חשבונות הפרמיום של לינקדאין - סקירה מקיפה

אחת השאלות הנפוצות ביותר שאני נשאל בסדנאות ובפניות פרטיות היא על ההבדלים והעלויות של חשבונות הלינקדאין השונים.

ולשאלה הזאת מתלווה בדרך כלל שאלת המשך – האם כדאי לשדרג את החשבון או להשאר בחשבון החינמי.

בפוסט הזה אני רוצה לעשות קצת סדר בחשבונות הפרמיום של לינקדאין ולהבין את ההבדלים בינהם וגם בין החשבון החינמי.

נתחיל בעובדה שניתן לעשות הרבה מאד דברים בחשבון הלינקדאין החינמי במידה ואתם בונים אותו נכון (פרופיל מלא, רשת קשרים רלוונטית והכרות מעמיקה עם מנגנון החיפוש המתקדם והחיפוש הבוליאני).

בהדרכות שלי אני מלמד ומדגים כיצד ניתן לעקוף את רוב המגבלות שלינקדאין מציבה על החשבון החינמי…אבל

אבל – במידה ואתם משתמשים "כבדים" בלינקדאין – ובמידה ואתם מגייסים יותר מ 3-4 משרות בו זמנית, ההמלצה שלי היא בהחלט לשקול בחיוב את השימוש בחשבון הפרימיום.


>>> לסדנת Recruiter Lite הקרובה יש ללחוץ כאן <<<
>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה  יש ללחוץ כאן <<<

החשבון החינמי

בואו נבהיר מראש – רוב המגייסים משתמשים בחשבון החינמי, והוא אכן מספיק לרוב הצרכים הרגילים של המגייס שאינו עוסק שאיתור אקטיבי אינטנסיבי של מועמדים.
החשבון החינמי מאפשר לנו:

  • לבנות נוכחות מקצועית אטרקטיבית תוך כדי שימוש במילות מפתח לקידום הפרופיל שלנו
  • להוסיף קישורים ומצגות בכדי למצב אותנו ואת הארגון שבו אנו עובדים
  • לבנות רשת קשרים עניפה ורלוונטית
  • לערוך חיפוש של אנשי קשר רלוונטיים+ אפשרויות לחיפוש מתקדם ולחיפוש בוליאני
  • להצטרף לקבוצות עניין ממוקדות ולקחת חלק בדיונים מקצועיים

מצד שני לחשבון זה יש גם מגבלות – לדוגמא:

  • כמות חיפושים מוגבלת כל חודש – שזה חיסרון משמעותי למגייסים! 
  • מגבלות של משלוח מיילים למועמדים שאינם ברשת הקשרים שלכם או כאלה שלא חולקים עמכם קבוצה
  • היכולת להסתכל רק על 100 התוצאות הראשונות בחיפוש
  • המגבלה בשימוש במסננים המתקדמים בחיפוש בלינקדאין
  • חסימת הפרופילים שנמצאים מחוץ לרשת שלכם(בעיקרון, כל אלה שמעבר לדרגה השניה)

סוגי חשבונות הפרמיום

לינקדאין צמצמו מאד את כמות חשבונות הפרמיום (שבעבר עמדו על מעל ל-20! סוגים שונים) והם מיועדים ל 4 קהלים עיקריים:

  • חשבונות פרמיום למגייסים
    רוב ההכנסות של לינקדאין מגיעות מחשבונות הפרמיום למגייסים.
    עלות חשבון ה Recruiter Lite, שהוא חשבון הפרמיום הנפוץ ביותר בין המגייסים, 120 דולר לחודש בתוכנית חודשית ו 100$ לחודש בתוכנית שנתית במידה ומשלמים שנה מראש (ולא ניתנה לבטלה באמצע התקופה או להעביר אותה למשתמש אחר).
    לחשבון זה יתרונות רבים:

o יכולת לשלוח 30 InMails בחודש גם לאנשים שאינם חברים בדרגה ראשונה.
קחו בחשבון שמתקבל זיכוי על כל InMail עליו מקבלים תשובה לכן בפועל מספר המיילים אותם ניתן לשלוח גבוה יותר.

o  אין מגבלה של כמות חיפושים – שזה בעיני אחד היתרונות העיקריים של חשבון בתשלום.

o  קיימים מסננים מתקדמים המאפשרים סינון למשל לפי שנות ניסיון, חיפוש בקבוצות ספציפיות, חיפוש לפי גודל חברה ועוד

o יכולת חיפוש גם על מועמדים בדרגה השלישית – מה שמרחיב מאד את כמות האנשים ברי החיפוש.

o ניהול מועמדים, משרות ושיוך ציידים למשרות הללו – מה שהופך את החשבון לסוג של מערכת גיוס לכל דבר הכוללת גם מדדי הצלחה על כמות המיילים שנשלחו, תגובות ועוד.

o חשבון זה כולל גם אלגוריתם היכול להציע מועמדים נוספים הדומים לאלו שמצאתם ובכך להגדיל את תוצאות החיפוש

בנוסף קיים חשבון ה Corporate Recruiter  שהינו חשבון משודרג יותר ועלותו כ-1,000 דולר לחודש.
רק בשביל לסבר את האוזן – בישראל יש כיום עשרות חברות המשתמשות בחשבון ה Corporate Recruiter.
חשבון ה Corporate Recruiter מאפשר לשלוח 150 InMails לחודש, לשלוח InMails לקבוצה של מועמדים נבחרים בבת אחת, הוא מאפשר להגיע לכל 650 מיליון המשתמשים בלינקדאין ופותח מסנני חיפוש נוספים.

כמו כן, חשבון זה נחשב כחשבון ארגוני לכן אין בעיה להעביר אותו ממשתמש אחד בחברה למשתמש אחר בה.

חשוב לציין שעם חשבונות Corporate Recruiter ניתן לרכוש גם מנוי לפרסום משרות מקודמות בתשלום, טאב של קריירה שמתווסף אל עמוד החברה ו/או קידום מיתוג החברה על ידי אפשרות ה Work With Us שמציעה לכל חבר המסתכל בכרטיס האישי גם להצטרף לחברה.

  • חשבונות פרמיום כלליים
    לינקדאין מציעה גם חשבונות פרמיום כלליים וזולים יותר והם יכולים להיות רלוונטיים למגייסים שנזקקים לפחותInMails ונושא השימוש במסננים המתקדמים אינו קריטי עבורם.
    עלויות חשבונות אילו נעים בין 48 ל 75 דולר לחודש בתוכנית השנתית (ו-60 ו-100 לתוכנית שנתית בהתאמה(.
    ההבדל בין החשבונות מתבטא בעיקר בכמות ה InMails כאשר בתוכנית הזולה ישנם 15 InMails לחודש ובתוכנית היקרה יותר מוקצים 30 לכל חודש.
    גם בחשבון זה אין מגבלה של כמות חיפושים אבל אין את כל אפשרויות הריקרוטר האחרות.
    חשבון זה מומלץ למי שרוצה להימנע ממגבלות החיפוש של לינקדאין ולא זקוק ליותר מידי InMails כחלק מהפעילות החודשית שלו.               
  • חשבונות פרמיום לאנשי מכירות – Sales Navigator
    אחד התחומים המתפתחים ביותר בלינקדאין כיום הינו תחום הנקרא Social Sellingומינוף רשת הקשרים המקצועית בכדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים.
    עלות החשבון הזה היא 80$ למי שמשלם חודש בחודשו או 65 דולר לחודש לתשלום של שנה מראש והוא מציע 20 InMails לחודש.
    היתרון של הSales Navigator  הוא ביכולת לעקוב אחרי ארגונים ובעלי תפקידים בארגונים ולהתעדכן בכל פעילות שלהם (העלאת פוסט, שינוי תפקיד וכו). התפיסה כאן נועדה לעזור לנו לבנות מערכת יחסים עם אותו אדם כדי להקל על הפניה אליו.
    כמו כן לחשבון זה ישנם פילטרים יחודיים כמו שנים בתפקיד הנוכחי ושנים בחברה הנוכחית.

לחשבון ה Sales Navigator יש חיפוש משני עם אפשרויות מאד מעניינות בראיה גיוסית:

  • Changed job in past 90 days – במטרה למצוא לקוחות חדשים אבל בהחלט יכול לעזור גם באיתור מועמדים מעניינים
  • Mentioned in the news in the last 30 days  – רך טובה לייצר Engagement  עם לקוחות או מועמדים
  • Posted on LinkedIn in last 30 days – גם כאן המטרה היא לייצר Engagement אבל גם לקבל אינדיקציה לגבי רמת הפעילות של האדם ברשת הלינקדאין.
  • Shared experiences – איתור ניסיון משותף – מה שיכול לעזור ברמת ה Engagement הן עם לקוחות וכמובן עם מועמדים
  • People that follow your company – איתור אנשים שעוקבים אחר עמוד החברה.
    לינקדאין מראה שאנשים כאלה ייטו יותר לשמוע על ההזדמנות שלכם אם הם כבר מכירים ועוקבים אחר החברה.

אז מה עדיף?
אם רוב הפעילות שלכם היא איתור נקודתי של מועמדים לפרוייקטים משתנים ושליחת InMail – אזי הריקרוטר לייט הוא הכלי עבורכם.
אם הפעילות שלכם ממוקדת בתחום מסויים ואתם מעוניינים לבנות מערכת יחסים ארוכות טווח עם המועמדים – אזי ההמלצה שלי היא ללכת עם ה Sales Navigator

  • חשבונות פרמיום למחפשי עבודה
    חשבונות הפרמיום למחפשי עבודה עולים 30 דולר לחודש ונותנים 3 InMails לחודש.
    חשבון הפרמיום נותן למחפשי העבודה יכולות נוספות וגישה למידע כגון שכר (למרות שלהערכתי זה לא יהיה רלוונטי לישראל) וגישה להדרכות יעודיות .
    בעיני זה החשבון המשודרג הכי פחות רלוונטי לאנשי גיוס.

לסיכום: אם בעבר הגישה שלי היתה שלמי שיודע להשתמש בלינקדאין אין צורך בחשבון פרמיום – אני מודה שבשנים האחרונות שיניתי את דעתי. גיליתי שחשבון הפרמיום יכול לחסוך לא מעט זמן ולתת גישה לאנשים נוספים מחוץ לרשת הקשרים שלנו (וזה נכון גם עבורי כשיש לי רשת של מעל 25,000 חברים מדרגה ראשונה(.

ישנם גם לא מעט מגייסים שבוחרים את חשבון הפרמיום הזול ביותר או אפילו את החינמי אבל מוסיפים מערכת חיצונית בתשלום כדוגמתHireTaul או Amazing Hiring

ההמלצה העיקרית שלי היא קודם כל להכיר וללמוד את לינקדאין – להבין את אופן ההתנהלות, להבין את הדרכים לעקוף את המגבלות ורק אז להחליט אם חשבון הפרמיום אכן כדאי ותומך במטרות העסקיות שלכם.

לינקדאין מאפשרת כיום התנסות חינם של 2-4 שבועות בחשבונות הפרמיום.
נצלו את ההזדמנות הזאת ולבדוק אם חשבון הפרמיום אכן רלוונטי מבחינתכם ואז להחליט אם להמשיך או להפסיק את השימוש בו.


>>> לסדנת Recruiter Lite הקרובה יש ללחוץ כאן <<<
>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה  יש ללחוץ כאן <<<

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?