האם אתם מנהלים סטוצים עם המועמדים שלכם או שאתם בונים מערכת יחסים ?

נכתב ע"י : Allyn Bailey

אינטל נמצאת בתהליך מרתק של טרנספורמציה בכל מה שקשור לניהול ה Talent Acquisition שלה.

ביקשתי מאלין ביילי, המשמשת כ Talent Acquisition Transformation Manager באינטל, לתרגם את המאמרים המצויינים והחשובים שהיא כתבה על התהליך המרתק שהם מובילים. והיא אישרה זאת בשמחה.

אני מצרף את הפוסט השני שלה – (קישור למאמר המקורי בסוף הפוסט)
קישור למאמר הראשון שלה ניתן למצוא כאן

מערכות יחסים. זו מילה גדולה. היא מוקפת בכוונות וציפיות. אנחנו זורקים את המילה הרבה פעמים במרחב השיח סביב נושא גיוס העובדים, מבלי לחשוב מה זה אומר באמת.

לעתים קרובות אנחנו מתנהגים כמו מתבגרים שאומרים לכולם כמה אנחנו "אוהבים אותם" בתקווה שזה יביא למפגש חפוז במושב האחורי של הרכב של ההורים, בידיעה מוחלטת שבהגיע יום ראשון בבי"ס אין לנו שום כוונה לעשות דבר מעבר ללעבור לידם ולהגיד הי במטרה להגיע לכיתה שלנו.
לא נצטרף אליהם לארוחת צהריים בקפיטריה או נבלה בחברתם אחרי שעות בי"ס כדי לחלוק איתם סיפורים משמעותיים או כדי להקשיב לתקוות ולחלומות שלהם. אנחנו ב"מערכת היחסים" רק כל עוד היא נותנת לנו סיפוק מיידי.

בעולם שלנו כמגייסים הכוונה היא למילוי המשרה המיידית שאנחנו עובדים עליה. או שנשיג את מה שאנחנו רוצים מהמועמד, או שנגלה שלא נקבל תמורה מיידית ואנו נאבד עניין.
אנחנו אשמים בניהול סטוצים חד פעמיים והשארת לבבות בודדים ושבורים שהאמינו שבאמת רצינו לקיים מערכת יחסים איתם.

בכנות, זה כאילו שגיוס הוא תחום של סוציופתים, אנחנו עושים הכל תוך התמקדות ב"מה יצא לנו מזה" ולא חושבים על מה אנחנו יכולים לספק למועמדים שלנו.

להלן המסר העיקרי בגיוס שיעזור לכולנו לזכור, שהטאלנט – ב"גיוס טאלנטים" – זה אנשים.

 

אנשים מונעים מרגשות וקשרים.

צוותי הגיוס שישכילו למנף את הפסיכולוגיה שבמערכות היחסים לכדי בניית קשרים

יזכו בליבם של טובי המועמדים ובנאמנותם.

מהי מערכת יחסים בריאה וחיובית ?

  • מערכות יחסים הן רחוב דו כיווני שדורש משני בני אדם להשקיע בכדי שהן תעבודנה.
  • מערכות יחסים הן דינאמיות. הן משתנות עם הזמן וכל אינטראקציה או חוייה שמתרחשת במהלך הקשר משפיע על כוחו ועל איך כל אחד מהצדדים חש כלפי האחר.
  • מערכות יחסים כרוכות ברגש. קשרים משמעותיים נבנים כאשר אנשים מצרפים תגובה רגשית לאינטראקציה. כשהתחושה חיובית, הקשר מובל עם הוייב הזה. כשהתחושה שלילית, ובכן, אתם יודעים איך זה מסתיים.
  • לוקח זמן לבנות מערכות יחסים, הן לא קורות לאחר אינטראקציה אחת או לאחר החלפת אי-מייל בודד. הן מתהוות לאורך אינטראקציות רבות שיוצרות חוויה מצטברת מספיק בכדי לבנות ציפיות אצל המשתתפים בהן.
  • קיום מערכת יחסים מרמזת על כך שיש כבוד הדדי בין שני המשתתפים בה.

>>>> כנס מיתוג מעסיק 18.9 – ביום של למידה, פרקטיקה וחוויה <<<<
>>>> 
למידע על סדנאות הלינקדאין, פייסבוק ואינסטגרם הקרובות שלנו יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>> כנס קהילת HR ב 11.11 יוצא לדרך! למידע והרשמה יש ללחוץ כאן  <<<<<

  • אנחנו מחפשים קשר אמיתי

    למה חשוב לייצר מערכת יחסים ?

    • אנשים במערכת יחסים משתפים זה את זה. זה חשוב, מאחר ואתה צריך מועמדים שישתפו אותך במידע על עצמם, על מנת שתוכל לקבוע את ההתאמה שלהם להזדמנויות, לעדכן את המידע לגביהם ולתעדף את הערך שלהם עבורך.
    • אנשים במערכות יחסים סולחים זה לזה על חולשות וטעויות. האמת היא שלפעמים אנחנו , במרחב הגיוס מפשלים. אנחנו נעשה טעויות. אנחנו נבקש ממועמדים לעשות דברים מעצבנים כמו למלא עוד מבחן או שאלון במערכת הגיוס המחורבנת שלנו. אנחנו נזדקק לסליחתם, אבל נצטרך להרוויח אותה קודם.
    • ישנה כמות נתונה של מועמדים רלוונטיים. בסופו של דבר נצטרך לחזור ולתקשר עם אותם אנשים איתם היינו בקשר בעבר או לפחות נתקלנו בהם כחלק מרשת קשרים של המועמדים הרלוונטיים. אתם יודעים איך הסיפור הזה הולך אם החמצתם מערכת יחסים בהיותך סוציופת – מגייס סטוציונר. אנשים מדברים עם אנשים.

    בסופו של דבר המוניטין שלכם או של החברה שלכם ממשיכים איתכם.

     

    איך מערכת היחסים יכולה לספק לכם ערך ?

    • יש לכם מס' אנשים במשפך המועמדים. איזה כיף.

    יש להם ערך עבורכם רק במידה ויש לכם מידע עדכני לגביהם, אחרת הם רק לידים לא משמעותיים. כשיש לכם אסטרטגיית מעורבות תכליתית עימם ומערכת יחסים בריאה אתם יכולים להתעדכן במידע על בסיס קבוע ורוב הסיכויים שהם גם יתנו לכם אותו.

    • לרוב, אנשים יקחו את החב' שלכם בחשבון או יתקשרו אליכם על סמך המלצות של חברים או עמיתים. מועמדים שבמערכת יחסים טובה אתכם יסכימו לרוב להפנות אחרים ולאפשר לכם גישה לאנשי הקשר שלהם. בקיצור, מערכות יחסים אמיתיות יגדילו את ההפניות ואת הרשת המקושרת אליכם.
    • אם אתם רוצים לאתר ולגייס במהירות את המועמדים המובילים למשרה חדשה שנפתעה, אתם חייבים לדעת מי הם אותם טאלנטים מובחרים ואתם צריכים להיות בקשר מספיק חזק על מנת שתוכלו לשכנע אותם לשקול את המשרה אצלכם. המהירות תלויה בכך שכבר תהיה לכם מערכת יחסים חזקה עם אותם מועמדים רלוונטיים.
    • יש לכם מספיק עבודה לעשות, למה להוסיף עוד ללא סיבה ?
      כשיש לכם מספיק מידע על המועמדים שלכם במשפך הגיוס ומערכת יחסים בריאה עימם, אתם לא צריך להתחיל כל פעם מהתחלה ללמוד ולאגור מועמדים עבור כל משרה חדשה עליה אתם עובדים. אתם פשוט יכולים למנף בקלות מועמדים רלוונטיים שכבר קיימים אצלכם באמצעות גילוי מחודש שלהם ממשפך המועמדים.

     

בכדי לבנות ולשמר מערכות יחסים
נדרש תכנון ומאמץ

מה צריך לעשות בכדי לבנות מערכת יחסים ?

  1. חיבור + אירגון : התחברו עם המועמדים וודאו שאתם מקבלים מהם שם וטלפון.

אבל אחסון טונות של מועמדים בפנקס הטלפונים שלכם הוא חסר ערך אם לא תארגנו ותתעדפו אותם, כך שתדעו כיצד לנהל את מערכות היחסים ותדעו גם למצוא אותם כשתצטרכו.

  1. הראו אכפתיות והדדיות : מערכות יחסים בריאות דורשות שבכל דבר שאתם מבקשים מהמועמד, כמו למלא טופס מידע, לבצע מבחנים, או לשוחח אתכם טלפונית, תוודאו שגם הם יקבלו משהו בעל ערך מהתקשורת.
    אתם צריכים להראות שאכפת לכם מהצרכים שלהם בדיוק כפי שאתם רוצים שלהם יהיה אכפת מהצרכים שלכם.

כלל אצבע אומר שעל כל תשקורת שאתה מבקשים מהמועמד עליכם להשיב באותה רמת מחויבות. אם אתם מבקשים מהם להשלים טופס, אתם צריכים להשיב להם בלפחות הודעת תודה כתובה. אם הם מספקים תחומי עניין בטופס הנ"ל אז אתם צריכים לספק להם מידע בעל ערך על אותם תחומי עניין. אם הם אומרים לך בטופס כי הם מעוניינים בהתחלה מיידית, אתם מחוייבים לתת חיבור לאפשרויות הקיימות אצלכם היום.

  1. תקשרות תכליתית : מערכות יחסים דורשות קצת מאמץ. אתם צריכים למצוא את הזמן לתקשורת עם האדם האחר. אתם צריכים לזכור על מה שוחחתם בפעמים קודמות, מה האדם הזה אוהב, את הכישורים שלהם וכיו"ב… בתחום הגיוס זה מחייב אותנו להיות תכליתים.
    אתה צריך לתכנן איך ומתי אתם מתכננים לתקשר עם האנשים ובאילו ערוצים כך שהתקשורת תהייה נכונה עבורם ותשלב הן כלי אוטומציה לתקשורת והן פניה אנושית אישית.

צריך שיהיה לכם מקום לנהל את כל המידע שאתם צוברים לדוגמא בעזרת מערכת ניהול לקוחות (CRM).

אתם צריכים לעדכן את המערכת הזו במידע חשוב בכדי לנווט את מערכת היחסים עם הזמן ואתם חייבים לעבור על המידע הזה לפני שאתם יוצרים קשר עם המועמד.

    1. אינטראקציה מותאמת אישית : בעולם של תקשורת המונים וקמפיינים שמטפטפים לך למייל, אתה מקבל נקודות בונוס אם אתה מוצא את הדרך להפוך את האינטראקציה שלך עם המועמדים לאישית יותר, לבלוט בתוך ים של קמפיינים שמנסים למשוך את תשומת ליבם של המועמדים.
      אלו שמוצאים את הדרך להפוך את האינטראקציה האנושית לאישית ורלוונטית עבור המועמדים – יזכו.

קישור למאמר המקורי של אלין כאן

>>>> כנס מיתוג מעסיק 18.9 – ביום של למידה, פרקטיקה וחוויה <<<<
>>>> 
למידע על סדנאות הלינקדאין, פייסבוק ואינסטגרם הקרובות שלנו יש ללחוץ כאן  <<<<<
>>>> כנס קהילת HR ב 11.11 יוצא לדרך! למידע והרשמה יש ללחוץ כאן  <<<<<

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

סגירת תפריט