חיפוש חברתי בפייסבוק הוא העתיד של הגיוס ברשת

מאת John Zappe – המאמר פורסם לראשונה ב ERE ב-29 לינואר ותורגם באישור. למאמר באנגלית לחצו כאן

בטח כבר הספקתם לשמוע על כל ההייפ שמלווה את השקת השירות החדש בפייסבוק שנקרא Graph Search.

השירות החדש שנחשף רק לפני שבועיים זכה לתארים רבים החל מ  LinkedIn killer ל privacy killer ולתואר "החבר החדש הכי הטוב של המגייס".
ולכל אחד מהתארים הללו ניתן למצוא מאמר – או 100 – שאומרים בדיוק את ההפך.

למעט כאשר מדובר בגיוס העובדים. בעוד שלקרוא ליישום הזה "חברו הטוב ביותר של המגייס" עשוי להיות מוקדם מדי, זה לא יקח עוד הרבה זמן עד ש Graph Search יהפוך להיות לכלי בעל ערך משמעותי למגייסים כמו גוגל ו-LinkedIn.

כמו שסטפן לה ווייט, מנכ"ל Work4 Labs, כתב במאמר במגזין היוקרתי פורבס, "Graph Search עוסק בגילוי אנשים – היסטוריית העבודה שלהם, ההשכלה שלהם, תחומי העניין והמניעים שלהם -. ושימוש נכון בגילויים הללו יעזור לגייס טוב יותר"

אם לתאר בפשטות, Graph Search מאפשרת לגשת בקלות ובמהירות אל כל המידע של כל משתמש פייסבוק (ואל תשכחו שיש מעל מיליארד משתמשי פייסבוק בעולם). זה כולל את הפרופילים שלהם, התמונות, ההערות, ה-  Like, החברים, וכל הדבר אחר שנמצא שם בחוץ.
זה נכון שבאופן תאורטי היה ניתן לבצע זאת גם לפני ה Graph Search אך בפועל  נבירה באלפי פיסות המידע הייתה משימה כה עצומה וגוזלת זמן, עד שהיא היתה כמעט בלתי אפשרית.

Graph Search יכולה לנתח במהירות רשימות של כמעט כל דבר שאתם יכולים לחשוב עליו. הבלוגר טום סקוט הרכיב אוסף משעשע של חיפושים שעשה בפייסבוק באמצעות Graph Search. חיפושים כמו "אמהות של יהודים שאוהבים בייקון" וחיפוש מפחיד יותר "האנשים הנשואים שאוהבים יצאניות" יכולים להצביע על הפוטנציאל של כלי החיפוש הזה.

לידיעה – פייסבוק פותחת את השימוש ב- Graph Search בצורה הדרגתית בכדי לוודא שהיא לא פוגעת ביישומים אחרים. אם אתם רוצים להצטרף לרשימת ההמתנה לחצו כאן.

הקולגה שלי, לאנס הואן, עשה השוואה מהירה בין פייסבוק ולינקדאין וחיפש מגייסים ומפתחי תוכנה שעובדים במיקרוסופט. בשני המקרים, מספר תוצאות החיפוש ברשת לינקדאין היה גדול באופן משמעותי. עם זאת, החיפוש של פייסבוק מאפשר לך לחשוף פרטים נוספים על האנשים.
אם תקחו זאת צעד אחד קדימה, תוכלו לאתר את החברים של המפתחים שעובדים בארגון שלכם ומחפשים הזדמנות קריירה חדשה. בצורה מהירה ניתן יהיה למנף זאת כחלק מתהליך של חבר מביא חבר.

ניתן לקחת זאת צעד נוסף קדימה לכלול אלמנטים של התאמה תרבותית. כמגייס או כאיש סורסינג אתם צריכים לדעת איך לתאר את התרבות של החברה שלכם, ואז לתרגם זאת למונחי חיפוש. זה פחות נורא ממה שזה נשמע ברגע שמבינים שניתן להתמקד על אנשים עם תחביבים מסויימים או סוגי פעילות נוספים.

ברור שגיוס היה במוקד הפיתוח של Graph Search . במהלך תצוגה מקדימה חודש לפני חשיפתה, מארק צוקרברג מנכ"ל פייסבוק,  אמר בראיון ש"אחת מהשאילתות האהובות עליי הוא בתחומי גיוס עובדים".

לארס רסמוסן, אחד משני מובילי הפיתוח של Graph Search, אמר באותה תצוגה מקדימה, "נניח שאני רוצה עבודה בחברת Pinterest ואני רוצה שמישהו יקשר אותי לשם, אני יכול לחפש בין החברים שלי את אותם אלה שיש להם חברים שעובדים ב Pinterest ".

גם כאשר Graph Search יהיה זמין לציבור רחב, יהיו לו מגבלות. השימושיות שלו ככלי לגיוס יהיה מוגבל למשתמשים בעלי פרופילים מלאים. במקרה של פייסבוק, האחוז של פרופילים כאלה אינו מתקרב למה שכבר קיים ברשת העסקית לינקדאין שזה חלק מעצם ההתנהלות בה. שיפור אחוז הפרופילים המושלמים יהיה קריטי להצלחתו המסחרית של Graph Search וזה גם אחת הסיבות לכך שפייסבוק בודקת אפשרות להוסיף מדד לשלמות הפרופיל. הנדנוד למשתמשים למלא את הפרופילים שלהם יעזור לחברה לצורך מיקוד המודעות שלהם ויעזור להפוך את הרשת למקור גיוס אפקטיבי יותר.

החיפוש שעמיתי עשה לאיתור מגייסי מיקרוסופט הביא לפחות מ 100 תוצאות בפייסבוק בהשוואה לפי 6 בלינקדאין. עם מיליארד משתמשים בפייסבוק, זה לא סביר ש 506 המגייסים של מיקרוסופט אינם נמצאים שם. הרבה יותר סביר שהם לא מלאו את החלקים עסקיים של הפרופיל שלהם. Graph Search נותן להם עכשיו סיבה לעשות זאת.

מגייסים מדברים על תוצאות מעורבות בגיוס באתרים חברתיים. מלבד LinkedIn ועוד מספר  אתרים מכווני טכנולוגיה, שאר אתרי המדיה החברתית משמשת כמקום לקידום מיתוג המעסיק וליצירת קשרים עם מועמדים פוטנציאליים ולא תמיד לאיתור ישיר של מועמדים.

ל- Graph Search יש את הפוטנציאל לשנות את המצב הזה.

להצטרפות לקהילת הגיוס של פורטל דרושים בלינקדאין כאן
להצטרפות לדיוור המקצועי של HRD בנושאי גיוס עובדים כאן

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?