8 מסקנות מכנס מיתוג מעסיק גלובלי- או לאן העולם שלנו הולך
מאת: יותם צוקר – CEO & CO-Founder Team Me
כנס Global Employer Branding Day הינו כנס מיתוג מעסיק הגדול ביותר בעולם ומאגד כל שנה יותר מ700 אנשי ונשות מיתוג מעסיק מ45 מדינות שונות בעולם.
הכנס מתקיים כל שנה ומרכז בתוכו את כל השחקנים המובילים בעולמות המיתוג מעסיק, מהסוכניות הכי גדולות בעולם, דרך מנהלי מיתוג מעסיק בחברות ענק (כמו יוניליוור וMars) ועד לסטרטאפים שבונים פתרונות שהולכים לשנות את העולם הזה.
מבחינתי מה שראיתי בכנס משקף את הטרנדים, המחשבות והמגמות שהעולם שבו אנחנו עוסקים פועל ויפעל בשנים הקרובות.
הנה 8 המסקנות העיקריות שלי:
- מיתוג מעסיק תחום בצמיחה – תחום המיתוג מעסיק הינו תחום חדש יחסית ונמצא בצמיחה, התפתחות והתקדמות כל הזמן. למעשה, כל פעולה, תוכנה חדשה או פרויקט חדשני שאתן מובילות היום, הן למעשה הזדמנות שלכן לרשום את ה Best Practices של התעשייה.
- ישראל אל מול העולם – יש המון תעשיות בהן ישראל אינה בהכרח תמונת ראי לאיך שעוד חברות במדינות שונות בעולם פועלות. לא כך בתחום המיתוג מעסיק. פגשתי המון חברות ממדינות שונות בעולם, ואין ספק שבעולמות המיתוג מעסיק, יש לנו המון מה ללמד ולהראות לגופים אחרים בעולם. יש כאן קהילה מאוד חזקה, שמחפשת חדשנות וחושבת מחוץ לקופסה. האתגרים בסופו של דבר מאוד זהים בין רוב המדינות וכרגע כמו שזה נראה גם הפתרונות בהתאם.
- עובדים כשגרירים – בצורה גורפת חזרה האמרה שאסטרטגיית השיווק הטובה ביותר בעולמות הגיוס היא בעזרת העובדים שלנו. יש צורך גורף של חברות לייצר תכנים בהם העובדים מספרים ומשתפים את החוויה שלהם כדי למשוך מועמדים שתואמים לדנ"א הארגוני שלנו.
כל חברה בכל סדר גודל העלתה את אסטרטגיית ה Employee Advocates שלה, מחברות גלובליות של עשרות אלפי עובדים ועד חברות קטנות של עשרות בודדות. - פרסונליזציה היא העתיד של חיפוש עבודה – מועמדים רוצים לראות תוכן שרלוונטי עבורם, להגיע למשרה שמתאימה להם כמה שיותר מהר ולפגוש את התוכן המתאים ביותר עבורם.
יש חברות גלובליות גדולות, אשר לפלטפורמות חיפוש עבודה שלהם נכנסים אלפי ועשרות אלפי מועמדים בחודש. בכל זאת, עדיין רוב המועמדים פוגשים בדיוק את אותה חווית תוכן באתרי הקריירה הנוכחיים. - מועמדים מחפשים תוכן רלוונטי – אין כמעט מועמד או מועמדת שלא חוקרים, בודקים עליכם ומחפשים תוכן רלוונטי לפני ההגשה. אתם חייבים להבין ולהיות מוכנים לייצר להם את התוכן שגם ינגיש את מי שאתם בצורה הטובה ביותר וגם ידאג לשקף את התרבות, הדנ"א והצוות כדי שההתאמה תהיה מיטבית.
- אותנטיות זה חובה – חשוב לספר סיפור שתואם כל הניתן את המציאות. ככל שתהיו שקופים יותר בתוכן שתספקו ככה גם הסיכוי שיגיע אליכם מועמד מתאים יותר וגם תפחיתו בסופו של דבר את סיכויי העזיבה של אותו מועמד. בסופו של דבר, התפקיד שלכם הוא גם לדאוג שהמועמדים הנכונים יגיעו (וישארו לתקופת זמן ארוכה).
- וידאו בגיוס – בשנה האחרונה, הטכנולוגיה המובילה שחברות מגייסות רכשו הייתה בעולמות הוידאו. רוב החברות על הבמה כולם דיברו באופן חד משמעי על תוכן וידאו של עובדים, תוכן אותנטי שמטרתו לחבר את העובדים למאמץ הגיוס ולייצר חיבוריות בין מועמדים לבין החברה המגייסת.
- KPI לכל מה שאנחנו עושים – אנחנו חייבים כל הזמן לייצר מערך KPI מבוסס דאטה לכל מהלך.
זה נשמע כמו משהו טריוואלי על פניו, אבל המון חברות ומהלכי מיתוג מעסיק לא מגובים בדאטא. שימו לב שכדי לקדם מהלכים אסטרטגיים מול ההנהלה, אנחנו חייבים כל הזמן להגדיר KPI ששווים לארגון כסף, לבנות פרויקטים שאפשר למדוד אותם ולדבר בשפה שמדברת לאינטרסים רוחביים של עוד מחלקות בארגון.
תחום המיתוג מעסיק, הוא תחום מאתגר שנמצא בין 2 עולמות תוכן, HR ושיווק, ופועל לייצר ערך דרך מהלכים שלרוב נתפסים כחדשניים, יצירתיים, ולכן חשוב לכולנו לעקוב אחרי המגמות, לשמוע, ללמוד וליישם בדרך שלנו.
לאתר של Team ME לחצו כאן ומוזמנים לפגוש אותם בכנס מיתוג המעסיק שלנו ב 22.11.22 כאן
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות