יצירתיות בגיוס: ככה תוכלו למשוך מועמדים גם בעידן תחרותי

ויקי גרונר – AI FOR HR וגם Canva&AI

כולנו מכירים את המשפט של איינשטיין: "לעשות שוב ושוב את אותו הדבר ולצפות לתוצאה שונה זה טירוף". בעולם הגיוס, המשפט הזה מקבל משמעות מיוחדת. אנחנו מוצאים את עצמנו פעמים רבות עושים שוב ושוב את אותו הדבר: מפרסמים את אותה מודעת דרושים, כותבים את אותו פוסט, ומקווים שהפעם נקבל הרבה קורות חיים, ושהם כמובן יהיו איכותיים.
אבל בפועל – הקיץ של אביה. הפוסט מסיים את הקריירה שלו עם לייק או שניים וכמות מאכזבת של פניות

במציאות שבה כולנו מתמודדים עם תחרות קשה על מועמדים, לא נוכל להרשות לעצמנו להמשיך באותה דרך ולצפות לתוצאות אחרות. הגיע הזמן לחשוב אחרת, להיות יצירתיים, ולהשתמש בכלים שיקפיצו אותנו קדימה.

היצירתיות צריכה להתבטא בכל שלבי הגיוס, אבל הפעם החלטתי להתמקד בשלב שאמור להכניס את המועמדים לתוך המשפך: הסורסינג / פרסום המשרות / מקורות הגיוס.
בסקר קצר שערכתי בקבוצות הוואטצאפ של קהילת הגיוס והסורסינג של ישראל – מעל 80% מהמשיבים דיווחו שכמות קורות החיים נמוכה מבעבר. כמות קורות החיים משפיעה על כל משפך הגיוס ולכן זה שלב קריטי שדורש תשומת לב.

יצירתיות במודעות דרושים

הפוסטים הרגילים, הסטנדרטיים שאנחנו רגילים לראות ברשתות החברתיות, כבר לא עובדים. הם נדחקים בין מאות פוסטים מעניינים שנחשפים בפיד של המועמדים הפוטנציאליים שאפילו לא מחפשים עבודה.
התחרות על תשומת הלב של המועמדים גבוהה מתמיד, והזמן שיש לנו לתפוס אותם – קצר מאוד. כל פוסט, כל מודעה, צריכים להיות ייחודיים ומעניינים. טמפלטים ארוכים ועמוסים שנראים כמו פרסומת דחוסה – אולי התאימו לעשור הקודם. היום זה צריך להיות נקי, מושך תשומת לב, עם טיזר קצר שיגרום למועמדים להסתקרן ולרצות לקרוא/לשמוע יותר.

אז איך אפשר ליצור מודעות דרושים יצירתיות?

  1. שימוש בתמונות וסרטונים מושכים (ואפשר לעשות את זה לבד כמעט ללא עלות): תמונה שווה אלף מילים, אבל סרטון יכול להיות שווה אפילו יותר. חשבו על דרכים לשלב תכני וידאו קצרים, כמו הצצה למשרד או סיפור על ההווי הארגוני. בעלות זניחה של כמה עשרות שקלים, אפשר לקנות מיקרופון שמתחבר לסמארטפון ולצלם סרטוני וידאו שיכללו ראיונות אותנטיים עם עובדים. כמה שפחות ערוך/מלוטש. כמה שיותר טבעי, עם הפדיחות הקטנות והמצחיקות ועם כל דבר שיעורר עניין וגם יגרום למועמדים להזדהות/להתחבר למה שהם ראו. כן, אני מתכוונת לסרטוני טיקטוק כאלה שאפשר לפרסם בכל רשת חברתית.

אפשר לפעמים לשלב תמונות/סרטוני AI, אבל חשוב לראות איך אנחנו עושים את זה בצורה מעניינת שתמשוך תשומת לב.

כתוביות מאריכות את משך הצפייה בוידאו. היום עם בינה מלאכותית ניתן להוסיף כתוביות בקלות ובמהירות. דוגמה לאפליקציה חינמית לאנדרואיד>

2. סטוריטלינג/ מודעות מבוססות סיפור:  למי יש כוח לרשימות ענק מלאות דרישות תפקיד? מישהו באמת מסוגל לקרוא את הכל? נסו לקצר ולהוריד את כל מה שאין בו צורך.
במקום לעשות רשימת מכולת של דרישות תפקיד, נסו לספר סיפור על החיים בארגון. לדוגמה: "כאן במשרד שלנו, כל יום מתחיל בחיוך ובשוקולד. אנחנו מחפשים מישהו שיצטרף לצוות היצירתי שלנו, ויעזור לנו לפתח מוצרים שישנו את העולם."

בדוגמה המצורפת – מודעת דרושים יצירתית של חסלט שהתפרסמה לפני כ3 שנים בעמוד הפייסבוק שלהם (תראו כמה זמן שמרתי אותה ועד כמה היא רלוונטית גם היום). השימוש בהומור ובקלילות שמאפיינת באופן טבעי את המותג, תרם מאוד להגדלת החשיפה של הפוסט. נכון, יש גם כמה הערות שקשורות לחוק שיוויון הזדמנויות, אבל אין ספק שאפשר ללמוד מהפוסט הזה הרבה על "מודעות דרושים לא שגרתיות". 
מודעת דרושים יצירתית של חסלט

  1. יצירת אתגרים או חידות מקוונות

תנו למועמדים לפתור חידה או לעמוד באתגר שקשור לתחום בו הם רוצים לעבוד. בצורה כזו, הם יגיבו לפוסט וכל תגובה תסייע בהקפצת הפוסט ובהגדלת החשיפה וגם תאפשר לכם לצוד את המועמדים המתאימים.

4. בחירת מילים
לבחירת המילים יש חשיבות מכרעת ביצירת מוטיבציה אצל המועמדים הפוטנציאליים. ביטויים כמו "מי עוד רוצה לשמוע על המשרה…", "מי עדיין לא קיבל/ה פרטים על …" יצרו תחושת FOMO ויעודדו תגובות.

אבל איך אפשר לחשוב על רעיונות יצירתיים לכל המשימות הללו?

כלי AI כמו גימיניי, קלוד או ChatGPT יכולים לעזור לכם לחשוב על ניסוחים שונים למודעות, לייצר תיאורי תפקידים חדשים, ולשפר את הניסוחים של פוסטים יצירתיים במיוחד. כמו כן, כלים כמו DALL-E יכולים ליצור תמונות יצירתיות ופוסטים ויזואליים ייחודיים, מה שיכול להוסיף המון נראות בפוסטים ברשתות חברתיות. כלים כמו קאנבה יכולים לסייע בשדרוג מודעות הדרושים ולחסוך הרבה מאוד זמן.

יצירתיות במקורות גיוס

על פי בנצ'מארק מקורות הגיוס של HRD ומתוך קשר עם אינספור ארגונים, אין ספק שמקורות הגיוס המובילים הם חבר מביא חבר, אתרי הדרושים והרשתות החברתיות. עם זאת, אסור לנו להסתפק רק במקורות הגיוס הקלאסיים, אלא לשלב לצידם עוד יוזמות ורעיונות כדי למשוך עוד מועמדים רלוונטיים

  1. ארגון מיטאפים, מפגשי למידה, happy hour גיוסי
  2. שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מוסדות אקדמיים, גופים, עמותות, קהילות
  3. לפרסם משרות ללקוחות שלכם (לקוח מביא חבר).
    ראו למשל את הרולאפ שיומנגס הניחו מחוץ למסעדה:
    רולאפ מחוץ למסעדת יונמגס עם מודעת דרושים
  4. להתארח בפודקאסטים ולמתקדמים אפילו להוביל פודקאסט גיוסי ארגוני
  5. לצאת לשטח, יש חיים מעבר למסך. אפילו מודעות מגניבות על לוחות מודעות יכולות להפוך תוכן ויראלי (שיצולם ויגיע לרשת)
    מודעות דרושים על לוח מודעות
  6. לעשות חיפושים בוליאניים לא סטנדרטים, כדי להגיע למועמדים שמקבלים פחות פניות
  7. להקים קהילות פנים וחוץ ארגוניות לשיפור מיתוג המעסיק ולמשיכת מועמדים

ועוד…

יש כל כך הרבה רעיונות ואפשרויות. מספיק שתקחו משהו אחד קטן ותנסו ליישם.
ואם תרצו לקבל עוד רעיונות והשראות –
השנה בכנס מיתוג מעסיק יהיה סשן מיוחד עם 10 הרצאות טד שיכללו רעיונות מזוקקים ומיוחדים שאסור לפספס. זאת בנוסף לעוד מגוון הרצאות פרקטיות שיכללו גם שילוב שימוש בכלי AI למיתוג מעסיק והרצאות השראה ושיתוף ידע. בסוף היום תחכה לכם במקביל לטקס פרסי מיתוג מעסיק גם סדנת שגרירים שווה.
כמות הכרטיסים מוגבלת ולכן חשוב לשריין מקום כבר עכשיו>

למידע על סדנאות AI וסדנאות לגיוס ברשתות החברתיות: info@hrd.co.il

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך