הפספוס הגדול של קמפיינים בתחום הגיוס ומיתוג מעסיק! (ואיך להימנע ממנו)
מאת: ויקי גרונר
מעל 90% מהארגונים משתמשים בפייסבוק ובלינקדאין לפעילות גיוס ומיתוג מעסיק. חלק גדול מהארגונים כבר הבינו שכבר אי אפשר להסתפק ב"חשיפה האורגנית" (=החינמית) ושאין מנוס מלתת בוסט לפוסטים בעזרת קידום ממומן.
מי עושה את הקמפיינים הממומנים?
חלק גדול מהארגונים מוציאים את הפעילות לקמפיינרים, לרוב כאלה שעובדים במשרדי פרסום ובסוכנויות דיגיטל.
חלק אחר מהארגונים מבצע את הקמפיינים בצורה עצמאית.
לא משנה אם החלטתן להוציא את הקמפיינים החוצה או לבצע אותם עצמאית in house, בכל מקרה האחריות על ניהול הקמפיין היא שלכן.
כן, כן
גם אם משרד פרסום מקצועי מנהל את הקמפיין, אתן חייבות להיות שותפות בהחלטות שמתקבלות וגם להיות בשליטה על ביצועי הקמפיין.
דוגמאות לבעיות קריטיות שיכולות להיות בקמפיין ואתן צריכות להיות אלה שמרימות את הדגל:
הקמפיינים שלכן מגיעים לאנשים הלא נכונים – טרגוט לא מדוייק יכול לחרוץ את גורלו של הקמפיין. האם יכול להיות שקמפיינר יטרגט לא טוב? ברוררררר! רוב הקמפיינרים לא מכירים את עולם הגיוס, ובטח כשמדובר בקמפיין בלינקדאין הם לא ממש מכירים את הניואנסים של החיפוש (ומי שלא יודע לחפש בלינקדאין – בוודאות גם לא יידע לטרגט בצורה טובה).
מאחורי הקמפיין לא עומדת אסטרטגיה – העלאת קמפיין ממומן היא פעולה טכנית פשוטה יחסית (באמת כל אחד יכול!). החלק המורכב יותר הוא החשיבה האסטרטגית על כל מסע המועמד, על המסרים שנרצה להעביר, על שמירת הקשר עם מועמדים שהגישו או לא הגישו מועמדות.
שהקריאטיב לא מדוייק לכם– כל כך הרבה פעמים נחשפתי לקמפיינים שלא מדברים את שפת מיתוג המעסיק של הארגון! קמפיינים שלא מתחברים לערכים של הארגון, שלא ממש מביאים את הצעת הערך ושאפילו קצת "מוזילים" את המשרות. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בתמונה, בטקסט בקמפיין, בטופס הלידים (שרוב הארגונים לא דורשים לראות טרם עליה לאוויר של הקמפיין) ועוד.
שהקמפיינים לא מנוהלים בצורה נכונה, ושורפים לכן כסף – השקר הגדול של עולם הקמפיינים הממומנים הוא להציג לכן, הלקוחות, נתונים שעל פניו נראים מדהימים. הקמפיין השיג המון לייקים, קיבל חשיפה מטורפת. אם תציצו אל מאחורי הקלעים אתן תגלו שהקמפיין הגיע לאנשים הלא נכונים, שיש הרבה לייקים אבל זה לא מתורגם לשום מדד שמתחבר למיתוג המעסיק שלכן ועוד.
בחודש האחרון נפגשתי עם 3 (!!!) קולגות שמנהלות קמפיינים ממומנים בתחום הגיוס ומיתוג המעסיק על ידי סוכנויות דיגיטל גדולות ומוכרות.
כשעברנו יחד על נתוני הקמפיין נחרדנו לגלות שנעשתה עבודה לא מספיק טובה ובחלק מהמקרים אפילו גרועה.
איך יכול להיות שמשרדי פרסום גדולים ומוכרים לא יודעים לעשות קמפיינים???
זה קצת טריקי.
משרדי הפרסום בהחלט יודעים לעשות קמפיינים!
השאלה מי הקמפיינר שעושה לכם את הקמפיין? מה הניסיון שלו והידע שלו בתחום הגיוס? מי מנהל את האסטרטגיה שמאחורי הקמפיין?
אז כמה טיפים שיעזרו לכם לנהל טוב יותר את הספקים בתחום:
- לא מספיקה המלצה על הסוכנות/משרד הפרסום – חשוב לוודא שהקמפיינר שיעבוד על הקמפיינים שלכם מנוסה ומכיר את עולם הגיוס (ואם זו קמפיינרית, הרי זה משובח). אם אין רקע בגיוס, תצטרכו ללוות את הקמפיין בצורה הרבה יותר צמודה, תוך הנחייה מקסימלית.
- לא מעלים קמפיין בלי אסטרטגיה ובלי חשיבה על כל התהליך: מה המטרה שלנו? אם הציפיה לקבל קו"ח, מה יאפשר מקסימום קו"ח רלוונטיים?
- בידקו את הקריאטיב: האם הקריאטיב מקדם את מיתוג המעסיק? האם הוא תומך באסטרטגיית מיתוג המעסיק? האם הוא מעניין? מסקרן? מושך תשומת לב? האם הוא מניע לפעולה ויגרום למועמדים לרצות לעבוד אצלנו?
- וודאו שהטרגוט מדויק, בפרט בלינקדאין (מי שלא מכיר גיוס עלול ליפול שם ובענק) – בסדנאות שלי אני תמיד אומרת שלסורסריות ולמגייסות יש את היכולת הכי גבוהה לטרגט את המועמדים המדוייקים. גם אם החלטתן לא לעשות עצמאית את הקמפיין, חשוב מאוד שתבינו איך הטרגוט עובד ותנחו את הספק.
- בקשו גישה לחשבון המודעות ועקבו אחר נתונים כמו חשיפה, תפוצה, עלות לתוצאה
- וודאו שחשבון הפרסום בבעלותכן!!! זה חשוב לא רק לצורך בקרה וניתוח נתונים, אלא גם לשימור ידע, לטרגוטים מתקדמים שלא יתאפשרו אם תחליפו ספק ותאבדו גישה לחשבון הפרסום.
האם אפשר לנהל קמפיינים עצמאית? בהחלט!
אבל אם בכל זאת בחרתן להוציא אותם החוצה, אתן חייבות לנהל את זה. אתן מכירות הכי טוב את הארגון שלכן, את המועמדים שלכן, את הניואנסים ששום קמפיינר לא יכיר (גם אם תכתבו בריף מפורט).
אם חשוב לכן להעמיק את הידע בתחום הקידום הממומן ולהיות בשליטה על הקמפיינים הממומנים שלכן, אנחנו מזמינים אתכן להצטרף למפגש למידה פרקטי בנושא.
ב 17.8 יתקיים מפגש אונליין שיכלול 4 סדנאות מהירות:
אם לא תוכלו להצטרף אונליין, תקבלו גישה להקלטה.
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות