מה עדיף - פוסט בלינקדאין או מאמר בלינקדאין?

מאת: ויקי גרונר

"תיאור המשרה שלי ארוך. לפרסם כמאמר?"
"כתבתי תוכן מקצועי – כדאי לפרסם אותו כפוסט או כמאמר בלינקדאין?"
מה ההבדל בין פוסט למאמר ואיך נוכל לבחור באופציה המתאימה ביותר?

אחרי שהשקענו ביצירת תוכן, חשוב שניתן לו את הבמה הראויה. הפצת התוכן מאתגרת לא פחות מהכתיבה ודורשת מאיתנו ידע וכלים מקצועיים. לינקדאין, הרשת המקצועית הגדולה בארץ עם כ-1.8 מיליון משתמשים בישראל היא פלטפורמה מצויינת להפצת תכנים. בין אם מדובר במשרה ובין אם מדובר בתוכן מקצועי – לינקדאין היא זירה משמעותית.

האוכלוסיה בלינקדאין מגוונת וכוללת בתוכה אקדמאים בתחומי ההנדסה, IT, תפעול, שיווק, מכירות, פיתוח עסקי, משאבי אנוש, משפטים, ייעוץ, הדרכה, בריאות, מחקר, הבטחת איכות, אדמיניסטרציה, פיננסים, תקשורת, יזמות, עיצוב ועוד. בשנים האחרונות אנחנו רואים שהאקדמיה מתחילה לעודד סטודנטים לפתוח פרופילים בלינקדאין כך שהיום אפשר להגיע דרך הפלטפורמה הזו גם לבוגרים טריים.

פוסט או מאמר?

כמובן, התשובה לשאלה תלויה בסוג התוכן, באורכו ובמטרה של הפרסום. האם אנחנו רוצים כמה שיותר חשיפה כאן ועכשיו? או שאנחנו רוצים חשיפה לאורך זמן?   

נתחיל בטבלה עם כמה עקרונות יסוד ומיד אחריה טיפים וכלים ליישום:

 

  1. סוג התוכן – האם התוכן שלנו רלוונטי לפרק זמן מוגבל? האם אנחנו רוצים חשיפה גבוהה בטווח הקרוב או שנעדיף חשיפה הדרגתית לאורך זמן?

למשל כשאנחנו מפרסמים משרה, נרצה שהיא תקבל כמה שיותר חשיפה בזמן הקצר ביותר. לכן, בפרסום משרה – נעדיף על פי רוב פוסט ולא מאמר.

בפרסום תוכן מקצועי – נעדיף מאמר. המאמרים מאונדקסים על ידי גוגל דבר שמאפשר גישה למאמרים גם מחוץ ללינקדאין ובכך תנועה לאורך זמן (בהנחה שהמאמר שלכם מכיל מילות מפתח רלוונטיות). המאמרים נשארים בפרופיל שלנו ובכך תורמים גם למיתוג האישי וגם להמשך תנועה לתוך המאמר, בניגוד לפוסטים שנעלמים מהפיד תוך זמן קצר בדומה לפייסבוק.

בפרסום תוכן טקסטואלי המספר על חווית העבודה אצלנו בארגון (למשל סיפור של עובדים בארגון) – שווה לשקול להשתמש במאמר

טיפ: אפשר לפרסם במקביל פוסט עם לינק למאמר וכך לקבל יותר חשיפה למאמר.

 

  1. אורך התוכן והמבנה שלו – פוסט בלינקדאין מוגבל ל-1300 תווים (בערך 250 מילים). לעומת זאת במאמר אפשר להגיע ל-110,000 תווים (כ-20,000 מילים). בגוף המאמר אפשר לשלב תמונות, גרפים, טבלאות, וידאו, לינקים ועוד.

לכן, אם התוכן שלכם ארוך ואם חשוב לכם לשלב בתוכו  עזרים ויזואליים  – מאמר הוא הפתרון.

 

  1. המטרה – אם אנחנו רוצים לייצר הנעה לפעולה למשל הגשת מועמדות למשרה או הרשמה למפגש מקצועי – רצוי להשתמש בפוסט.

טיפ: אפשר לחזק את הפוסט בעזרת מאמרים מקצועיים שתפרסמו.  למשל – מאמר המספר על חוויית העבודה אצלכם או פוסט וידאו המציג את הEVP שלכם יתרמו להגדלת כמות המועמדויות.

 

  1. איכות התוכן – תוכן מעניין, ייחודי ושרלוונטי לקהל היעד יקבל חשיפה גבוהה יותר. האלגוריתם יודע לזהות איזה תוכן מעניין יותר את הגולשים, ובהתאם לכך מכתיב את החשיפה. טיפים חשובים נוספים בנושא תוכן תוכלו למצוא בפוסט אחר שכתבתי בנושא כתיבה שיווקית וסטורי טלינג.
  1. קידום ממומן – ניתן לבצע קידום ממומן באמצעות הלינקדאין ובכך לקדם את התכנים לאוכלוסיות מוגדרות מראש. היתרון של הקידום הממומן בלינקדאין שיכולת הטרגוט התעסוקתית שם הרבה יותר מדוייקת בהשוואה לפייסבוק. למשל אני יכולה להציג פוסט למפתחים שעובדים בארגונים ספציפיים שאבחר מראש.

קידום ממומן ניתן לבצע מעמוד חברה בלבד (לא מפרופיל פרטי).

 

רוצים לקבל כלים נוספים בעולם שיווק הגיוס, כתיבה שיווקית, ניהול נוכחות ברשתות החברתיות?  סדנה פנים ארגונית שבנויה בצורה ייעודית בהתאם לצרכים הארגוניים שתיתן לכם ידע פרקטי ליישום מיידי. ניתן לקיים את הסדנאות בתצורה פרונטאלית או בחיבור מרחוק.

מבין הנושאים שתוכלו לבחור – ניהול נוכחות אפקטיבית ברשתות החברתיות, פייסבוק ואינסטגרם למגייסים, ניהול עמוד חברה בפייסבוק/ בלינקדאין/ באינסטגרם, קידום ממומן בפייסבוק/ בלינקדאין/ באינסטגרם, כתיבה שיווקית, עיצוב בכלים חינמיים, מקורות גיוס ושיפור משפכי הגיוס ועוד.

לפרטים נוספים צרו קשר: info@hrd.co.il

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו הכוללת מעל ל 7500 אנשי גיוס ו HR?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך