למה המועמדים מפספסים את הפרסומים שלי ואיך אפשר לתפוס אותם ברשת?
ויקי גרונר – יועצת לשיווק הגיוס ומיתוג מעסיק
אין דבר יותר מתסכל מלהשקיע בכתיבת שיווקית של משרה או של פוסט מיתוג מעסיק, לצרף תמונה מושקעת או סרטון נחמד ובסוף לסיים עם שני לייקים (מהמשפחה) ו-0 קורות חיים.
כדי לקבל תנועה רלוונטית של קורות חיים למשרה, הפוסט שלנו חייב להיחשף לאלפי אנשים. איך אפשר לעשות את זה כשהחשיפה האורגנית עומדת על כ-3% (ואולי אפילו פחות)?!
דמיינו סיטואציה שאתם מנהלים עמוד קריירה בפייסבוק עם 10,000 עוקבים ורק 300 מתוכם רואים את הפוסט שלכם. השקעתם כמה שעות ביצירה של תוכן שבסופו של דבר לא מניב תוצאות.
מומחים אומרים ש"החשיפה האורגנית מתה". אני לא הייתי ממהרת להספיד אותה, אבל אין ספק שהמציאות הופכת למאתגרת. הרשתות החברתיות הופכות לזירה עמוסה בתוכן והמלחמה על תשומת הלב רק הולכת וגדלה.
אז מה אפשר לעשות?
אמל"ק: צרו תוכן מעניין, איכותי ובעל ערך ותנו לו "בוסט" עם קידום ממומן.
ואם נצלול לפרקטיקה-
- צרו פוסטים שמעודדים תגובות
פוסטים שמעודדים תגובות יזכו ביותר חשיפה בהשוואה לפוסטים אחרים.
למה? פוסט שזוכה לתגובות נחשב מבחינת האלגוריתם של פייסבוק / אינסטגרם / לינקדאין כתוכן מעניין ולכן מקבל יותר חשיפה. כשגולשים מגיבים לפוסט, יתכן מאוד שגם החברים שלהם ייחשפו לפוסט הזה וכך החשיפה הולכת וגדלה.
טיפ ליישום מהיר: פוסט שמסתיים בשאלה יגרור יותר תגובות. פוסט שמסתיים בהנעה לפעולה איכותית יניב יותר קורות חיים.
עשרות מקצועני ומקצועניות גיוס שהשתתפו בסדנת כתיבה שיווקית גיוסית שלנו התנסו ביצירת פוסטים שזכו לנתוני חשיפה ומעורבות גבוהים משמעותית בהשוואה לפוסטים שפרסמו לפני הסדנה. למידע נוסף על הסדנה>
- משכו תשומת לב
את חוק ה-5 שניות אתם מכירים? אם לא תפסתם את העין של המועמדים תוך 5 שניות – איבדתם אותם. האתגר לייצר טיזר שיעניין אותם – הן ברמת הטקסט והן ברמת התמונה. בסדנאות הכתיבה, אנחנו מדברים על הסוגים השונים של הכותרות והאלמנטים למשיכת תשומת לב מתוך הבנה שזה הבסיס להצלחת הפוסט.
טיפ ליישום מהיר: קבלו השראה מכותרות בעיתונים ובמגזינים דיגיטליים. קחו כותרת קיימת והלבישו עליה את המשרה שלכם או את תוכן מיתוג המעסיק שתרצו לקדם.
ומה לגבי התמונה? זיכרו שהפידים של כולם מוצפים בתוכן. תמונה מסקרנת תגרום למועמד הפוטנציאלי להתעכב ולהתחיל לקרוא את הטקסט שכתבתם.
- קדמו את הפוסט בצורה ממומנת
פייסבוק, אינסטגרם וגם לינקדאין מצמצמות את החשיפה האורגנית כדי שנשקיע בקמפיינים ממומנים. היתרון המשמעותי של קמפיינים ממומנים שהם מאפשרים חשיפה גדולה יותר וגם ממוקדת יותר. בקמפיין אנחנו מגדירים בצורה מדוייקת מי קהל היעד שלנו ובהתאם לכך מגיעים אליו עם המשרה המתאימה. במסגרת קמפיין אחד אנחנו יכולים לעשות הפרדה בין אוכלוסיות – למשל להציג מודעה שונה למועמדים עם או בלי ניסיון, או לחילופין להציג מודעה שונה בהתאם לנתונים מגדריים.
טיפ ליישום מהיר: השתמשו במדריך שהכנתי ליצירת קמפיינים ממומנים. לצפייה במדריך לחצו כאן>
רוצים להתמקצע יותר בקידום הממומן ולקבל כלי סורסינג פרקטיים נוספים?
מוזמנים להצטרף אלינו למפגש למידה מיוחד שכולל 4 סדנאות פרקטיות שיתנו BOOST לסורסינג שלכם. המפגש יכלול סדנת קידום ממומן בפייסבוק, סדנת קידום ממומן בלינקדאין, סדנת ריקורטר לייט וסדנת גיוס בגיטהב וב- Stack Overflow. למידע על המפגש לחצו כאן>
בהצלחה!
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות