מצעד התירוצים: 7 התירוצים המובילים למי שעדיין לא מגייס דרך רשתות חברתיות (וכמה טיפים שיעזרו לכם..)
כתבה: איילת רוט.
גיוס ברשתות הוא נושא מוביל בכל הכנסים וכולם בקהילת הגיוס מדברים על זה. יחד עם זאת אם נבחן את נתוני הגיוס בפועל אנחנו עדיין נמצאים בפתחו של תהליך. עדיין לא התחלתם? אתם לא לבד. הנה כמה מהסיבות המרכזיות מדוע ארגונים מסוימים עדיין לא החלו בכך וכמה טיפים שיסייעו לכם:
- אין לי זמן להשקיע בזה. גיוס דרך רשתות דורש השקעה. וודאי אם משתמשים בהן ככלי לאיתור מועמדים ופנייה פרואקטיבית למועמדים פאסיביים. כך היה בכל פניה יזומה למועמדים מאז ומעולם. יחד עם זאת ההשקעה משתלמת. חשבו לעצמכם מהי העלות האלטרנטיבית ( עלות השמה לדוג') וכמה זמן שלכם מושקע בזה. כמובן יש להתאים את המדיה החברתית לפרופיל וניתן להשתמש בכל מיני צורות ( פרסום משרות, איתור מועמדים).וכו'. לאחר מספר פעמים של ניסוי וטעייה תבינו לאילו פרופילים שלכם זה כדאי ומשתלם!
- יגנבו לי את העובדים. תירוץ זה מושמע לא אחת ע"י מנהלים בכירים אשר חושבים כי אם הארגון יעודד שימוש ברשתות חברתיות לצרכי גיוס, יהיו עובדיו חשופים לפעילות גיוסית יזומה של ארגונים אחרים. ובכן תחרות היא עובדה וחלק מהמציאות בה אנו חיים ולא נוכל לשנותה. נהיה תמימים לחשוב כי אם לא נעודד או אף נגביל שימוש ברשתות נוכל לעצור מגמה בלתי הפיכה זו של שימוש ברשתות חברתיות. במקום להתחרות בתחנת רוח בואו נמנף את החידושים לטובתנו וסוד קטן – העובדים שלכם כבר שם..
- אני רוצה שהעובדים יעבדו במקום לשחק בפייסבוק. טיעון זה מושמע לא אחת ממנהלים אשר מעוניינים להגביל את כניסת העובדים לרשתות בזמן העבודה. ובכן ניהול זמן בין עבודה לפנאי והפסקה היא סוגיה בפני עצמה ונכונה לכל גלישה אחרת באינטרנט או לשיחות טלפון פרטיות בזמן העבודה.
- אני לא מעוניין כי פרטים סודיים על הארגון יצאו החוצה דרך הרשתות– הדרך בה בחרו להתמודד עם זה ארגונים הוא לייצר נוהל והדרכות לשימוש נכון ברשתות חברתיות. כך לדוג' ארגונים מלמדים את עובדיהם מה לכתוב ומה לא בפרופיל האישי )לדוג' לא תרצו כי עובד יציין את הפרויקט הסודי עליו הוא עובד וכו').
- אני לא מוכן לפנות לעובדים של מתחרים מסיבות אתיות- ארגונים מסוימים אינם רוצים להכריז מלחמת מועמדים עם מתחריהם. ניתן לומר שבצדק. יחד עם זאת בשוק חופשי כל עוד הפנייה נעשתה לפי קריטריונים מקצועיים ולא נעשתה מתוך כוונה ברורה לפגוע במתחרה ואין כאן פעולה יזומה של מעבר על רשימות עובדי הארגון לצורך העברתם לאחר, האם עדיין יש כן בעיה? המגמה שאני רואה שאט אט הנושא הופך מקובל יותר. יחד עם זאת יש ארגונים שבכל זאת הגדירו לעצמם שאינם עושים זאת ובחרו לעשות זאת באמצעות גורם שלישי בלתי תלוי.
- אני לא יודע/ת איך לעשות זאת – זו הבעיה הכי טובה כי יש לה פתרון קל. פשוט קפצו למים. התחברו לקבוצות, יצירו לעצמכם רשת קשרים, התחילו לפרסם משרות ולחפש מועמדים ועד מהרה תמצאו את עצמכם מגדירים לעצמכם מה עובד יותר ומה פחות.. לפני שאתם מחליטים שזה מסובך, אל תשכחו לנסות..
- מה שהיה הוא שיהיה – הכל עובד טוב למה לשנות? – זה טיעון של השמרנים שבינינו. התשובה לכך היא פשוטה. הרשתות החברתיות הינה מגמה בלתי הפיכה עם כיוון מאוד ברור להיות יותר ויותר משמעותית בחיינו. דור ה Y המעסיק אותנו היום מבלה שם חלקים ניכרים מזמנו. מערך גיוס גם אם הוא אפקטיבי ויעיל, לא יכול שלא להיות שם כי בעוד כמה שנים יפתח פער גדול מאוד שקשה יהיה לארגון לסגור אותו.
אז לכל אלה שבינינו שעדיין לא קפצו למים, מקווה שעזרתי לכם להחליט לקפוץ..
איילת רוט הינה משנה למנכ"ל בחברת היי קפיטל המתמחה בניהול ובפיתוח משאבי אנוש, המספקת פתרונות מתקדמים לארגונים ביניהם מיקור חוץ בגיוס ומש"א, ייעוץ ופיתוח ארגוני, תוכנת גיוס ופתרונות למידה מסורתיות ומתוקשבות. http://www.facebook.com/HiCapital
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות