לא על הסורסינג לבדו – LINKEDIN Marketing

מאת: ויקי גרונר

זה לא סוד שהטאלנטים שרובנו מנסים לצוד מקבלים מספר הצעות עבודה מידי יום. אותם מועמדים שנמצאים בראש רשימת תוצאות החיפוש שלנו טובעים בהצעות, כשהם בכלל לא מחפשים עבודה. התחרות בלינקדאין גבוהה מאי פעם. על פי בנצ'מארק הגיוס לשנת 2022 כ-90% מהמשיבים (ובעיקר משיבות) נמצאים בלינקדאין. מה זה אומר על הסיכוי שלנו למשוך את תשומת הלב של המועמדים?

שעות רבות (וחשובות) של סורסינג יכולות להסתיים הרבה פעמים במפח נפש בגלל שהמועמדים פשוט לא חוזרים (או ב-HIGH מטורף אחרי שFullstack חזר אלינו 😉 )

כולנו יודעים שעולם העבודה השתנה וממשיך להשתנות.

ומה איתנו? האם אנחנו עומדים בקצב ומשתנים בהתאם?

5 עקרונות שחובה ליישם בעבודה שלכם בלינקדאין:

  1. הנוכחות שלכם בלינקדאין מתחילה בפרופיל שיווקי חכם
    אם בעבר היינו מסתפקים בכך שכל השדות מלאים ומכילים את מילות המפתח שיעזרו לנו לעלות בחיפושים, היום זה כבר ממש לא מספיק. התחרות היום הרבה יותר קשה, הקשב על תשומת הלב של המועמדים מאתגר יותר ולכן אנחנו חייבים לעשות דברים בצורה הרבה יותר שיווקית, חכמה, יצירתית ומעניינת.
  2. במקום לשעמם את המועמדים, תתחילו לרגש אותם!
    עוד "העתק הדבק" של תיאור דרישה ארוך ומייגע, פניות בנאליות למועמדים שלא זוכות לתגובה גם אחרי שהקפצנו את ההודעה לפחות עוד פעמיים שלוש אלה רק חלק מהחטאים שלנו בתחום הגיוס. אם משהו לא עובד מספיק טוב, לא הגיע הזמן לעשות שינוי?

זכרו שהחלטה של מועמדים נשענת קודם על רגש ורק אחר כך על רציונל. לכן, חשוב לפנות לרגש שלהם בכתיבה. הכוונה אינה לפוסט סוחט דמעות, אלא לפוסט שיחבר אותם לסיפור שלכם, יעניין אותם ויגרום להם להגיש מועמדות.

ועוד נקודה חשובה – שימוש במילים חיוביות מגדיל את הסיכוי שיחזרו אליכם או שיפנו דרך פוסט שפרסמתם.

מילים לדוגמה:

  • קל
  • נוח
  • פשוט
  • כיף
  • מאתגר
  • הזדמנות
  • צמיחה
  • התפתחות

רק שימו לב : הגבול בין קלישאות לבין מילים חיוביות שרותמות ומניעות לפעולה הוא מאוד דק. חשוב לעשות את זה נכון.

רוצים לקבל כלים פרקטיים לכתיבה שיווקית גיוסית וסטוריטלינג לעולמות הגיוס ומיתוג מעסיק? צרו קשר וקבלו מאיתנו הצעה לסדנה מקצועית ופרקטית שנבנת באופן מותאם לצרכים של כל ארגון. ליצירת קשר: info@hrd.co.il

  1. אל תסתפקו בJOBS, בצעו גם קידום ממומן בלינקדאין
    אם רוב המועמדים לא מחפשים עבודה באופן אקטיבי, למה נדמה לנו שהם ישבו לסנן עשרות ואפילו מאות JOBS בתחום העיסוק שלהם? למה שהם יפנו דווקא למשרה שאותה פרסמנו (גם אם שמנו כמה מאות שקלים על הפרסום הזה?!)
    הקידום הממומן מאפשר לנו לייצר חשיפה ואינטראקציה עם המועמדים עוד לפני שהם נחשפים למשרה שלנו. כך נוכל לסקרן אותם, לעניין אותם, לספר להם לה כדאי לעבוד אצלנו. לא דווקא טסלות או כדורי גלידה במגוון טעמים, אלא תוכן חכם שיחבר אותם למותג המעסיק שלנו. שיגרום להם להבין שלעבוד אצלנו זה לא רק Happy hours.
    רוצה ללמוד את סודות הקידום הממומן בלינקדאין? מזמינים אותך להצטרף למפגש Sourcing & Marketing Super Powers שילמד אתכם את סודות הקידום הממומן בלינקדאין ותכנים נוספים. לחצו כאן>>
  1. במאמרים כבר השתמשתם?

יש לנו אפשרות לפרסם מאמר מהפרופיל האישי שלנו או מעמוד הלינקדאין של החברה. שלושת היתרונות הגדולים לדעתי של מאמרים שהם נסרקים על ידי גוגל ומקודמים שם (וכפועל יוצא יכולים להביא לנו יותר חשיפה בטווח ארוך), שהם מאפשרים טקסטים ארוכים יותר ומאפשרים עריכת תוכן כך שניתן לשלב בתוך הטקסט סרטונים, תמונות ועוד. בשונה מפוסטים שמקבלים חשיפה ראשונית גבוהה ואז דועכים, מאמרים הם השקעה ארוכת טווח שלגמרי מצדיקה את עצמה.

כשאני מזכירה את המאמרים בסדנאות הלינקדאין מרקטינג שלי, בשניות הראשונות שוררת דממה רועמת. אני רואה את הפרצופים המבועתים מעצם המחשבה על כתיבת מאמר.

א-ב-ל

אפשר לעשות את זה גם יותר פשוט. זה לא חייב להיות מאמר אקדמי או מחקר. אפשר להשתמש בפיצ'ר הזה בצורה חכמה שבאמת תקדם את המטרות שלכם.

גם אתם רוצים להזמין סדנת שיווק בלינקדאין אליכם לארגון? צרו קשר info@hrd.co.il

  1. הקיץ של אביה – לא כאן!

כשאנחנו מפרסמים פוסט, תמיד מקנן בנו החשש למצוא את עצמנו "לבד בחושך". בפועל זכרו ששליטה בידיים שלנו. יש מספר טכניקות שחשוב להכיר לצורך הגדלת החשיפה של פוסטים בלינקדאין החל ממחקר האשטאגים דרך אופן בניית הפוסט והקפדה על מעורבות גם בפוסטים של קולגות. מנהלת גיוס שהשתתפה בסדנה שלי שלחה אליי שבועיים אחרי הסדנה צילום מסך של פוסט שהעלתה שקיבל חשיפה של עשרות אלפי אנשים (כשלפני כן הפוסטים שלה קיבלו חשיפה מאוד נמוכה).
אני מאמינה שהשילוב בין הכרות עם עקרונות השיווק בלינקדאין לבין עקרונות הכתיבה הגיוסית השיווקית – הוא המפתח להצלחה.

בהצלחה!

להזמנת סדנאות כתיבה גיוסית שיווקית, סורטי-טלינג, קידום ממומן ו-linkedin marketing לגיוס ולמיתוג מעסיק שלחו מייל ל info@hrd.co.il

לפרטים ולהצטרפות למפגש הלמידה שלנו ב-28/7/22 לחצו כאן>>>

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו הכוללת מעל ל 10,000 אנשי גיוס ו HR?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך