מה אפשר ללמוד מבן סטון ממניפסט על סורסינג וגיוס?

מאת: ויקי גרונר

דמיינו שבוקר אחד אתן מתעוררות לעתיד. 5 שנים עברו, אבל נדמה שעברו רק כמה רגעים.

כשהתחלתן את הטיסה שלכן עם תקווה גדולה לגייס כמה שיותר מועמדים, לא ידעתן שתמצאו את עצמכן במסע בזמן. ריבוי משרות פתוחות ושיעורי תחלופה גבוהים הם כבר לא מדע בדיוני.

ועכשיו, פקחו את העיניים ותראו איך ההתמכרות ל- Manifest יכולה לשכלל את יכולות הגיוס שלנו.

אם הייתי צריכה לגייס עכשיו מנהל סורסינג – בן סטון ממניפסט היה מבחינתי מועמד מוביל, גם אם הוא עשה כמה שגיאות בדרך (כי גם מטעויות לומדים). מה השיטה שלו ומה אפשר לקחת מזה לעולמות הגיוס וה-HR?

  1. שלב המחקר – מיפוי נוסעי טיסה 828

בחדר העבודה של בן סטון תלויים שמות הנוסעים לפי המושבים בטיסה, התמונות, והקשרים ביניהם.

חדר העבודה שלו מזכיר לי את ימיי כמגייסת. תקופה בה היה חשוב לי "לשלוט בשוק", להכיר את כל המועמדים בתחומים אליהם גייסתי ולהיות מעודכנת בכל המעברים. הכיסאות במטוס בהחלט יכולים לייצג את הכיסאות של המועמדים שלנו.

באותה תקופה לקחתי תמונות מחזור של הבוגרים בתחום שהיה אסטרטגי לגיוס. ליד כל תמונה סימנתי אם אני מכירה את המועמד, אם היינו בקשר, מה פרטי ההתקשרות, פרטים מפרופיל הלינקדאין ועוד ועוד.

כשמישהו היה "זז" – הייתי מסמנת לי את השינוי. יודעת שהתפנה כיסא, שתכף תיפתח משרה. שמקום אחר התחלף מנהל וכנראה תהיה שם עזיבה ולכן יהיה לי קל יותר "למשוך משם מועמדים"…

זוכרות את התמונה של סאנאבי עם הדם, או את התמונה של בן אם האש? אלה בדיוק "הקריאות שלנו" כמגייסות וכסורסריות. נסו ללכת בעקבותיהן. זה יכול להיות מועמד שעבר שינוי בחיים האישיים ובעקבותיהם יחפש עבודה, שינוי ארגוני, מנהלת חדשה, ואפילו "זוטות" כמו – עבודות של הרכבת הקלה, פקקים ועוד.

  1. אפיון פרסונה – "גם אתם שומעים קולות"?

שאלתן את עצמכן איך יכול להיות שבן ומיקלה הצליחו לרכוש את אמונם של הנוסעים שהיו מבוהלים וחשדנים? הם דיברו בשפה שלהם, או כפי שאנחנו נקרא לזה בעולם שלנו – זיהוי צרכים והבנה של קהל היעד.

אם תשימו לב, בכל פעם שבן סטון נקש על דלת של נוסע מבוהל הוא אמר "גם אני נוסע" ומיד לאחר מכן שאל "גם אתה שומע קולות?". כך הוא פתח לעצמו דלת לתקשורת פתוחה איתם.

ואיך אתן פונות למועמדים בלינקדאין? בהודעות שאתן שולחות? בשיחות טלפון שאתן יוזמות?

הבנה של המועמדים שלנו, הצרכים וה"כאבים" שלהם יכולה לחולל פלאים במשפך הגיוס.

  1. סורסינג אקטיבי – פניה יזומה לנוסעים

מה היו ערוצי הסורסינג של בן סטון? אני זיהיתי כמה – ואתן כמובן מוזמנות להוסיף עוד 😊 בן השתמש המון ברשתות החברתיות, במידע מגוגל וגם נעזר במיקלה שבמסגרת תפקידה כבלשית הייתה חשופה למאגר נתונים משמעותי.

הוא לא הסתפק רק במאגר ובערוצים הדיגיטליים, אלא גם נשען מאוד על הערוצים המסורתיים. במקרה שלו  – כתבים ישנים ומידע היסטורי.

  1. ניהול התהליך וטיפול בהתנגדויות – גיוס הנוסעים לעקוב אחר הקריאות

איך אפשר לשכנע נוסעת חרדה לצאת מביתה כדי להישמע לקריאה שקיבלה? כאן נכנסת יכולת שכנוע וטיפול בהתנגדויות. זוכרות את הנוסעת שהצילה ילד? היא לא רצתה לצאת מהבית. בן פעל במספר טקטיקות במקביל – הוא פנה לרציונאל והסביר לה שזו אחריות משותפת של כולם "להציל את הסירה". במקביל, בן שילב פניה לרגש ושיתף אותה שבנו חלה בסרטן, שהרופאים אמרו שימיו ספורים ושאין טעם להמשיך בטיפולים. אחרי שהילד ניצל מסרטן, אין לו שום כוונה לוותר עליו כרגע. גם אנחנו כמגייסות עושות בדיוק אותו הדבר – מסבירות למועמד את הרציונאל ולצד זאת גם נוגעות ברגש. למשל: האפשרות להשתייך לארגון גדול, האתגר בטכנולוגיות החדישות, העשייה עם המשמעות החברתית ועוד.

אבל בן סטון לא מסתפק בהסברת הרציונאל ובפניה לרגש. הוא מושיט לה יד ומוביל אותה. לפעמים גם המועמדים שלנו זקוקים לדחיפה הקטנה הזו, לידיעה שיש שם יד שמלווה ותומכת בהם, שהם בטוחים ומוגנים. שהם יכולים לסמוך עלינו שנשמור על דיסקרטיות, שניתן להם עצה טובה לאורך התהליך, ששווה להם לקבל את ההצעה שלנו.

  1. "כולם מחוברים" – קהילות או לא להיות

אין ספק שקהילות הן טרנד לא רק במניפסט, אלא גם בעולם הגיוס. בדיוק כמו שבן סטון גיבש קבוצה של נוסעים לקהילה, כך גם אנחנו יכולות לנהל קהילות מועמדים בתחומים אסטרטגיים. מכירות את strat up for start up? זו דוגמה לקהילה כזו. גם קהילת הגיוס והסורסינג של ישראל כשמה כן היא, קהילה מקצועית בתחום הגיוס, מש"א, מיתוג מעסיק וסורסינג. אגב, לא כולנו חייבות לנהל קהילות. בחלק מהמקרים מספיק למצוא קהילה טובה להשתייך אליה.

  1. "הכל קשור!" מיומנויות ראיון, איסוף נתונים ואינטגרציה בין מידע

ראיתן איך בן ומיקלה מראיינים? נכון, במקרה שלהם לא מדובר בראיון התנהגותי, אבל לשניהם יש יכולות ראויות לציון לדלות מידע מאנשים, לאסוף נתונים ולהסיק מסקנות ממידע שנאסף. אפשר להקביל את זה לאינטגרציה בין המידע מהראיון שלנו, מידע מראיון מנהלת מגייסת, מידע ממכון האבחון ומידע מההתרשמות של המזכירה בפינת הקפה. הכל קשור.

  1. סיעור מוחין, עבודת צוות, התייעצות עם מומחים

רוב הקריאות לא נפתרו לבד. ברובן שתי דמויות או יותר לקחו חלק בפענוח. לכל אחד או אחת יש את דרך החשיבה שלו, את ההקשרים האסוציאטיביים, את הידע הקודם. לא בכדי אומרים שהשלם גדול מסך חלקיו. גם כשאתן עובדות על משרה תקועה, סיעור מוחין בהחלט יכול לשחרר את הפלונטר.

לאורך הסדרה הדמויות נעזרו במומחים מתחומים שונים כדי לפענח את הקריאות וכדי להבין את תעלומת טיסה 828. חישבו מי יכול לעזור לכן עם עוד כלים ורעיונות לגיוס מועמדים.

  1. היכולת האמפאתית של זיק – קריאת מחשבות או חוש שישי?

היכולת של זיק להיכנס ל"נעלי האחר" ולהרגיש מה אחרים מרגישים עזרה לו בהרבה מאוד מקרים. תזכרו שהרבה פעמים אנשים רק צריכים שמישהו יבין אותם, "יראה אותם". האתגר שלנו הוא לראות את האנשים שיושבים מולנו בראיון, בישיבת הנהלה, בפגישה עם המנהלים המגייסים שזועקים "הצילו" סביב מחסור בעובדים. ברגע שהם ירגישו שאנחנו מבינות אותם, גם אם אין לנו פתרון מושלם – כבר עשינו צעד משמעותי מאוד.

  1. אל תחכו לנס, הביאו אותו!

אתחיל בוידוי: עדיין לא סיימתי לראות את הסדרה ואין באמור בסעיף זה כדי לרמוז על הסיום (אתן יכולות להמשיך לקרוא בבטחה).  אם הגעתן לחלק עם תאריך המוות של זיק, בטח הייתן מופתעות מהתפתחות בעלילה. בלי לרמוז מה קרה שם, זיק הוא דוגמה ללקיחת שליטה גם בסיטואציה כאוטית של חוסר שליטה.

יודעות איפה בן סטון "נפל"?

אני חושבת שטעויות שהוא עשה לאורך הדרך פגעו ב"מיתוג המעסיק" שלו. שגיאות תמימות שעוררו ביקורת, אנטגוניזם ובחלק מהמקרים גם סיבכו אותו. זה הזמן לעדכן שהסמכת מאסטר במיתוג מעסיק שלנו נפתחת ב11.5. ההרשמה בעיצומה>>>

יש לכן עוד כלים שאפשר להביא ממניפסט לעולם הגיוס?

אשמח לשמוע 😊 ואם התחברתן אל תשכחו לשתף.

ולסיום: תודה לשרון לוי שיני שגרמה לי לצפות בסדרה בתירוץ שאני דומה לסאנבי. אם כבר התמכרתי לסדרה, אז לפחות לתעל זאת לענייני עבודה.

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו הכוללת מעל ל 10,000 אנשי גיוס ו HR?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך