כיצד להגיע לכ-100 מועמדים תוך שעה או 10 טיפים לניהול מסיבת לינקדאין מנצחת
דמיינו מצב שבו אתם מגיעים ל 100 מועמדים מצויינים בתוך שעה אחת וכבונוס גם הופכים את העובדים לשגרירי גיוס. מה הייתם מוכנים לעשות כדי שזה יקרה בפועל?
הקושי בגיוס עובדים מחייב אותנו לחשוב מחוץ לקופסא ולחפש דרכים חדשות לאיתור מועמדים שאחרים לא מגיעים אליהם.
והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא בעזרת מסיבת לינקדאין.
מה זאת מסיבת לינקדאין
את הקונספט של מסיבת הלינקדאין הצגנו לראשונה בארץ כבר לפני כעשור שנים ומאז יצא לי להוביל עשרות מפגשים כאלה.
מטרתה העיקרית היא מינוף רשת הקשרים של העובדים בכדי להגיע למועמדים פאסיביים שלא מחפשים עבודה.
במסיבת הלינקדאין אנו משלבים את החבר מביא חבר יחד עם הנטוורקינג המקצועי של העובדים כדי לייצר חבר מביא חבר על סטרואידים.
אנו אוספים לחדר אחד מנהלים ועובדים מקושרים המגיעים עם המחשבים שלהם, מציגים את המשרות הקשות לגיוס ומאפשרים לעובדים לסרוק את רשת הלינקדאין שלהם בכדי לאתר מועמדים רלוונטיים.
>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן <<<<<
>>>>> למידע על סדנת סורסינג למתקדמים (ללימוד חיפוש בוליאני) הקרובה יש ללחוץ כאן <<<<<
>>> לסדנת גיוס טכנולוגי אינטרנטית יש ללחוץ כאן <<<
האם זה באמת עובד?
בכנס הגיוס שלנו לפני מספר שנים הציגה רעות מינא שעבדה בזמנו בחברת סטארט-אפ כיצד הכניסה 20 עובדים לחדר למסיבת לינקדאין ויצאה עם 80 שמות של מועמדים מתאימים לתפקידי פיתוח ומוצר.
וכפי שרעות סיפרה – לא רק שהם גייסו 4 מועמדים, המפגש גם עזר לה לרתום את העובדים לתהליכי הגיוס ולהכרות עם המשרות הפתוחות בחברה.
כשבועיים לאחר הכנס כתבו שי-לי אבנר וחן הינדי מחברת Dapulse שבזכות ההרצאה של רעות הם קיבלו השראה לערוך מסיבת לינקדאין אצלם בחברה.
התוצאה: תוך פחות משעה הם קיבלו מעל ל 130! שמות של מועמדים מתאימים למגוון משרות.
ואלו רק 2 דוגמאות להצלחת התהליך – ויש רבות נוספות.
5 סיבות מדוע אתם חייבים לעשות מסיבות לינקדאין אצלכם בארגון?
- כי למנהלים ולעובדים בארגון שלכם יש את רשת הקשרים הרלוונטית ביותר למשרות אליהם אתם מגייסים – אנשים שלמדו ועבדו איתם בעבר או כאלה שפגשו במפגשים וכנסים מקצועיים.
- כי חבר מביא חבר הוא מקור הגיוס האפקטיבי ביותר – ובעידן המדיה החברתית, הדרך הטובה ביותר למנף את רשת הקשרים היא בעזרת רשתות חברתיות המאפשרות לנו למפות במהירות ובקלות מי מקושר למי.
- כי זה קריטי להפוך את העובדים לשגרירים שלכם ולקדם את מיתוג המעסיק ואת הנוכחות שלכם ברשת. זה לא מספיק שאנשי השיווק והגיוס יספרו כמה החברה שלכם מדהימה ומגניבה. האנשים סומכים על החברים שלהם, לכן אתם צריכים שגם העובדים יפיצו את זה הלאה.
- כי המועמדים מעדיפים שהמנהלים יפנו אליהם – בסקר שערכנו לאחרונה בין כ-500 איש בישראל, שאלנו "מי הייתם רוצים שיפנה אליכם בהצעה להזדמנות קריירה חדשה?"
באופן לא מפתיע הגורם המוביל היה – המנהל המגייס.
זאת אומרת, שאם תרצו להגדיל את אחוזי החזרה אליכם, מומלץ לרתום את המנהלים לתהליך. - כי זה הופך אותם למחויבים יותר וזה מקרין על כל הארגון – מסיבת לינקדאין שמנוהלת נכון יוצרת באזז חיובי ומודעות ליכולת של המנהלים לעזור בגיוס העובדים לצוות שלהם.
10 טיפים לניהול מסיבת לינקדאין מנצחת
אחרי ניסיון של הובלת עשרות הדרכות ומסיבות לינקדאין עם מנהלים בעשרות ארגונים שונים אני יכול לספר לכם שכל מסיבת לינקדאין נראית שונה אחת מהשניה והיא תלויה באופי הארגון ובתרבות שלו, בתפקידים אליהם מחפשים, ברמת המעורבות של העובדים ובמעורבות של ההנהלה.
ויחד עם כל השוני – אני רוצה להציג 10 מההמלצות העיקריות שיהפכו את מסיבת הלינקדאין שלכם למוצלחת:
- רתמו את ההנהלה הבכירה וצרו מחויבות מצידם להיות חלק מהתהליך. מנו ספונסר מההנהלה שישתתף בפועל במפגש וידאג להעביר את המסר לגבי חשיבות האירוע למנהלים שתחתיו.
- הגדירו מראש את מטרות המפגש עצמו (אלו משרות מאתגרות אתם רוצים להעלות למפגש, מי יפנה למועמדים, מה אתם רוצים שיכתבו בפרופיל שלהם…) ומה אתם רוצים שיקרה לאחר מכן (קידום משרות בלינקדאין, חיפוש אישי שלהם או עמכם ב 1X..)
- הכינו את הטקסטים מראש – אל תבזבזו את זמן המפגש בחשיבה על טקסטים ואל תצפו מהמנהלים שיכינו זאת בעצמם – זה פשוט לא יקרה ברוב המיקרים.
הכינו טקסטים לפניה למועמד שמצאו, טופס ניהול מסיבת הלינקדאין, העתקים של תיאורי המשרות שאליהם אתם רוצים שיחפשו, טקסטים לעדכון הפרופיל שלהם שיעזרו לקדם את מיתוג המעסיק של החברה וכדומה. - בחרו את האנשים הנכונים – חשבו מי הם האנשים הנכונים שצריכים להיות במפגש. קריטריונים לדוגמא – רמת ההכרות עם לינקדאין, גודל רשת הקשרים הנוכחית שלהם, המוטיבציה שלהם להשתתף במפגש, האם הגיוסים הם עבור הקבוצות שלהם ועוד.
לגבי גודל הקבוצה – הוא יכול להשתנות ולנוע מ-5 אנשים ועד 25+ אנשים. - התחילו בתקשור מספיק זמן מראש וצרו ציפיה לקראת המפגש.
- אל תניחו שאם למנהלים יש כרטיס בלינקדאין הם יודעים לפעול בה בצורה נכונה.
השקיעו את החלק הראשון בהדרכה ממוקדת ופרקטית (כי למנהלים אין הרבה זמן וסבלנות) בנושאים כגון חיפוש בוליאני, אופן פניה, מה חשוב שיהיה בפרופיל שלהם וכיצד ואיפה ניתן לפרסם ולקדם משרות. - שכנעו בהדרכה למה חשוב שהפניה תתבצע מהם (כי זה מגדיל את סיכויי החזרה מפני שהם מכירים אותם)
רק במקרה שאין ברירה, קבלו את השם ופנו אתם – בעדיפות תוך כדי הזכרת שם המפנה. - אל תשכחו את אלמנט ה"מסיבה" – המטרה לייצר באזז, שאנשים ירגישו שהם זכו שהזמינו אותם, ושאחרים ירצו להצטרף בפעם הבאה.
ניתן לעשות זאת על ידי שלטים, בלונים, כיבוד מיוחד כמו פיצה ובירה וכדומה. - אל תסתכלו על מסיבת הלינקדאין כארוע נקודתי חד פעמי אלא כתחילה של תהליך מתמשך שבו רותמים את המנהלים והעובדים למאמצי הגיוס – והגדירו להם בסוף המפגש מה אתם מצפים מהם בהמשך.
למשל – קידום משרות, חיפוש משותף שלכם ושלהם 1X1 על משרות מאתגרות, חיפוש שלהם והפניית מועמדים טובים אליכם - השתמשו באלמנט של תחרות – כדי להכניס קצת פילפל ופאן למפגש, חלקו את הנוכחים ל-2 קבוצות וערכו תחרות מי מאתר יותר אנשים רלוונטיים והציעו פרס סמלי/משעשע לקבוצה שתנצח.
זה הופך את האווירה לקלילה יותר ועוזרת לרתום את כלל חברי הקבוצה לאתגר שבאיתור המועמדים.
לסיכום– מניסיוני הארגונים שמצליחים לעשות קפיצת מדרגה בתהליכי הגיוס עושים זאת על ידי רתימת העובדים והפיכת הארגון ל"ארגון מגייס" שרתום לתהליכי הגיוס ורואה זאת כחלק מהאתגר של כלל הארגון, ולא רק של הגיוס.
מסיבת לינקדאין היא דרך מצויינת, אפקטיבית, מהירה וזולה כדי להתחיל במהלך זה של רתימת העובדים תוך כדי קבלת קורות חיים למשרות המאתגרות שלכם.
בהצלחה!
>>>>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן <<<<<
>>>>> למידע על סדנת סורסינג למתקדמים (ללימוד חיפוש בוליאני) הקרובה יש ללחוץ כאן <<<<<
>>> לסדנת גיוס טכנולוגי אינטרנטית יש ללחוץ כאן <<<
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות