושים?
    5 דקות ביום, עם הקפה (או הזירו) של הבוקר, לעבור על פוסטים בפיד, לסמן לייקים, להגיב. להיות שם. ככל שנגיב יותר, ככל שנהיה נוכחות ומעורבות יותר – כך נקבל יותר חשיפה.
    אם פרסמנו פוסט שחשוב לנו, כדאי שנבדוק סטטוס. שנתייחס לאנשים שהגיבו, ואם אין תגובות או חשיפה – אפשר לנסות לרתום אנשים סביבנו, לשלוח להם את הלינק לפוסט ולבקש מהם לשתף.

 

  1. טעות מספר 4: פוסטים משמעממים, גנריים
    עוד "העתק הדבק" של תיאור דרישה ארוך ומייגע, פניות בנאליות למועמדים שלא זוכות לתגובה גם אחרי שהקפצנו את ההודעה לפחות עוד פעמיים שלוש אלה רק חלק מהחטאים שלנו בתחום הגיוס. אם משהו לא עובד מספיק טוב, לא הגיע הזמן לעשות שינוי?

זכרו שהחלטה של מועמדים נשענת קודם על רגש ורק אחר כך על רציונל. לכן, חשוב לפנות לרגש שלהם בכתיבה. הכוונה אינה לפוסט סוחט דמעות, אלא לפוסט שיחבר אותם לסיפור שלכם, יעניין אותם ויגרום להם להגיש מועמדות.

במקום להשתמש במילה "חובה" שמייצרת תחושה שלילית, השתמשו במילים חיוביות. מחקרים מראים ששימוש במילים חיוביות מגדיל את סיכויי החזרה של מועמדים גם בפוסטים וגם בפניות אישיות.

  1. טעות מספר 5: קיצור פוסט שמספר התווים שלו חורג מהמכסה

אקדים ואומר שלפעמים אנחנו באמת צריכים לקצר. לצד זאת, יש תכנים טובים שזקוקים ליותר טקסט ובהחלט יש להם מקום. פרט לפוסטים הרגילים, ניתן וכדאי לפרסם גם מאמרים. יש לנו אפשרות לפרסם מאמר מהפרופיל האישי שלנו או מעמוד הלינקדאין של החברה. שלושת היתרונות הגדולים לדעתי של מאמרים שהם נסרקים על ידי גוגל ומקודמים שם (וכפועל יוצא יכולים להביא לנו יותר חשיפה בטווח ארוך), שהם מאפשרים טקסטים ארוכים יותר ומאפשרים עריכת תוכן כך שניתן לשלב בתוך הטקסט סרטונים, תמונות ועוד. בשונה מפוסטים שמקבלים חשיפה ראשונית גבוהה ואז דועכים, מאמרים הם השקעה ארוכת טווח שלגמרי מצדיקה את עצמה.

כשאני מזכירה את המאמרים בסדנאות הלינקדאין מרקטינג שלי, בשניות הראשונות שוררת דממה רועמת. אני רואה את הפרצופים המבועתים מעצם המחשבה על כתיבת מאמר.

א-ב-ל

אפשר לעשות את זה גם יותר פשוט. זה לא חייב להיות מאמר אקדמי או מחקר. אפשר להשתמש בפיצ'ר הזה בצורה חכמה שבאמת תקדם את המטרות שלכם.

  1. טעות מספר 6: לא טוב היות המשרה לבדה

כבר אמרנו שמשרות הוא לא תוכן מעניין בדרך כלל, בפרט אם הצד השני בכלל לא מחפש עבודה. חשוב לתבל את הנוכחות שלכן בתוכן נוסף, ולא רק משרות. ליצור נוכחות אפקטיבית וחכמה בלינקדאין, ולא רק על ידי תגובות לתכנים של אחרים.

  1. טעות מספר 7: "לתקוף את המועמד בהצעות"

אתחיל בוידוי. תיבת ההודעות שלי בלינקדאין עולה על גדותיה ואני לא תמיד מתייחסת לכל ההודעות. אני מקבלת לא מעט הצעות בלינקדאין – הצעות לשיתופי פעולה, מוצרים, שירותים ואפילו הצעות עבודה (יעקב, אל דאגה). במקביל, אני מקבלת גם לא מעט פניות ממועמדים, שכוללות גם מועמדים בכירים שליוויתי בעבר.

אוקיי, אז מה הבעיה?

הכי בכנות – אין לי זמן. בסדר היום המאוד אינטנסיבי שלי, אני לא יכולה לקרוא לעומק פניות ארוכות כאורך הגלות, שכוללות מידע על מוצרים ושירותים שלא רלוונטיים אליי, הצעות עבודה שמוכיחות לי שאותה מגייסת לא ממש עיינה בפרופיל שלי ועוד.

מה אפשר היה לעשות אחרת?

להתחיל עם הודעה קצרה יותר, לשאול שאלה, להכיר רגע לפני שממטירים עליי הצעות לא רלוונטיות, להבין מה אפשר להציע לי ואיך.

כשאני מקבלת הודעה לא אישית, אני לא מרגישה מחוייבות לענות. ברור לי שאף אחד לא מחכה לתשובה אישית ממני. אגב, זה נכון גם להודעות שנשלחות בתפוצה בוואטצאפ. כשהודעה היא אישית, אני אמצא את הזמן ואת המשאבים לענות ולהתייחס. הודעה אישית זה לא עמוד שלם מלא טקסט. הזמן של האנשים יקר ומוגבל. הודעה אישית תתחיל בטקסט קצר ומסקרן. משם אפשר להתקדם.

אני חייבת להקביל את זה לעולם הדייטים, למרות שלא הייתי חלק ממנו בשום שלב בחיים 😊. אם אישה תספר בדייט ראשון על כל קורות חייה, תגיד שהיא לחוצת חתונה, רוצה ילדים ותשאל את מר בחור תוך כמה זמן הוא רואה את עצמו מתחתן? רוב הסיכויים שלא יהיה דייט שני. הסיטואציה הזו תבריח את רוב הגברים שאני מכירה (וגם את רוב הנשים, אם הסיפור היה הפוך). נכון שזה נשמע טריוויאלי? אז למה כשמדובר בהצעות עבודה 90% מהפניות הן עדיין כבדות, מיושנות, לא אישיות, ארוכות, סוג של "העתק הדבק" שלא באמת עושה חשק למועמד?!
אם אנחנו רוצים דייט מוצלח עם המועמד- חשוב שנשקיע. שנסתכל על זה לא כעוד דייט, אלא כמערכת יחסים שמתחילה בהודעה ששלחנו למועמד. זכרו שלא תהיה הזדמנות שניה ליצור רושם ראשוני.

אז מה מצפה לנו במפגש ה- LinkedIn Marketing? במפגש נקבל כלים שיעזרו לנו לגייס נכון ולנהל נוכחות חכמה ואפקטיבית. נכיר את עקרונות הכתיבה הגיוסית שיווקית שתשמש גם לכתיבת תוכן ומשרות וגם לפניות למועמדים. נלמד איך אפשר להגדיל את החשיפה של הפוסטים, איך לעבוד נכון עם הJOBS וגם נלמד איך לעשות קידום ממומן בלינקדאין (לא פרסום משרה, אלא קמפיין של ממש). המפגש יתקיים ב-28/7 במשרדי פיוניר בפ"ת (יש חניה), בין השעות 9:00-13:00. לא יהיה מועד ב'! להצטרפות למפגש>

בהצלחה!

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

הצטרפת כבר לקהילת הפייסבוק המקצועית והסגורה שלנו הכוללת מעל ל 10,000 אנשי גיוס ו HR?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות

ספר הגיוס - להורדה ללא עלות

ספר הגיוס מכיל עשרות מאמרים מקצועיים בתחום סורסינג, מיתוג מעסיק, ניהול הגיוס ועוד.
הוא הפך לספר חובה למי  שרוצה לקבל רעיונות או להכשיר את העובדים החדשים שלו.
* עם הורדת הספר תצורפו לרשימת הדיוור המקצועית של HRD