הכירו את מעבדת החלומות החדשה של Canva – Dream Lab 🎨

4
מאת: פנינית רביטש

"צריך תמונה למודעת דרושים עד מחר", "דחוף תמונה לפוסט על האירוע החברתי", "המצגת לאוריינטציה משעממת מדי"… נשמע מוכר?

הכירו את Dream Lab, פיצ'ר חדש בתוך Canva המאפשר יצירת תמונות מרהיבות על סמך תיאורים טקסטואליים מפורטים, במגוון רחב של סגנונות, פורמטים ואפשרויות התאמה אישית.

herore._A_high-quality_stylized_portrait_of_a_young_woman_wit_e9f00a7a-896a-498f-97d7-6e2c91287855_2

חדשות מעולות 🎉 בדיוק לפני שבוע  Canva השיקה את-  Dream Lab   כלי AI חדש ומתקדם ליצירת תמונות על בסיס הטכנולוגיה של Leonardo.ai. 👈הפעם, זה באמת משהו אחר!

למה Dream Lab מעניין אותנו כנשות ואנשי HR כשיש כל כך הרבה כלים אחרים בשוק?

* משתלב בצורה חלקה עם Canva שממילא רובנו משתמשים בו

* ממשק פשוט ואינטואיטיבי ומגוון סגנונות וגדלים (הרבה יותר מכלי ה-Magic Media הוותיק והמוכר)

* תומך בעברית ומאפשר (ואפילו ממליץ) על כתיבת תיאורים רחבים ככל הניתן

* כלי עריכה מובנים שקיימים ב-Canva שעובדים מצוין עם התמונות שנוצרות

* קרדיטים חינם לצד מחיר תחרותי ביחס לכלים אחרים בתחום

🎥 מדריך מצולם לשימוש ב – Dream Lab  

💰 איך מגיעים לפיצ'ר וכמה זה עולה לנו?

משתמשי  Canva Pro מקבלים 500 קרדיטים שמתחדשים מידי חודש. הגישה לפיצ'ר הוא מסרגל הכלים.

משתמשים חינמיים יכולים להתנסות בכלי החדש עם 20 ניסיונות ללא עלות. הכלי לא יופיע בסרגל הכלים, אבל אפשר להגיע אליו בקלות באמצעות הדבקת הכתובת בחלונית הדפדפן:canva.com/dream-lab

🎯 איך הכלי בנוי? ארבעה חלקים פשוטים:

  1. תיבת הנחייה (Prompt)  – המקום לתיאור התמונה הרצויה
  2. בחירת סגנון  – בחירה מתוך סגנונות מובנים כמו צילומי, איורי, מקרו, מינימליסטי ועוד
  3. יחס גובה-רוחב – בחירה מתוך המון אפשרויות AR כמו  16:9  (מצגות), 1:1 (פוסטים), 9:16 (סטוריז)
  4. אזור תוצאות  – במקום בו נקבל 4 וריאציות שונות של התמונה, עם יכולת לבחור תמונה ולערוך ולשנות אותה באמצעות כלי העריכה של Canva

*הממשק מתעדכן בהדרגה  – לחלק מהמשתמשים כבר מופיעה אפשרות להוסיף תמונת רפרנס ואפשרויות נוספות.

חמישה טיפים מנצחים ליצירת תמונות מעולות

  1. פרטו ככל הניתן מה תרצו לראות בתמונה ואל תחסכו בפרטים והשתמשו בגישת השכבות: סביבה (איפה?) / דמויות (מי?) /פעולה (מה קורה?) / אווירה /תאורה וצבעים

 ❌ במקום: צוות שמח בישיבת עבודה

✅ נכתוב: ישיבת צוות אינטראקטיבית, 6-7 עובדים מגוונים משתפים פעולה סביב לוח זכוכית שקוף, תאורת בוקר רכה מחלונות גדולים, אווירה תוססת, לבוש חצי פורמלי, רקע מטושטש של משרד מודרני, מרווח בחלק העליון לטקסט

  1. חשבו על הפלטפורמה הסופית
  • התאימו את היחס לפלטפורמה
  • השאירו מקום לטקסט
  • חשבו על נקודת המיקוד
  1. השתמשו במילות מפתח טכניות
  • "ברזולוציה גבוהה"
  • "צילום מקצועי"
  • "תאורה מושלמת"
  • "קומפוזיציה מאוזנת"
  1. נצלו את הכלים המשלימים
  • Magic Grab  להוצאת אלמנטים
  • Background Remover  להסרת רקע
  • Magic Media  לאפקטים ועוד
  1. שמרו על עקביות מיתוגית
  • הגדירו צבעים מתאימים בהתאם לספר המותג / מיתוג המעסיק של החברה שלכם
  • שמרו על סגנון עקבי
  • הקפידו על הטון והאווירה המתאימים

טיפ אחרון: תעזרו ב- ChatGPT ודומיו ביצירת פרומפטים מפורטים לתמונות. בנוסף, שמרו לעצמכם "בנק הנחיות" עם התיאורים שעובדים לכם טוב. זה יחסוך המון זמן בפעם הבאה! 😉

דוגמאות ליצירת תמונות (לפני עריכה בכלים הנוספים של Canva):

פרומט: צילום סטודיו איכותי למודעת דרושים, בו מופיעים גבר ואישה בשנות ה-20 לחייהם עם מראה ישראלי. הם עומדים גב אל גב, לובשים בגדים יומיים – ג'ינס וחולצה פשוטה – ומשדרים ביטחון ונגישות. שניהם מישירים מבט למצלמה עם הבעות פנים ידידותיות וחיוך טבעי. התאורה רכה ומדגישה את הבעות הפנים, מה שיוצר תחושה מקצועית ומזמינה. התמונה משדרת תחושת אמינות, פשטות וחיבור, ומיועדת למשוך קהל צעיר ומקצועי.

*בשורה העליונה – תמונות שהתקבלו בסגנון "קולנועי" בשורה התחתונה – סגנון "צילומי אופנה"

פרומט: דמות ייחודית ואייקונית למודעת דרושים, המשלבת אלמנטים חביבים וסוריאליסטיים – דמות עם ראש גדול במיוחד ביחס לגוף, המעוצבת במראה ידידותי ומזמין. הדמות היא צעירה ומודרנית, עם פרטים שמדגישים את אישיותה – עיניים גדולות וסקרניות, חיוך רחב וכובש, ופרטים פנים עדינים אך בולטים שמעניקים לה אופי מובחן ומיוחד. הלבוש פשוט ויום-יומי, בסגנון נוח ומוכר, כמו חולצת טי צבעונית או ג'ינס, ומשדר תחושה של "אחד מאיתנו." הסטייל הכללי קליל ויצירתי, בצבעים רכים ונעימים עם נגיעות פסטל עדינות, הרקע ניטרלי וזורם, ומבליט את הדמות במרכז. הדמות צריכה לשדר פתיחות, ביטחון ומעט שובבות – כזו שתגרום לצופה להזדהות ולרצות להצטרף לחברה שמגייסת.

פרומט: סביבת עבודה חדשנית ב – Open Space המעוצבת בקווים נקיים ומודרניים עם תחושת זרימה ומרחב פתוח. החלל כולל שולחנות עבודה רחבים בעיצובים גמישים, המאפשרים לעובדים לשתף פעולה בנוחות וביעילות, לצד כורסאות ופינות ישיבה נעימות בגווני פסטל רכים שמוסיפים חמימות. התאורה טבעית ככל האפשר, עם חלונות גדולים שמכניסים אור שמש ומאפשרים מבט על נוף עירוני מודרני. הקירות מעוטרים ביצירות אמנות מופשטות וצבעוניות שמעניקות השראה ומוסיפות חיות למקום. במרכז החלל אזור קפה ובר קפיטריה חופשי, המשלב עמדת קפה מקצועית, פינות ירוקות עם צמחייה טבעית ורהיטי עץ בהירים להשלמת האווירה האקולוגית והידידותית. סביבת העבודה מעודדת יצירתיות, שיתופי פעולה ורעיונות חדשים, עם תחושה ביתית, נינוחה אך מקצועית, המאפשרת לעובדים להרגיש חופשיים ופרודוקטיביים.

🎁 מילה אחרונה

Dream Lab הוא באמת משהו אחר – הוא מאפשר לנו ליצור תוכן ויזואלי מקצועי בקלות ובמהירות, בלי להיות תלויים במעצבים או בבנקים של תמונות, ועם היכולת לשלב אותו עם שאר הכלים של  Canva  אפשר לקבל פתרון מושלם ליצירת תוכן ויזואלי למגוון צרכים – למיתוג מעסיק, להדרכות, לתקשורת פנים ארגונית ועוד.

 

פנינית רביטש, כותבת המאמר, היא יוצרת תוכן וגיקית של בינה מלאכותית. פנינית ניהלה בשנים האחרונות את תחום מיתוג המעסיק ותקשורת פנים-ארגונית בשטראוס, ובדצמבר הקרוב היא תנחה את כנס מיתוג המעסיק בסימן AI.