מיתוג מעסיק באמצעות תוכן בלינקדאין – 20 רעיונות ליישום מיידי
מאת יעקב רוזן
מה האתגר הגדול ביותר של ארגונים בלינקדאין?
אז אחרי שויקי ואני הכשרנו מעל ל 20,000 אנשי גיוס, משאבי אנוש ומנהלים מ 2,000 החברות המובילות במשק אני יכול לספר לכם שהחלק של הסורסינג בלינקדאין הפך להיות החלק הקל יחסית…
האתגר הגדול כיום של ארגונים הוא דווקא ביצירת תוכן למיתוג מעסיק או למיתוג מקצועי-אישי.
ורק כדי שלא תרגישו בודדים בקושי הזה –
אני אגלה לכם שאנחנו שומעים כמעט בכל סדנה שאנו מעבירים את המשפט "אבל אני לא יודע.ת מה לפרסם "
מטרת הפוסט הזה היא לתת לכם רעיונות קלים ליישום ביצירת תוכן רלוונטי.
אבל לפני הכל, למה מיתוג מעסיק בלינקדאין בכלל חשוב?
לינקדאין היא הזירה המקצועית הגדולה בעולם ואנשים נמצאים בה למטרות למידה, נטוורקינג, התייעצות, קידום מקצועי וחיפוש עבודה.
גורמים אלו הופכים אותה לאחת הפלטפורמות החשובות ביותר לבניית הנוכחות המיתוגית של הארגון שלנו כמקום שטוב לעבוד בו וזאת כדי להפוך את תהליכי הסורסינג והגיוס לקלים הרבה יותר.
תפיסה זאת קיבלה משנה תוקף וחשיבות עם פרוץ הקורונה – כאשר בוטלו ירידי התעסוקה והכנסים המקצועיים ולינקדאין בעצם הפכה למקום האונליין שבו מתקיימים חלק גדול מהמפגשים הללו.
בלינקדאין, שבה חברים מעל ל 2 מיליון ישראלים, נמצאים אנשים מתחומי הפיתוח, הנדסה, שיוק ומכירות, גיוס ומשאבי אנוש, ראיית חשבון, עורכי דין, שרשרת אספקה ועוד.
ואלה בדיוק האנשים שנרצה לגייס ו/או להפוך לשגרירי החברה שלנו.
במאמר מוסגר –
גם אם המועמדים שלכם לא נמצאים שם (למרות שאין ארגון שאין לו מטה המורכב מעובדים דומים) הרי שלינקדאין הפכה לפלטפורמת חובה למיתוג מקצועי עבור כלל אנשי הגיוס ומשאבי האנוש בארץ.
וכאשר אנו מדברים על מיתוג מעסיק – התפיסה ש"התוכן הוא המלך" (והכוונה כמובן לתוכן הנכון) היא עדיין התפיסה המובילה שמביאה לתוצאות בשטח לאורך זמן.
>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן <<
>> לסדנת לינקדאין מרקטינג למיתוג מעסיק ושיוור הגיוס הקרובה לחצו כאן <<
10 עקרונות מנחים קצרים אך חשובים לשימוש בתוכן עבור מיתוג מעסיק
אז לפני שאני צולל לדוגמאות לתוכן שאפשר לשתף בלינקדאין כדי לקדם את מיתוג המעסיק שלכם, אני רוצה לתת לכם כמה עקרונות מנחים חשובים לפני כן:
- הבינו את הצעת הערך שלכם כמעסיק (ה EVP – Employee Value Proposition).
ואם עדיין לא חקרתם זאת – זה זמן מעולה להבין מי קהל(י) היעד שלכם, כיצד אתם נתפסים בעיניהם ומה הסיבות שהעובדים הנוכחיים שלכם אוהבים לעבוד אצלכם.
- מנפו את הנוכחות של העובדים שלכם בלינקדאין (וכמובן ברשתות נוספות) –
למען האמת, בניגוד לעבר, רוב סדנאות הלינקדאין שלי כיום אינן לאנשי גיוס ומשאבי אנוש אלא דווקא לעובדים ומנהלים שרוצים לבנות נוכחות מקצועית-מיתוגית ברשת.
היופי הוא שבקלות יחסית ובמפגש ממוקד של 2-3 שעות ניתן לתת להם כלים פרקטיים שיהפכו אותם לשגרירי מיתוג מעסיק בלינקדאין.
- בנו תוכנית תוכן שבועית/חודשית/רבעונית לפרסומים בלינקדאין תוך כדי הסתכלות על כלל מטרות מיתוג המעסיק, פילוח אוכלוסיית היעד והפערים הקיימים כיום.
- הבינו את הכאבים/צרכים של הקהילה אליה אתם מכוונים – וצרו תוכן בהתאם
- תפסיקו לספר ותתחילו להראות
על ידי תמונות, סרטונים, סיפורי עובדים, סיפורי לקוחות ועוד - אל תדברו "ארגונית" – היו אתם ודברו בגובה העיניים
כי בסופו של דבר גם ברשת עסקית אנחנו מדברים עם אנשים. - אל תפחדו להיות אתם ולהראות את ה FUN בעבודה
מותר (ואפילו מומלץ) לצאת מתבניות רציניות ולהראות דברים בצורה כייפית והומוריסטית - אל תפחדו לקדם תוכן טוב בצורה ממומנת כדי להגיע לקהלי היעד הנכונים
בעידן של הצפת תוכן, אחת הדרכים האפקטיביות להגיע לאנשים הנכונים היא על ידי קידום ממומן בפייסבוק ובלינקדאין.
* ובמאמר מוסגר יש לנו סדנה מוקלטת בדיוק על זה ואם תרצו מידע נוסף דברו איתנו ב info@hrd.co.il - שימו דגש על יצירת שיחה ולא רק על הפצת תוכן מכירתי לכל עבר
- התחילו למדוד את אפקטיביות התוכן ושפרו תוך כדי תנועה
מדידה יכולה להיות על נתוני חשיפת התוכן, מספר הלייקים והתגובות (Engagement), מספר קליקים, כמות עוקבים/חברים ועוד
20 רעיונות לתוכן בלינקדאין לקידום מיתוג המעסיק שלכם
- בקשו מעובדים חדשים להעלות פוסט על התחלת עבודה בחברה.
- פרסמו סיפור של עובד קיים – מהיכן הגיע לחברה, מה הוא עושה היום ועל ההתפתחות שלו אצלכם.
- חגגו בלינקדאין קידום של עובד קיים.
- פרסמו מאמרי תוכן מקצועיים של העובדים/מנהלים בחברה.
הכתיבה יכולה להתבצע על ידי אותו עובד או על ידי כותב תוכן מקצועי. - זכיתם להופיע בדירוג מהחברות שהכי טוב לעבוד בהן? קדמו זאת בלינקדאין כפוסט או כתמונת רקע בפרופילי העובדים.
- פרגנו לעובד שהחליט לעזוב אחרי שנים רבות אצלכם
- שתפו סיפורים של עובדים המספרים על החיים שלהם מעבר לשעות העבודה
- ספרו על פעילות התנדבותית של המחלקות השונות או של הארגון כולו
- הציגו פעילויות הקשורה לימים כגון יום האישה/חודש הגאווה/ חודש הגיוון התעסוקתי וכדומה
- צלמו ושתפו תמונות מפעילות צוותית/ארגונית/ Happy Hour/חגי ישראל
- ספרו על פעילות של החברה עם ילדי/הורי/בני.ות זוג של העובדים
- קדמו כתבה שפורסמה עליכם בעיתונות או בטלויזיה
- אל תהססו לפרסם סרטון או מצגת של הרצאה של אחד העובדים בכנס מקצועי שבו השתתף
- ארחו מפגש למידה מקצועי אצלכם בארגון וצלמו אותו
- פרסמו סיכום של הרצאה/כתבה/כנס מקצועי שהייתם/קראתם
- ערכו סקרים מעניינים בתחום שלכם
- פרסמו את סרטון מיתוג מעסיק שלכם בלינקדין
- קדמו צילומים מהמשרדים וסביבת העבודה שבה נמצאים העובדים.
- הכינו תוכן וטיפים שעוזרים למועמדים לעבור את שלבי הסינון (אצלכם או בכלל)
- ואחרון אחרון חביב – פרסמו משרות אך תדאגו שיהיו כתובות בראיה מיתוג-מסיקית ושעובדים מצולמים בו!
לסיכום – כמובן שישנם רעיונות רבים נוספים לפוסטים אפשריים בלינקדאין, אבל אני מקווה שה 20 שהבאתי יפתחו לכם את הראש לרעיונות נוספים 🙂
בהצלחה!
>> למידע על סדנת הלינקדאין הקרובה יש ללחוץ כאן <<
>> לסדנת לינקדאין מרקטינג למיתוג מעסיק ושיוור הגיוס הקרובה לחצו כאן <<
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות