"השידוך שבין משאבי אנוש לשיווק הוא נוסחה ידועה לקמפיין מיתוג מעסיק מוצלח" (נעמה שוורץ | נטפים)
כשפתחנו את מסלול הארגונים הגדולים והתעשיה בכנס מיתוג מעסיק, היה ברור שנטפים יהיו שם. נטפים הם דוגמה לפרוייקט מיתוג מעסיק שבוצע עצמאית וצמח לפרויקט גדול ומעורר השראה.
בואו להקשיב איך להגיע למקומות נפלאים בראיון מרתק עם נעמה שוורץ, דירקטור תקשורת פנים בנטפים.
- ספרי קצת על עצמך ועל התפקיד הנוכחי
שמי נעמה שוורץ. אני גרה בקיבוץ מגל עם משפחתי (נשואה, 3 ילדים, כלב). אוהבת לקרוא, לראות סרטים ולפתור תשבצים (עם העדפה לא ברורה ל"שחור ופתור") חובבת פילאטיס. אני עובדת בחברת נטפים כבר מלאאא זמן במגוון תפקידים, בעיקר בעולמות הפיתוח הארגוני וב 7 השנים האחרונות מובילה את תחום התקשורת הפנים הארגונית במטה החברה. מה זה אומר? באופן כללי לתמוך בתהליכי העברת מסרים, ידיעות ארגוניות, תהליכי שינוי / קידום פעילויות של צוותים ופרטים בארגון במגוון של פלטפורמות ולהיות השיקוף והבמה של התרבות הארגונית.
- איך הגעת לתפקיד?
בעקבות סקר עמדות גלובלי שקיימנו אי שם ב 2012, הוחלט לפתוח מישרת ניהול תקשורת פנים ארגונית, כמענה לצורך שעלה לדעת יותר על הנעשה בחברה, לייצר תשתיות שמאפשרות תקשורת רב כיוונית ורלוונטית בין עובדים בכל מקום ובכל תפקיד. האתגר של הקמת התחום, בשילוב סנכרון בין היחידות השונות ברחבי העולם, ההנהלה, העובדים, היכולת להשפיע על האופן שבו מסרים מועברים היו, ונותרו הקסם שמשכו אותי להגיש את המועמדות שלי ולשמחתי ומזלי לזכות בתפקיד – שאין בו רגע דל ומספק עניין והנאה כמעט בכל יום.
- מה "האני מאמין" המקצועי שלך?
בראש ובראשונה להסתכל על כל דבר שאני עושה מזוית המבט של העובד ושל הארגון במקביל. מה חשוב שיידעו, איך, מתי, על ידי מי. חשוב לאתגר כל ידיעה וכל דבר שמתוקשר – לשאול שאלות קשות ולדאוג להבהרות (גם כשזה לא ממש פופולרי), חשוב שהתקשורת לא תהיה שופר אלא אמצעי אותנטי, רלוונטי ומגרה חשיבה. והכי חשוב… לעבוד בצוות שמחובר לשטח ומספק בחזרה את האתגור הנחוץ לייצר תקשורים מדוייקים שמותאמים לקהלי היעד.
- מהיכן את צוברת ידע? מה ההשראות המקצועיות שלך?
אני חברה בפורומים של תקשורת פנים, זכיתי לפגוש אנשים סופר מקצועיים שמספקים השראה, תשובות להתלבטויות והתייעצויות ואני לומדת הרבה מנסיון קולגות. בתוך הארגון אני יודעת שזו קלישאה, אבל כל מפגש מספק לי למידה. אני עובדת בצוות יצירתי שמאתגר אותי במובן החיובי של המילה ועוזר לי בכל פעם למתוח עוד ועוד את היכולות שלי.
- למה יצאתם לתהליך מיתוג מעסיק?
לאורך שנים, סברנו שהמותג של נטפים – כחברה מובילת שוק תופס גם בעולמות העבודה. בשנים האחרונות, בעקבות תחרות קשה במקומות מסויימים בגיוס תפקידים מסויימים חלחלה הצלנו ההבנה שעלינו לייצר קמפיין נקודתי לטובת העניין ועל הדרך למנף את הקמפיין להגברת המחוברות הארגונית של עובדים קיימים.
- על מה תדברי בכנס?
בכנס אדבר עם השותפה שלי לדרך – טלי שגיא, מנהלת המותג וקריאייטיב מיחידת השיווק. נציג את התהליך שעשינו ממרחק של שנה לאחר שהושק.
השידוך שבין משאבי אנוש לשיווק הוא נוסחה ידועה לקמפיין מיתוג מעסיק מוצלח. הייחוד של מיתוג המעסיק שלנו הוא שהעבודה – פנים וחוץ ארגונית היא סמביוטית, ופועל יוצא של שיתוף פעולה הדוק משלב המחקר (ולכן "אם מקשיבים מגיעים ל*יותר* מקומות נפלאים). בזכות התובנות שהשתקפו הגענו ל EVP מדויק, בנינו שפה ומיתוג נכונים שנשארו תקפים כשהוחלט להרחיב את ה scope של הפרויקט לגלובלי וגם לאחר התפרצות הקורונה.
- למי ההרצאה שלך יכולה להיות רלוונטית?
ארגונים שמתלבטים אם להיכנס למהלך של מיתוג מעסיק, אנשי משאבי אנוש / גיוס / שיווק / קריאייטיב
- מה היית ממליצה לארגון שרוצה להתחיל תהליך מיתוג מעסיק כרגע?
תהליך מיתוג מעסיק דורש מחוייבות מתמשכת מרגע שמתקבלת ההחלטה לצאת לדרך ולכן אם אין יכולת להחזיק לאורך זמן קמפיין כזה, אסור לצאת לדרך.
כדי לכסות נכון את שני תווכי התהליך (Attract/Retain) צוות הפרוייקט חייב להכיל משתתפים מתוך צוות השיווק, משאבי אנוש (פוקוס על גיוס) ותקשורת. גיבוי ההנהלה לתהליך הוא קריטי ולאורך כל שלבי בניית מיתוג המעסיק והקמפיין חשוב שבצוות הפרוייקט תהיה נוכחות של חברי הנהלה.
חשוב כל העת לזכור את המטרות של מיתוג המעסיק, ומעל לכל – חשוב שהצבע, השפה, הניראות, מה שנמצא בין השורות יהיו אותנטיים.
- האם נכון לדעתך להתחיל תהליך מיתוג מעסיק בתקופת הקורונה?
תלוי במטרות – כל ארגון, בלי קשר לקורונה, צריך להחליט למה לצאת לתהליך הזה.
- מה ההישג המרכזי מתהליך מיתוג המעסיק שהובלת אצלכם בארגון?
הפיצוח המדויק – שהוטמע בשפה הארגונית ונשמר רלוונטי כשהחלטנו להחיל אותו בחברות הבנות שלנו. עדיין אחרי שנה צוותים ועובדים מבקשים מאיתנו להגיע ולצלם אותם לפוסטרים ולפרסומים שהפקנו ליום ההשקה.
- אם היה אפשר להחזיר את הגלגל לאחור – תני דוגמה למשהו אחד שהיית משנה בתהליך?
פחות להתמהמה עם היישום הגלובלי… שנאלץ להמתין בשל התפרצות הקורונה…
- מה הדבר שהכי עזר/עוזר לך כדי להוביל תהליך מאתגר כזה בארגון?
גיבוי הנהלה, הפידבק מהשטח והכי הכי? הצוות של הפרוייקט – שהכישורים והיכולות של כל החברות בו משלימים, מספקים אתגר לשרירי היצירתיות ולא מעט רגעי צחוק וסיפוק.
- האם לדעתך יש הבדל בין אשת גיוס ו-HR שמובילה את מיתוג המעסיק לעומת אשת שיווק? באיזו מחלקה הפעילות הזו אמורה לשבת לדעתך?
ההובלה בשיתוף מבטיחה שותפות לאורך התהליך.
- אילו שינויים את צופה שיהיו בתחום תוך 10 שנים מהיום?
10 שנים זה המון זמן… בטח יהיו פלטפורמות אחרות לגמרי עם חוקי משחק שונים מה גם שממש מדובר בחילופי דורות בשוק העבודה… אבל אני משערת שהטרנד של שימת דגש על מה שמקום עבודה מייצג מעבר למקום להתפרנס בו – אתיקה, קהילתיות, הוגנות, דגש על פנאי וחברתיות ייתגברו.
- יש משהו נוסף שתרצי לספר לנו לסיום?
נטפים זה יותר.
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות