איך תדעו אם מסיבת הלינקדאין שלכם הצליחה? 12 מדדים להצלחת המסיבה

מאת יעקב רוזן

אני מדריך על לינקדאין (לאנשי גיוס, למנהלים ולמנהלי מכירות לאיתור לידים) כבר קרוב ל 15 שנים ומוביל מסיבות לינקדאין למנהלים ועובדים במטרה לאתר ולגייס מועמדים ולקדם את מיתוג המעסיק של החברה כבר כ-10 שנים.

אחד השינויים המעניינים והחשובים בעיני בתקופה האחרונה הוא הרצון לבחון את הצלחת עבודת הסורסינג בלינקדאין.
קיימת מוטיבציה הולכת וגוברת להגדיר מדדי ההצלחה, לעשות בנצ'מרק כדי להבין מה קורה בארגונים מקבילים ולהבין כיצד אפשר לשפר את אפקטיביות הפניה ואחוזי ההצלחה בגיוס דרך הרשת העסקית הגדולה בעולם.

אבל בהמשך לרצון למדוד את אפקטיביות הסורסינג הישיר בלינקדאין, נשאלתי לפני מספר ימים על ידי קולגה יקרה מהם המדדים להצלחה למסיבת לינקדאין שמקיימים עם המנהלים בארגון.
בזכות השאלה שלה, ומכיוון שכמות מסיבות הלינקדאין רק עולה כל הזמן ויותר ויותר ארגונים עורכים מסיבות כאלה אצלם,  החלטתי לרכז בפוסט הזה את האינדיקטורים העיקריים שאנו יכולים למדוד.

רקע קצרצר למי שעדיין לא מכיר –
מסיבת לינקדאין היא אחת הדרכים האפקטיביות ביותר בתקופה המטורפת הזאת לאיתור מועמדים תוך כדי רתימת העובדים ורשת הקשרים שלהם ותוך כדי קידום מיתוג המעסיק של החברה.
או כמו שאני אוהב להגדיר את זה – חבר מביא חבר על סטרואידים ומיתוג מעסיק ללא עלות.

אחרי אלו מדדים אפשר לעקוב כדי לבחון את הצלחת מסיבת הלינקדאין?

4 המדדים החשובים הראשונים שעולים לנו בדרך כלל בראש קשורים כמובן לאפקטיביות משפך המועמדים במסיבה – דהיינו:

  • כמה מועמדים מתאימים עלו בתוצאות החיפוש בזמן המסיבה
  • לכמה מועמדים נעשתה פניה (תוך כדי המסיבה או מיד לאחריה)
  • כמה מועמדים התחילו תהליך
  • כמה מועמדים גוייסו בסופו של דבר

חשוב לי להדגיש – המדדים הללו קריטיים כמובן, אבל לבחון את הצלחת מסיבת הלינקדאין רק בפרספקטיבה הזאת הופכת את המפגש החשוב הזה לטקטי נקודתי בלבד.

המסר שאני תמיד מעביר במסיבות שאני מוביל הוא שההסתכלות חייבת להיות רחבה יותר ומחוברת למדדים הקשורים לרתימת המנהלים לקידום מיתוג המעסיק של החברה ולרתימתם כחלק מתפיסת הארגון המגייס.

בראיה כזאץ נוכל להגדיר מדדים עבור מה שקורה במפגש עצמו ומדדים למה שקורה לאחר מכן.

המדדים במפגש עצמו:

  • % המשתתפים שהוסיפו את באנר החברה
  • % המשתתפים שעדכנו את ה Headline וציינו שהם מגייסים
  • % המשתתפים שהוסיפו את המסגרת של לינקדאין של I’m Hiring
  • % המשתתפים שהוסיפו טקסט מיתוגי על החברה בחלק של האודות או בחלק של הניסיון.
  • ניתן להוסיף מדדים להרחבת ובניית רשת קשרים רלוונטיים – אך מנסיוני אלו מדדים שקשה יותר לעקוב אחריהם, בעיקר אם אנו רוצים לשים דגש על איכות הקשרים ולא בהכרח על הכמות.

המדדים לאחר המפגש – והם לא פחות חשובים מאלה שבמפגש או אלה הקשורים לסורסינג ישיר:

  • מה אחוז המשתתפים שהעלו פוסטים – של משרות
  • מה אחוז המשתתפים שהחלו להעלות תוכן מיתוגי – שלא בהכרח קשור למשרות
  • מה אחוז המשתתפים שהחל לעשות לייק, Share ולהגיב על פוסטים שלכם

המדדים האחרונים חשובים מאד למיתוג המעסיק של החברה – והיופי הוא שהם לא עולים כסף.

כמובן כדי שהמדדים הללו יהיו טובים – חשוב שהמיקוד במסיבת הלינקדאין יהיו גם על הנושאים הללו (ולא רק על שלב האיתור המיידי של המועמדים).

נכון שניתן להוסיף מדדים שונים, אבל לדעתי אלו העיקריים שעליהם הייתי מתמקד.

ומוזמנים לדבר איתי אם תרצו את עזרתי ברתימת המנהלים והובלת מסיבת הלינקדאין הבאה שלכם – yakov@hrd.co.il 😊

בהצלחה במסיבה הבאה שלכם!

 

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?