המדריך לקידום ממומן בלינקדאין לגיוס ולמיתוג מעסיק
ויקי גרונר – יועצת לשיווק הגיוס ומיתוג מעסיק
המדריך לקידום ממומן בלינקדאין לגיוס ולמיתוג מעסיק
זה לא סוד שלינקדאין הפכה ל"אוקיינוס אדום" בעולם הגיוס. פונקציות גיוס וסורסינג מתמקצעות ברזי החיפוש בלינקדאין, פונות בצורה יזומה למועמדים ומפרסמות משרות. ואם בעבר זה היה נחלתן רק של חברות ההי-טק, כיום רוב החברות מכלל המגזרים בונים ומקדמים את הנוכחות שלהם ברשת העסקית והמקצועית הגדולה בעולם.
לפעמים יש תחושה שהטאלנטים לא ממש איתנו. הם הרי לא מחפשים משרות בצורה יזומה ב-JOBS. חלקם מוצפים בהודעות ממגייסים ולא תמיד ממהרים להגיב. לרוב הם לא מכירים את חווית העבודה אצלנו ולא מבינים למה שווה להם לעזוב משרה טובה ולצאת להרפתקה הזו.
אנחנו קונים סלוטים של משרות ובמקביל פונים בצורה יזומה למועמדים. אפילו היינו בסדנת סורסינג למתקדמים עם יעקב רוזן וקיבלנו כלים מתקדמים לאיתור מועמדים שמגייסים אחרים לא בהכרח מגיעים אליהם. למה צריך לעשות גם קידום ממומן?
למה ואיך קידום ממומן בלינקדאין יכול לעזור לנו בתחום הגיוס ומיתוג מעסיק?
- חיסכון בזמן –
אנחנו יכולים לטרגט בצורה מדוייקת את המועמדים תוך התייחסות למגוון פרמטרים שלא קיימים בחיפוש הרגיל אותו אנחנו מבצעים. אנחנו יכולים לבצע קמפיין שכולל מודעות או inmailים ולהגיע לכמות גדולה יחסית של מועמדים בבת אחת. - מיתוג מעסיק זו מילה גדולה – בואו נתחיל בסוג של "מופע חימום"
קמפיינים ממומנים שכוללים מסר שיווקי מקדים לקהלי היעד שלכם, יכולים להגדיל את אחוזי החזרה של המועמדים. לדוגמה: ארגון שמגייס לתפקידים טכנולוגיים ולא נתפס כארגון טכנולוגי, יכול לבצע קמפיין מקדים שמדבר על חדשנות וטכנולוגיה, על פרוייקטים טכנולוגיים שהעובדים הובילו. - שיווק הגיוס, מיתוג מעסיק ומה שביניהם
ארגונים רבים מנהלים עמודי קריירה בפייסבוק ובאינסטגרם לצורך מיתוג מעסיק. יצירת תוכן לסושיאל זו עבודה מקצועית שדורשת זמן ומשאבים. אם השקענו ויצרנו תוכן טוב – חשוב להשתמש בכל הזירות הרלוונטיות על מנת להפיצו. לינקדאין היא בהחלט זירה מתאימה לכך. קמפיינים ממומנים בלינקדאין יכולים לסייע לנו בהפצת התכנים לקהלי יעד רלוונטיים.
- מתחילים בלינקדאין, ממשיכים בפייסבוק, באינסטגרם ובגוגל
יש לכם אפשרות להתחיל קמפיין בלינקדאין, "לצבוע" את המועמדים שביקרו באתר שלכם בעקבות הקמפיין ולאחר מכן "לרדוף" אחריהם עם מודעות – בפייסבוק, בגוגל. המועמדים ירגישו שאתם נמצאים ממש בכל מקום, הם יראו באנר שלכם באתרי החדשות, יראו את הפרסומים שלכם ברשתות החברתיות ועוד. איך עושים את זה? רימרקטינג! נרחיב על כך בהמשך.
השתכנעתם שקמפיינים ממומנים לתחום הגיוס יכולים להועיל לכם? המדריך הבא יעזור לכם להכיר את סוגי הקמפיינים השונים. אגב, תוכלו ללמוד עוד על קידום ממומן בפייסבוק ובלינקדאין במסגרת סדנאות BOOST YOUR SOURCING. למידע נוסף>
אז איך מתחילים?
שתי פעולות שעליכם לעשות כדי להתחיל בביצוע קמפיינים ממומנים בלינקדאין:
1. לפתוח חשבון פרסום – פעולה טכנית פשוטה שתדרוש מכם להכניס פרטי אשראי לצורך החיוב
- מומלץ להטמיע פיקסל של לינקדאין. מדובר בקוד שאנחנו "שולפים" מתוך הלינקדאין ומטמיעים בסוף תגית הBODY של האתר. ניתן לבצע זאת עצמאית (דרך אתר שנקרא "תג מנג'ר ולא דורש ידע בקוד) או להיעזר במפתח. הקוד הזה יעזור לכם לנתח בצורה טובה יותר את נתוני הקמפיין ובהמשך – לבצע קמפיין רימרקטינג (שיווק מחדש).
עכשיו אפשר להתחיל!
שלב התכנון
קמפיין טוב מתחיל בקריאטיב טוב. לכן עלינו לשאול את עצמנו: מי קהל היעד, מה הצרכים שלו, מה המסרים שנרצה להעביר לו, על אילו צרכים של קהל היעד אנחנו עונים, מה הבידול שלנו, מה הערך המוסף, איך אנחנו רוצים להעביר להם את המסר.
הגדרת מטרת הקמפיין
בשלב זה נגדיר תחילה את מטרת הקמפיין. מטרות הקמפיין יכולות להיות מגוונות ולכלול:
- הגדלת החשיפה של המודעות – כמה שיותר מועמדים פוטנציאליים יראו את המודעה שלנו
- שליחת מועמדים לאתר – כמה שיותר מועמדים פוטנציאליים יגיעו לאתר שלנו
- הגדלת האינטראקציה עם המודעה – כמה שיותר מועמדים פוטנציאליים יהיו באינטראציה עם המודעה שלנו: לייקים, תגובות, תיוגים וכו'.
- צפיה בוידאו – כמה שיותר מועמדים פוטנציאליים יצפו בסרטון שלנו. אחר כך נוכל לבצע קמפיין המשך שיפנה למועמדים שצפו בסרטון הראשון
- טופס לידים – מילוי פרטים בטופס לידים פנימי של לינקדאין
- המרות באתר – כמה שיותר מועמדים יכנסו לאתר ויבצעו שם פעולה כגון הגשת מועמדות, הרשמה לאתר, הרשמה לוובינר
- הגשת מועמדות – המועמדים יגישו מועמדות דרך מודעת דרושים שפרסמנו בתוך לינקדאין
נתראה בסדנת קידום ממומן בלינקדאין במסגרת מפגש למידה BOOST YOUR SOURCING. שריינו כבר עכשיו מקום>>>
הגדרת הטרגוט
בשלב זה נגדיר את קהל היעד. ניתן להשתמש בקהל שמור (קהל שהכנתם בעבר), קהל מוכן של לינקדאין, או לבצע טרגוט עצמאי.
שני סוגי טרגוטים
- הטרגוט הקלאסי – טרגוט על סמך ניסיון תעסוקתי, השכלה, ארגון, תחומי עניין. אופציית טרגוט זו דומה לחיפוש אותו אנחנו מבצעים בלינקדאין. אם אתם בוחרים באופציה זו, אני ממליצה בחום לנסות להריץ את החיפוש ולוודא שהמועמדים שעולים בחיפוש מתאימים.
- קהל מותאם אישית – אם יש לכם רשימת מועמדים שמתאימים לתפקיד תוכלו לטעון את הרשימה וליצור ממנה קהל. בשלב הבא תוכלו לייצר מתוך הרשימה הזו "קהל דומה". כך תגיעו למועמדים הדומים במאפיינים שלהם לאותם מועמדים שטענתם באקסל המקורי. נלמד על כך יותר לעומק בסדנה.
אפשרות נוספת – לטרגט אנשים שביקרו באתר שלכם ולעשות להם שיווק מחדש (רימרקטינג). סטטיסטיקות מראות שמועמד צריך לראות פרסום שלכם מספר פעמים כדי להגיש מועמדות. אופציית הטרגוט הזו תסייע בכך.
בנוסף, קיימת אפשרות להגדיר מי לא יראה את הקמפיין שלכם. לדוגמה: אנחנו לא רוצים שמועמדים שהיו אצלנו בתהליך ונשללו יראו את הקמפיין; אנחנו לא רוצים שעובדים של חברה מסויימת יראו את הקמפיין שלנו ועוד.
דוגמה לטרגוט:
פונקציות משאבי אנוש מחברות המונות יותר מ10 עובדים, ללא עוקבי העמוד של HRD
בחירת סוג המודעה
בשלב זה אתם בוחרים את סוג המודעה. בדומה לפייסבוק תוכלו לקדם טקסט, טקסט עם תמונה, סרטון, מודעת קרוסלה, מודעת משרה וכו'. בנוסף, שימו לב שקיימת אפשרות לבצע דיוור ממומן. כלומר: אחרי שהגדרתם את קהל היעד תוכלו לשלוח להם בצורה גורפת הודעות אישיות (בניגוד לעבודה הידנית שאנחנו עושים בתהליך הסורסינג הקלאסי).
הגדרת תקציב ותזמון
עליכם להגדיר את תקציב הקמפיין, תאריך התחלה ותאריך סיום.
יצירת המודעה
כאן תצטרכו לבחור אם לקדם פוסט קיים מהעמוד או ליצור מודעה מאפס.
עכשיו, כשהכל מוכן, אתם יכולים לאשר את הקמפין ו… בהצלחה!!!
רגע… שניה לפני שנפרדים, שימו לעצמכם תזכורת בלו"ז להיכנס למחרת למערכת הפרסום ולעקוב אחר הביצועים של הקמפיין. ישנם מספר פרמטרים שחשוב שתבדקו – חשיפה, תפוצה, עלות לקליק, עלות להמרה ועוד. אנחנו נלמד על כך לעומק בסדנה.
נתראה בסדנת קידום ממומן בלינקדאין במסגרת מפגש למידה BOOST YOUR SOURCING. שריינו כבר עכשיו מקום>>>
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות