ממחלקת HR למשרד קריאייטיב: המהפכה של Nano Banana

השוק מוצף בכלים שיודעים לבצע פקודות, אבל מי באמת מבין את החזון שלכם? באנו לעשות סדר: הכירו את Nano Banana, מודל מבית גוגל, הראשון שחושב כמו קריאייטיב דיירקטור ולא כמו רובוט, והופך רעיונות גולמיים לתוכן ויזואלי מבריק!
אם התקופה האחרונה הרגישה לכם כמו נסיעה ברכבת הרים של כלי AI, אתם לא לבד. השוק הוצף במחוללי תמונות, כשכל אחד מהם הבטיח לפתור בעיה אחרת: ChatGPT הפך את היצירה לשיחה, Ideogram פיצח (כמעט) את עקביות הדמויות, ו-Flux התמקד בעריכה כירורגית. התוצאה? בלבול (ושעות של עבודה).
אז באנו לעשות סדר. כאן נכנס לתמונה Nano Banana (מודל Gemini 2.5 Flash של גוגל), והוא מציג שינוי תפיסתי. במקום להיות עוד כלי נישתי, הוא שואף להיות הפתרון השלם. דמיינו כלי שלא רק מחכה להוראה, אלא מנסה להבין את הכוונה שמאחוריה. הוא מסוגל לקחת תמונה קיימת ולשדרג אותה, לשנות אותה מהיסוד, או לקחת מספר קבצים שונים (תמונה, לוגו, צילום מסך), להבין את הקשר ביניהם, ולבנות סביבם מציאות ויזואלית חדשה, שלמה והגיונית. הוא משלב מודל שפה גדול (LLM) שמנתח לעומק את ההקשר, מבין את הפואנטה בבדיחה שלכם ואת הסיפור שאתם באמת מנסים לספר. הוא מייצג קפיצת מדרגה מחשבתית, בזכות יכולתו הייחודית "להסיק מסקנות ולבצע חשיבה הגיונית". קבלו מלא דוגמאות מעשיות ופשוטות:
יצירתיות, הומור ופיתוח קונספט שלם: זוהי אחת היכולות המפתיעות ביותר. במקום לתת למודל פרומפט מפורט,
אתם יכולים פשוט לתאר את המטרה שלכם, והוא יפתח עבורכם קונספט שלם.
ביקשתי ממנו ליצור "מם מצחיק בסגנון פיקסר על AI במקומות עבודה", הוא לא חיכה להנחיות נוספות ויצר סיטואציות קומיות של רובוט AI כמתמחה נלהב מדי.



ביקשתי ממנו ליצור "פוסטרים לקמפיין עידוד חופשות בחברת רכבים", הוא פיתח קונספט ויזואלי שלם עם קופי. *בדומה לכל הכלים האחרים העברית יוצאת משובשת (אפשר להעלות את הכיתוב בעברית כתמונה/ לערוך בסיום בקאנבה )



עריכת תמונות מדויקת: מעבר ליצירה ובנייה מחדש, המודל מצטיין גם בעריכות נקודתיות ומדויקות.
העליתי תמונה של עובדת בשם דניאלה ובקשתי : "שנה את הבעת הפנים להבעה עצובה" או "הדמות עומדת עם גבה למצלמה" וגם"שנה את הבגדים לשמלת ערב ואת הרקע למסיבת חברה"




שליטה מלאה בפרספקטיבה ובזווית צילום:
העליתי תמונה של פינת ישיבה בבניין ובקשתי: "הצג את החדר מזווית צילום עילית, כאילו צולמה מרחפן” ואז “שלב את שני העובדים בפינת הישיבה" (דניאלה ויקי עובדי החברה).המודל הבין את המרחב התלת-ממדי וייצר תמונות ריאליסטיות מכל זווית, ללא צורך לצלם מחדש.




שינוי סיטואציות ו"בימוי מחדש"
כבר צילמנו את יקי ודניאלה ואנחנו לא רוצים לצאת שוב ליום צילומים ולהשקיע אלפי שקלים! כמה פשוט לשלב אותם בכל תמונה או סיטואציה שביקשתי: “שלב את שני העובדים בפינת הישיבה בחדר המשחקים/ בחדר הישיבות…” וגם "צור תמונה שתתאים לקמפיין גיוס"



"צור שלט חוצות באיילון שמשלב את הדמויות לקמפיין גיוס עם אלמנטים ציוריים + מוטיב של ברבור וכנפיים".


וגם ….פוסטים הומוריסטיים לפייסבוק בכל נושא שרק תבחרו! הפעם ביקשתי ממנו פוסט ליום הכלב הבינלאומי, ופוסט מצחיק על תפקיד HR


אז איך מתחילים להשתמש בקסם הזה? ישנן שתי דרכים עיקריות, המותאמות לצרכים שונים:
1. הדרך הידידותית: אפליקציית Gemini (למנויים)
למי זה מיועד? לרוב המשתמשים. זו הדרך הקלה והאינטואיטיבית ביותר להתחיל.
איך זה עובד? אם יש לכם מנוי Gemini (למשל, Gemini Advanced), היכולות המתקדמות של Nano Banana משולבות ישירות בחוויית הצ'אט. אתם פשוט מעלים תמונה (או כמה תמונות) לצ'אט וכותבים פרומפט בשפה טבעית, בדיוק כפי שעשינו בדוגמאות.
עלויות: כלול במחיר המנוי הקיים שלכם.
2. הדרך החינמית (כרגע): Google AI Studio
למי זה מיועד? לכל משתמש שרוצה להתנסות בחינם!
איך זה עובד? AI Studio הוא "ארגז החול" של גוגל. זהו ממשק אינטרנטי שבו ניתן להתנסות בכל החידושים להעלות קבצים, לכתוב פרומפטים ולראות את התוצאות בזמן אמת.
עלויות: נכון להיום, Google AI Studio מציע שכבה חינמית נדיבה מאוד להתנסות ויצירה, מה שהופך אותו לנקודת פתיחה מושלמת למי שרוצה לחקור לעומק. קישור לפלטפורמה https://aistudio.google.com/
איך זה עובד? הכנסו לאתר, בצעו הרשמה ראשונה ולחצו על האפשרות הראשונה (תמונת הבננה) משם הכל מתנהל בתוך צ'אט (בדיוק כמו שעשינו עד היום ב-CHATGPT רק הרבה יותר איכותי ומהיר)


Nano Banana הוא יותר מסתם מחולל תמונות; הוא קפיצת מדרגה מחשבתית. היכולת שלו להבין קונספטים מופשטים, להציע פתרונות יצירתיים ולשלב אלמנטים תוך הבנת הקשר, הופכת אותו מכלי ביצוע לשותף אסטרטגי. עבור נשות ואנשי HR, המשמעות היא יצירת תוכן ויזואלי מרתק, מעצים ומדויק יותר מאי פעם. המאמר הזה הציג רק טעימה מהאפשרויות, אך הפוטנציאל הוא אינסופי: מקמפיינים של תקשורת פנים-ארגונית, דרך עיצוב ערכות קליטה מרשימות, יצירת עיצובים למערכות פנימיות ועד לשינויים עדינים בתמונות קיימות.
פנינית רביטש, כותבת המדריך, היא מרצה ומנחת סדנאות בנושא AI בצוות HRD