15 מגמות הגיוס שאתם חייבים להטמיע ב 2019

תחילת שנה היא תמיד הזדמנות מצוינת לעצור ולסקור את המגמות שישפיעו על תחום הגיוס בארץ ובעולם בשנה הקרובה.

המגמות שאספתי מבוססות על כנסים שהשתתפתי בחו"ל ומאות שיחות עם אנשי מקצוע ומאמרים שקראתי – ולהערכתי אלו התחומים העיקריים שמחלקות הגיוס המובילות ישקדו להטמיע (וחלקן כבר עושות זאת היום):

1. מיתוג מעסיק – מיתוג מעסיק הוא לא נושא חדש ואנחנו מדברים עליו במאמרים ובכנסים שלנו כבר עשור שלם. אבל בעיני השנה הגיעו מספר תהליכים לבשלות הנכונה (ברמת התחרות בשוק המועמדים, רמת הבגרות והידע של אנשי הגיוס ובהבנה של חשיבות התחום בארגונים). אם בשנה שעברה ראינו מספר ארגונים שמובילים תהליך הוליסטי ארגוני רחב בנושא, השנה התחום יתפוס תאוצה משמעותית ו"יתפוצץ" בארגונים רבים נוספים.

2. הטעמת תפיסת ה Recruitment Marketingתחום נוסף שנושק למיתוג המעסיק הוא נושא הגיוס כשיווק וההבנה שאנחנו חייבים "לגעת" במועד לאורך מספר נקודות ב Candidate Journey שלו כדי שיגיש אלינו מועמדות ברגע שהוא מוכן. תפיסה זאת מחייבת את הארגונים לבנות משפך שיווקי שונה מאשר זה שקיים בכמעט כל הארגונים בארץ כיום שמתמקדים רק בחלק האחרון של שלב הגשת המועמדות לארגון (בין אם מועמד פאסיבי או מועמד אקטיבי)

 

3. קידום חוויית המועמד – חווית המועמד היא התפיסה שבה המועמדים בהווה, בעבר או בעתיד תופסים את תהליך הגיוס אצלכם בארגון. לתפיסה זאת יש משמעות אדירה ביצירת המחוברות למועמד, שיפור הזיכוי שיחתום אצלכם ולמסרים שהוא מעביר לחברים שלו כאשר הוא מספר להם על התהליך אצלכם.

>>> לכנס קהילת הגיוס הגדול בישראל ב 14.2.19 יש ללחוץ כאן <<<
>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה  יש ללחוץ כאן <<<
>>> לסדנת גיוס טכנולוגי אינטרנטית יש ללחוץ כאן <<<

4. בניית קהילות טאלנטים– בתליך גיוס רגיל אנחנו בדרך כלל מתחילים לחפש מועמדים כאשר נפתחת לנו משרה. אבל מה היה קורה אם רשימת המועמדים המתאימים כבר היתה אצלכם (ללא הגבלה באם הם פתוחים להזדמנויות חדשות או לא בשלב זה)? תהליך בניית הקהילות הוא בעיני קפיצת המדרגה בעולם הסורסינג כי המועמדים הללו לא רק נמצאים ברשימות שלנו, אלא גם מכירים אותנו ואת הארגון. מה שמקל עלינו בגיוסם כאשר אנו צריכים (סיגל אמנו מ Team8 תסביר כיצד עושים זאת בכנס קהילת הגיוס ב 14.2.19)

5. גיוס ברשתות חברתיות – אני יודע שגיוס ברשתות חברתיות הוא לא נושא חדש (אנחנו מלמדים אותו כבר 12 שנה עם מעל ל 6,000 איש שעברו הדרכות) אבל!
הוא ממשיך להשתנות, ממשיך לאתגר וממשיך להציע לנו כמגייסים אופציות חדשות שלא היו קיימות בשנה שעברה. והוא יהפוך למשמעותי יותר בשנה הקרובה בעיקר בתעשיות שעד היום לא היו שם מספיק.

6. שימוש בוידאו – לפי מחקר של חברת סיסקו הווידאו יהווה 80% מצריכת התוכן של הגולשים בשנים הקרובות. וכבר בשנה האחרונה אנו רואים יותר ויותר חברות שמפיקות סרטוני וידאו לגיוס כאשר חלקם מושקעים יותר וחלקם פחות.
עם התחרות על וידאו בין הרשתות השונות – אנו נראה יותר פעילות גיוסית מבוססת וידאו בשנה הקרובה

7. שימוש כלים טכנולוגיים וצ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית בעולמות הגיוס – גם היום ישנם כלי גיוס וסורסינג המבוססים בינה מלאכותית וישנם ארגונים בעולם שחוסכים אלפי שעות ראיון וסינון בעזרת השימוש בכלים הללו.
לדעתי השוק והטכנולוגיה לא היה בשלים מספיק להטמעת ושימוש נרחב בכלים הללו אבל בשנה הקרובה נתחיל לראות את השינוי באימוצם.

8. משחוק, מציאות מדומה ומציאות רבודה ((VR/ARבדיוק כמו סעיף 7 🙂
אנחנו עדיין לא שם – אבל נתחיל לראות ניצנים בישראל גם בתחום זה

9. גיוס מבוסס נתונים ומדדים וכלי אנליטיקה – תחום שכבר מתפתח בארץ ובעולם בשנים האחרונות הוא השימוש ב HR וב People Analytics שעוזרים לנו לקבל תובנות והשפעות עסקיות מחיבור וניתוח נכון של נתונים. בעבר היתה מגמה כזאת גם בעולם הגיוס תחת השם Moneyball Recruiting אך כנראה שהוא הקדים את זמנו. גם כאן, היכולת לאסוף ולשמור מגוון עצום של נתונים (שלא היתה קיימת בעבר) יחד עם כלי ניתוח ייעודים יאפשרו לארגונים לשפר את תהליכי הגיוס שלהם בעזרת ניתוח חכם ומושכל של הנתונים הללו.

10. שדרוג חבר מביא חבר – נכון שמקור הגיוס של חבר מביא חבר הוא אחד ממקורות הגיוס הוותיקים ביותר – אבל הוא הופך לקריטי ושונה. אם אתם לא עומדים כיום על 50-60% מהגיוסים שלכם דרך מקור זה, זה הזמן להשקיע בו יותר השנה.

11. הפיכת הארגון לארגון מגייס – מתחבר לנושא החבר מביא חבר, רשתות חברתיות, מיתוג מעסיק ועוד. למחלקת הגיוס לעולם לא יהיה את רוחב הפס המספיק כדי להתמודד עם כל הגיוסים והדרך לעשות זאת בצורה יעילה וחכמה יותר היא על ידי רתימת העובדים והמנהלים לתהליך. אם זה במסיבות לינקדאין, תכניות שגרירים או על ידי משחוק.

12. התפתחות תחום הסורסינג שלב אחד קדימה – תחום הסורסינג הוא תחום שנולד בשנים האחרונות ועד לאחרונה לא נלמד בצורה מסודרת. אנו רואים ניצני שינוי בתחום (אני מלמד כיום קורס סורסינג מקיף את תלמידי תואר MBA במכללה למנהל ויש קורסים נוספים שנוצרים בנושא). כמו כן גם חברות השמה וארגונים משקיעים כיום יותר משאבים בהכשרות של צוותי הגיוס שלהם.
עדיין קיים מחסור משמעותי באנשים מנוסים בתחום וגם רמת ההכשרות לא תמיד גבוהה.
בשנה הקרובה ההערכה שלי שנראה בתחום כמות גדולה יותר הכשרות וסדנאות מקיפות יותר הן בתוך ארגונים והן באוניברסיטאות ובמכללות שירצו לשדרג את התואר והכלים שהם נותנים לבוגרים שלהם בתחומי משאבי אנוש.
לכל סדנאות הסורסינג שלנו – שניתן להזמינן כפנים ארגוניות יש ללחוץ כאן

13+14 אימוץ תפיסת ה Inbound Marketing והתפתחות כלי אוטומציה לגיוס – לא אכנס לעומק ל-2 המגמות הללו שכבר תופסות תאוצה בעולמות השיווק וכבר דובר עליהם בכנסים שלנו בעבר. אנו נראה אימוץ רחב יותר של כלים שיקלו על חיי המגייסים ויחסכו זמן רב בקידום תכנים ברשת, איסוף לידים והפיכתם למועמדים תוך כדי משיכה מתמדת של אנשים נוספים לתוך המשפך הגיוס שירימו את היד ויתעניינו בחברה שלנו.

15. שינוי תהליכי גיוס בעקבות רגולציית ה GDPRמהפיכת הפרטיות החלה רק לאחרונה וכרגע משפיעה בעיקר על חברות שמגייסות לשוק האירופאי. התחזית שלי שנושא הפרטיות יתפוס תאוצה גם בשווקים נוספים, כולל בישראל, ונראה הנחיות ברורות יותר בנוגע לשימוש במידע פרטי שאנו אוספים על מועמדים פוטנציאליים.

אשמח לשמוע אם אתם חושבים על מגמות נוספות.
שתהייה שנה פוריה ומוצלחת לכולנו!

>>> לכנס קהילת הגיוס הגדול בישראל ב 14.2.19 יש ללחוץ כאן <<<

>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה  יש ללחוץ כאן <<<
>>> לסדנת גיוס טכנולוגי אינטרנטית יש ללחוץ כאן <<<

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

סגירת תפריט