20 טיפים להגדלת החשיפה של התוכן שלכם בלינקדאין

מאת: יעקב רוזן & ויקי גרונר – סדנאות פרקטיות בעולמות הגיוס וה-HR: גיוס ברשתות חברתיות | לינקדאין | מיתוג מעסיק | ChatGPT | קאנבה Canva | מידג'רני ועוד

זה לא סוד- חשיפה שווה כסף.

אנחנו מפרסמים משרות, תוכן מיתוג מעסיק, מיתוג אישי, תוכן מקצועי – אבל מי באמת רואה אותו? האם הצלחנו לממש את מלוא הפוטנציאל של הפוסט? האם הגענו לאנשים הנכונים?

אין ספק שלינקדאין, עם מעל 2.4 משתמשים בישראל וכ-900 מיליון חברים ברחבי העולם – היא זירה משמעותית לנהל בה את הנוכחות הארגונית והאישית שלכם.

גם בתקופה בה כמות הגיוסים נמוכה יותר, והתקציבים מוגבלים- חשוב לנהל פעילות חכמה ברשתות החברתיות.

בסדנאות הלינקדאין לגיוס ולינקדאין לשיווק הגיוס ומיתוג מעסיק שלנו אנחנו מדברים לא מעט על סוג התכנים שנכון לפרסם וכיצד מייצרים את התכנים הללו בקלות.

אבל הפעם רצינו להביא זוית נוספת ומשלימה שמבוססת על מחקר מרתק שעשה ריצ'רד ואן דר בלום על הדרכים להגדיל את החשיפה לפוסטים שלכם.

20 טיפים ליצירה נכונה של תוכן בלינקדאין:

  1. השתמשו בתמונות שלכם או של העובדים – אותנטיות זה שם המשחק, גם בלינקדאין. על פי המחקר של ריצארד ואן דר בלום, תמונה שלכם תגדיל את החשיפה לפוסט בערך פי 3. תמונה אותנטית תגדיל את הסיכוי להתעכב על הפוסט, לעשות לייק או להגיב מה שבאופן טבעי משפיע על החשיפה של הפוסט. בנוסף, תמונה אותנטית מייצרת חשיפה אפקטיבית, מכירים אתכם, מזדהים אתכם, זוכרים אתכם, מתחברים אליכם (וזה כמובן ישפיע גם על החשיפה העתידית).

  2. תייגו עובדים רלוונטיים נוספים בחברה –כולנו יודעים שתיוג מגדיל חשיפה של פוסטים. אודות לתיוג, רשת הקשרים של המתוייגים נחשפת באחוזים גבוהים יותר לפוסט. לא מדובר כאן בסתם חשיפה גבוהה, אלא בחשיפה ממוקדת לאנשים שהם חלק מרשת הקשרים של העובדים שלנו. כלומר, אנשים שחלקם יהיו דומים לעובדים – למדו איתם, עבדו איתם בעבר וכו'.

  3. עודדו את העובדים להגיב לפוסטים – תגובה לפוסט יכולה להיות משמעותית יותר מתיוג. כשעובדים שלכם מגיבים לפוסט, הפוסט מגיע לאזור ה"פעילויות" שלהם. רשת הקשרים שלהם נחשפת לפוסט ולתגובה. התגובה מקפיצה את הפוסט ומסמנת לאלגוריתם שהפוסט שלכם מעניין. כך החשיפה של הפוסט הולכת וגדלה.
    בסדנאות ובייעוצים הרבה פעמים קולגות אומרות לנו שהעובדים אצלם בארגון לא פעילים בלינקדאין או לא משתפים פעולה. מהצצה מהירה בפרופילים שלהם, נראה שחלק לא מבוטל מהם כן פעיל בלינקדאין, אבל לא מבצע שום אינטראקציה עם הפוסטים של הגיוס או של מיתוג המעסיק או השיווק.
    אפשר לשפר את מעורבות העובדים ולרתום אותם באמצעות סדנאות/מסיבות לינקדאין (לקבלת פרטים צרו איתנו קשר: info@hrd.co.il), אפשר לפרסם לינקים באפליקציה הארגונית, ניתן לעודד תגובות בתקשורים ארגוניים ואפשר אפילו לעשות פעילויות בנושא.

  4. השתמשו ב 3-5 האשטגים רלוונטיים – האשטאגים רלוונטיים מעלים את החשיפה של הפוסט. ברגע שאנחנו משתמשים ב# מסוים, העוקבים של ה# רואים את הפוסט. הרבה פעמים אנחנו עלולים להגיע לסוף הפוסט עייפים ולבחור האשטאגים בצורה אקראית. מדובר בטעות. שלב מקדים של מחקר האשטאגים יכול לשפר את החשיפה שלכם פלאים. גם כאן, חשוב לציין, שלרוב מדובר בחשיפה רלוונטית וממוקדת.

  5. העלו תוכן בשעות של חשיפה גבוה – כולם מדברים על "השעות החמות". אחת לתקופה מתפרסמות סטטיסטיקות לגבי השעות האפקטיביות ביותר לפרסומים בלינקדאין (כמו גם ברשתות אחרות). כאן, אנחנו חייבים להביע הסתייגות מהטיפ שמופיע במחקר. מניסיון רב שנים של פרסום בלינקדאין, אנחנו יכולים לשתף אתכם שיש שונות גבוהה בין הקהלים השונים. לכן, נסו להתאים את שעות הפרסום לקהל היעד ולא לסטטיסטיקות. בידקו מתי הפוסטים שלכם זוכים לחשיפה גבוהה יותר ומתי פחות. נסו לחשוב מתי הקהל שלכם נמצא בלינקדאין.

  6. העלו תוכן בתדירות גבוה – ההמלצה היא להעלות 2-4 פוסטים בשבוע כדי לייצר יותר Engagement. אנחנו מניחים שהטיפ הזה יפיל כמה קולגות מהכסא. איך אפשר לייצר כל כך הרבה תוכן? אז דבר ראשון, זכרו שתוכן לא חייב להיות מאמר של 2000 מילים. יש גם תכנים קלילים ופשוטים. דבר נוסף, יש היום הרבה טכניקות שיכולות לסייע לכם בכך. רוצים לדעת יותר? הצטרפו לסדנת כתיבה שיווקית גיוסית וסטוריטלינג לעולמות הגיוס ומיתוג מעסיק>

  7. אמרנו תדירות גבוהה, אך לא גבוהה מידי – הכל עניין של מינונים. מומלץ שלא לעלות פוסט בטווח של 18 שעות מהפוסט האחרון כדי שלא לעשות לו קניבליזציה.

  8. הגיבו לאנשים שמגיבים לפוסט שלכם – תגובה מייצרת אינטראקציה והופכת את הפוסט לחי, נושם ובועט. תגובה הרבה פעמים תעודד את מי שהגבתם לו להגיב שוב, מה שמגדיל את הויראליות של הפוסט.

  9. אל תתקנו את הפוסט ברבע השעה הראשונה – עריכה של הפוסט ברבע השעה הראשונה עלולה לפגוע בחשיפה.

  10. ספרו סיפור מעניין וכתבו בצורה אישית – כבר אמרנו היום שהתוכן הוא המלך? נסו ליצור דמות עגולה. לספר את הסיפור שלכם בצורה מעניינת, שתגרום לאנשים לרצות לקרוא עוד פוסטים שלכם. בסדנת הסטורי-טלינג שלנו תוכלו ללמוד איך לעשות זאת נכון>

  11. הגיבו לפוסטים של אנשים אחרים – בעיקר אחרי שאתם מעלים את שלכם
    פרגון זה דבר הדדי. כשאתם מגיבים למישהו, הוא יגיב לכם חזרה. אבל זו לא הסיבה היחידה להמלצה הזו. כשאתם מגיבים לאחרים, הסיכוי שלהם להיחשף לפוסטים שלכם יותר גבוה. כשאתם מגיבים לאחרים, אתם מעלים את ציון הSSI שלכם בלינקדאין. כשאתם מגיבים לאחרים, אתם פעילים יותר ברשת ונוכחים יותר. כל אלה יגדילו את החשיפה של הפוסטים שלכם. אגב, יש הטוענים שתגובה אפקטיבית תכיל לפחות 11 מילים, אז שווה להשקיע בתגובות.

  12. השתמשו ב Creator mode אם אתם כותבים בצורה תדירה – הקריאטור מוד הוא פיצ'ר חדש יחסית של לינקדאין שיכול להגדיל את החשיפה של הפוסטים שלכם. עם זאת, שימו לב, מי שמפעיל את הקריאטור – כפתור ה- connect יהפוך לכפתור Folow. לכן  אם את או אתה מגייס/ת שרוצה להגדיל את רשת הקשרים – לא בהכרח שההמלצה הזו תתאים לך. בסדנת הלינקדאין מרקטינג אנחנו מעמיקים יותר בנקודה החשובה הזו. אם עדיין לא נרשמת, זה הלינק>>

  13. שפרו הופעתכם – תמונה טובה תגרום לאנשים להתעכב על הפוסט שלכם. תמונה טובה תמתג אתכם בצורה מקצועית יותר. לכן, חשוב להשקיע גם בנראות של הפוסט. רוצים ללמוד איך? הצטרפו לסדנאות קאנבה, AI, ומידג'רני שלנו וקבלו המון כלים>

  14. השתמשו בתצורת הגלילה של תמונות בלינקדאין כדי להעביר מסר – דיברנו על חשיבותה של תמונה. תצורת הגלילה של לינקדאין מאפשרת לספר סיפור דרך רצף של תמונות ריבועיות. מומלץ לנסות. קחו בחשבון שלינקדאין סופרת הקלקות על פוסט וגם מודדת כמה זמן הגולשים התעכבו על הפוסט שלכם. תצורת הגלילה היא בהחלט מגנט לשני הדברים הללו.

  15. השתמשו בוידאו של עד דקה כדי לייצר יותר מעורבות – הרשתות החברתיות נותנות קדימות לוידאו. נסו לייצר סרטונים קצרים, באורך של עד דקה. קחו בחשבון שסרטון הוא לא פתרון קסם. קולגות רבות שהעלו סרטונים פנו אלינו ושיתפו בנתונים מאכזבים. מדוע זה קורה? כי אם הסרטון לא טוב או לא מעניין, הוא לא יקבל שום נקודות זכות על עצם היותו סרטון. זכרו זאת. אגב, בסדנת הקאנבה שלנו יש פרק המתייחס ליצירת סרטונים. מומלץ להצטרף>

  16. בדקו את תוצאות החשיפה של הפוסטים שלכם – בכל פוסט שאנחנו מעלים ללינקדאין, ניתן לראות את נתוני החשיפה. נתונים אלה כוללים לא רק את הלייקים ואת התגובות אלא גם נתונים כמו כמות האנשים שנחשפו לפוסט וחלוקה שלהם לפי מקצועות, תעשיות וכו'. הנתונים הללו יכולים לתת לכם הרבה ערך ולאפשר למידה לפוסטים הבאים. נרחיב על כך בסדנת הלינקדאין מרקטינג שלנו>

  17. בדקו את ה SSI שלכם בצורה תדירה – נכון שמאחורי המדד הזה עומד אינטרס עסקי של לינקדאין. לכן, בשונה מהמבחנים בבית הספר, כאן אין צורך לשאוף ל90 או ל100. ציונים בין 50-70 הם בהחלט יפים והשאיפה היא כמובן להשתפר. מדד הSSI מציב לכם מראה ונותן לכם פידבק על הנוכחות שלכם בלינקדאין בהישען על 4 פרמטרים. המדד יכול להתעדכן אפילו על בסיס יומי (למרות שמניסיון הוא לא מתעדכן כל כך מהר). אם תראו ירידה במדד, זו נורה אדומה שתדרוש מכם להרים הילוך. אם תראו עליה, זה סימן שאתם עושים משהו טוב ונכון ששווה להמשיך. גם על כך נעמיק בסדנת הלינקדאין מרקטינג>

  18. הרחיבו את רשת הקשרים הרלוונטית שלכם – קשרים מגדילים כמובן את פוטנציאל החשיפה של התוכן שלכם.

  19. הצטרפו לקבוצות ושתפו גם שם את התכנים שלכם – קבוצות מגדילות אף הן את מעגלי החשיפה שלכם. ניתן להצטרף לעד 100 קבוצות בלינקדאין ולהיות בסטטוס "ממתין לאישור" בעד 10 קבוצות.

  20. בעמוד חברה: השתמשו בקידום ממומן כדי להגדיל את החשיפה. בקידום ממומן תוכלו לטרגט בצורה מאוד מדוייקת מי קהל היעד שייחשף לפוסט. אם עדיין לא עשיתם את זה, או אם תרצו לעשות זאת בצורה מקצועית יותר – תוכלו לקבל הרבה כלים לכך בסדנת הלינקדאין מרקטינג>

  21. ואם הגעתם עד לכאן, סימן שחשוב לכם ללמוד ולהתמקצע. הינה כמה דרכים להישאר מעודכנים:
    הרשמו לכנס קהילת הגיוס והסורסינג של ישראל והבטיחו את מקומכם בכנס מרתק מלא ידע וערך>
    עקבו אחר האירועים הקרובים של הקהילה>
    אם עדיין לא הצטרפתם לקהילת הגיוס והסורסינג בפייסבוק, זה הזמן>

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך