7 הטעויות הקריטיות של מגייסים בלינקדאין וכיצד להימנע מהן
מאת יעקב רוזן -מנחה סדנאות לינקדאין בשילוב ChatGPT וסדנאות AI לעובדים ומנהלים
עם 2 מיליון ישראלים ו- 900 מיליון חברים בעולם לינקדאין הפכה בעשור האחרון לאחד מכלי הגיוס האפקטיביים ביותר שחוסכת מיליוני שקלים בשנה לארגונים מגייסים בארץ.
אז נכון שנראה שכולם כבר שולטים בלינקדאין ואין מה לחדש,
אבל אחרי שהדרכנו מעל 20,000 משתתפים מ 2,500+ ארגונים שונים בשנים האחרונות, לצערי המצב רחוק מהמציאות.
בפוסט הזה אספתי עבורכם את 7 הטעויות הקריטיות בגיוס בלינקדאין וכיצד להימנע מהן:
טעות מספר 1: פרופיל חלקי ולא מלא
מגייסים רבים עושים את הטעות הבסיסית וכותבים טקסט מינימלי על עצמם ועל החברה.
חשוב להבין שפרופיל הלינקדאין מהווה את כרטיס הביקור, המקום לבניית המיתוג המקצועי שלכם והמקום הראשון אליו ילכו המועמדים שפניתם אליהם, שמעו על משרה אצלכם או ראו את הפרסום שלכם.
מה שאתם מציגים בכרטיס הביקור הזה ישפיע בצורה ישירה על הרצון של אנשים לעזור לכם, להיעזר בכם או לפנות אליכם להציע הזדמנויות חדשות.
כיצד לתקן?
- ודאו שהפרופיל שלכם מלא באופן מלא– כולל תמונה מתאימה, פירוט על התפקידים הקודמים והנוכחי, מוסדות לימוד, קורסים Skills ועוד.
- הציגו ב- About וב Headline מי אתם, כיצד אתם עוזרים לאחרים וכיצד הם יכולים לעזור לך.
- הציגו את הארגון שעבורו את מגייסים ולמה כדאי לעבוד בו, הוסיפו באנר של החברה (או באנר רלוונטי אחר) והוסיפו את הדרכים ליצור עמכם קשר.
- אל תדלגו על קטגוריית ה Featured ומנפו איזור זה לקידום מיתוג המעסיק שלכם ו/או המיצוב המקצועי שלכם.
טעות מספר 2: רשת הקשרים לא מספיק רחבה
נכון שלרוב המגייסים יש רשת קשרים עניפה ונכון שלינקדאין שמה מגבלות על כמות האנשים שניתן לשלוח להם בקשות חברות בשבוע, אבל…
עדיין אני נתקל בלא מעט מגייסים שלהם יש רשת קשרים מצומצמת של מאות חברים בלבד.
ואז הם גם לא מבינים מדוע הם לא מצליחים לאתר אנשים רלוונטיים למשרות שהם מחפשים.
חשוב להבין שרשת לינקדאין מבוססת על רשת קשרים שצומחת בקצב אקספוננציאלי עם כל הוספת איש קשר חדש (ראו באיור למטה את הצמיחה מרשת של 2038 חברים בדרגה הראשונה עד לרשת של מעל ל 11 מיליון בדרגה השלישית)
כיצד לתקן?
- ייבאו את אנשי הקשר מאאטולוק, GMAIL , YAHOO ו WALLA והזמינו אותם להיות חברים שלכם
- הזמינו אנשים שעבדו איתכם ולמדו איתכם בהווה ובעבר
- הרחיבו באופן מתמיד את רשת הקשרים על ידי הזמנת מועמדים פוטנציאליים רלוונטיים, אנשים שאתם פוגשים בכנסים, ספקים, לקוחות ועוד.
טעות מספר 3: לא ממנפים את הנטוורקינג לטיפוח קשרים לאורך זמן
כפי שציינתי בסעיף הקודם, גודל רשת קשרים הינו חשוב, אבל לא פחות חשוב מכך הוא לבנות ולטפח את רשת הקשרים. ולצערי מגייסים רבים מפספסים את הנקודה הזאת.
מהניסיון שלי כמי שניהל מאות פרוייקטי סורסינג בלינקדאין, יצירת שיח אמיתי עם מועמדים שכרגע לא מעוניינים אבל יזכרו אותנו בהמשך (+ ימליצו לנו על חברים שלהם או לחברים שלהם עלינו), הופכת את התפקיד שלנו לקל ואפקטיבי הרבה יותר.
ולא פחות חשוב מזה – מייצרת לנו הזדמנויות קריירה בטווח הרחוק.
כיצד לתקן?
- גם אם מועמד נתן לכם תשובה שלילית, אל תקחו זאת באופן אישי ובעיקר נסו לייצר איתו דיאלוג כדי להבין מה כן עשוי לעניין אותו. מה השאיפות שלו, מה חשוב לו, מה מעניין אותו.
עצם השיח עימו ממקם אתכם במקום שונה לגמרי מרוב גדול של המגייסים ברשת. - עזרו לקולגות שמבקשות להתעייץ כי בסופו של דבר הגלגל מסתובב ואחרים ישמחו לעזור לנו.
- הגיבו לפוסטים מעניינים של אחרים וצרו מערכות יחסים.
טעות מספר 4: התייחסות אל לינקדאין כעוד לוח דרושים חינמי
לא פעם כשאני שואל אנשי גיוס אם הם עובדים עם לינקדאין – התשובה שאני מקבל היא "כמובן, אנחנו מפרסמים את המשרות שלנו בעשרות קבוצות".
זאת טעות קריטית להשתמש בלינקדאין רק כעוד כלי להפצת משרות מפני שכך אתם מפספסים את הערך הכי גדול של הרשת הזאת – היכולת להגיע למועמדים פאסיביים שלא מבקרים בעמודי המשרות.
כיצד לתקן?
- חפשו אנשים רלוונטיים במערכת החיפוש המתקדמת של לינקדאין
- ייעלו את החיפוש ואתרו אנשים נוספים שנמצאים מחוץ לרשת שלכת בעזרת חיפוש בוליאני
- פנו לאנשים שלא מחפשים עבודה – כי זה מה שהמתחרים שלכם עושים
טעות מספר 5: פונים למועמדים מובילים בצורה סטנדרטית
קחו בחשבון שאנשי המקצוע המובילים בכל תחום מקבלים הרבה מאד פניות ממגייסים הפועלים ברשת לינקדאין – ומרובם הגדול הם פשוט מתעלמים כי כל הפניות נראות אותו דבר.
כיצד לתקן?
- צרו פניה אטרקטיבית ואישית לכל מועמד. אף אחד לא אוהב להרגיש שאתם עושים copy paste למייל שלכם ושולחים אותו לעוד עשרה מועמדים
- תארו את ה EVPשלכם – למה כדאי לו לעזוב את החברה שבה הוא עובד ולעבור אליכם?
- הסבירו לאדם אליו פניתם לא רק את מה שאתם מחפשים אצלו אלא מה האתגרים וההזדמנויות שיעמדו בפניו
- זכרו שבדיאלוג שנוצר עימו אתם לא סוגרים מועמד אלא פותחים מערכת יחסים.
טעות מספר 6: לא ממנפים את הנוכחות של המנהלים המגייסים
אנשי גיוס רבים לוקחים על עצמם את כל נושא איתור המועמדים לארגון וחוששים לערב את המנהלים המגייסים. מהניסיון שלי, דווקא הארגונים שחיברו את המנהלים לתהליך הם אלא שהצליחו להביא לשינוי אמיתי ומתמשך.
השינויי היה לא רק בהרחבת תוצאות הסורסינג אלא, לא פחות חשוב, בקידום מיתוג המעסיק של החברה.
כיצד לתקן?
- הכינו את התשתיות בכדי להקל את התהליך על המנהל המגייס – אחרת הדברים יתמסמסו בעומס המטלות האחרות
- הדריכו את המנהלים כיצד לעבוד נכון עם לינקדאין (למרות שיש להם 500+ חברים זה לא אומר שהם יודעים כיצד להשתמש בו למיצוב החברה, קידום המשרות ואיתור חברים רלוונטיים)
- ערכו "מסיבות לינקדאין" והושיבו מספר מנהלים בחדר בכדי לעבוד על המשרות הכי קשות שלכם.
טעות מספר 7: לא משתמשים בחיפוש בוליאני
מחקר שערכה חברת SocialTalent לפני מספר שנים הראה שהסורסרים המצליחים עושים פחות חיפושים בלינקדאין מסורסרים ממוצעים – אבל – כאשר הם עושים חיפוש הם חיפוש בוליאני.
המטרה של חיפוש בוליאני בלינקדאין היא לאפשר לנו לעשות חיפוש ממוקד ככל האפשר בהתאם לקריטריונים הרצויים כמו שמות תפקיד, תואר, מקומות עבודה, הסמכות ועוד.
חיפוש כזה עוזר לנו להסיר תוצאות לא רצויות מהחיפוש, לוודא שאנו מכניסים תוצאות שמגייסים אחרים עלולים לפספס בגלל חיפוש בסיסי ובעיקר להפוך אותנו יעילים יותר על ידי מיקוד בתוצאות הרצויות בלבד.
כיצד לתקן?
- הכירו את האופרטורים הבוליאניים ואת השימוש הנכון בהם
- התחילו לבצע חיפושים בוליאניים פשוטים ובדקו שאתם מקבלים תוצאות מתאימות
- הרחיבו את החיפוש לחיפושים בוליאניים מורכבים יותר.
לסיכום
לינקדאין הינו כלי עבודה שהביא למהפיכה בתחום גיוס עובדים.
הרשת אמנם לא תעשה את העבודה בשבילכם והוא דורש השקעת זמן, אבל שימוש חכם ונכון בלינקדאין יביא לכם ערך עצום בתחרות על המועמדים המתאימים.
מהן הטעיות הנוספות שנתקלתם בהן בלינקדאין?
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות