לינקדאין ריקרוטר לייט או Sales Navigator – מה עדיף?
מאת: יעקב רוזן
לפני כשבועיים כתבתי פוסט על ההבדלים בין ריקרוטר לייט לריקרוטר קורפורייט (ניתן למצוא אותו כאן)
ומאז קיבלתי מספר בקשות לעשות השוואה דומה בין הריקרוטר לייט ל Sales Navigator מפני שלא מעט אנשי גיוס מתלבטים בין השניים.
מכיוון שבסדנאות לינקדאין למנהלי מכירות יצא לי להדגים לא מעט גם את ה Sales Navigator (שלשם הנוחות נקרא לו SN) – החלטתי להיענות לאתגר ההשוואה בניהם 🙂
רקע כללי
ברמת העיקרון 2 סוגי החשבונות המשודרגים הללו נועדו למטרות שונות (אם כי ישנה חפיפה רבה בין השניים).
ה Sales Navigator נועד במקור לפתח מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים בעוד שהריקרוטר לייט נועד לניהול פרוייקט ממוקד אד-הוקי של חיפוש ואיתור המועמדים הרלוונטיים.
אז קצת על ההבדלים בניהם – ונתחיל בעלויות
חשבון ה Recruiter Lite יקר יותר ועולה 135$ לחודש (עלה בימים האחרונים מ 120$ לחודש) במידה ועושים חשבון חודשי – או – 113$ (עלה מ 100$ עד לא מזמן) במידה ומשלמים שנה מראש.
לחשבון ה Sales Navigator יש 3 רמות תשלום – חשבון Core, חשבון Advanced המיועד לקבוצות, וחשבון Advanced Plus המיועד לארגוני מכירות גדולים ומאפשר גם אינטגרציה עם ה CRM.
למשתמש הבודד העלות היא 100$ לחודש בתשלום מתחדש או 80$ בתשלום שנתי מראש.
העלות בחשבון ה Advanced הינה 160$ לחודש מתחדש ו 125$ אם רוכשים שנה מראש.
העלות לחשבון Advanced Plus תלויה בכמות המשתמשים והיא נקבעת בהנהלות ישירה מול לינקדאין.
החיפוש ב-2 הכלים
אמנם הפילטרים בין 2 הכלים דומים – אך ישנם גם לא מעט הבדלים.
פילטרים יחודיים ל Sales Navigator:
נתחיל בזה של- SN יש מנוע לחיפוש חברות הכולל חיפוש לפי:
– גודל חוברה
– קצב צמיחת כח האדם
– מחזור החברה
– קצב צמיחה של מחלקה מסויימת
– האם החברה מגייסת
– מספר עוקבים אחר החברה
– שינוי לאחרונה בהנהלת החברה
– חברות בהן למחפש יש קשרים בדרגה ראשונה.
בנוסף יש כמובן חיפוש לפי אנשים – ששונה במעט מהחיפוש ב Lite, והוא כולל בין השאר:
- שנים בתפקיד הנוכחי
- שנים בחברה הנוכחית
- אנשים שהחליפו עבודה לאחרונה – במטרה למצוא לקוחות חדשים אבל בהחלט יכול לעזור גם באיתור מועמדים מעניינים
- אנשים שהוזכרו בחדשות – דרך טובה לייצר Engagement עם לקוחות או מועמדים
- אנשים שפרסמו בלינקדאין בתקופה האחרונה – גם כאן המטרה היא לייצר Engagement אבל גם לקבל אינדיקציה לגבי רמת הפעילות של האדם ברשת הלינקדאין.
- אנשים עם ניסיון דומה – מה שיכול לעזור ברמת ה Engagement הן עם לקוחות וכמובן עם מועמדים
- אנשים שעוקבים אחר החברה – איתור אנשים שעוקבים אחר עמוד החברה.
לינקדאין מראה שאנשים כאלה ייטו יותר לשמוע על ההזדמנות שלכם אם הם כבר מכירים ועוקבים אחר החברה. - אנשים שחולקים איתנו קבוצות – מה שמאפשר פניה ישירה אליהם
מבחינת החיפוש – 2 המערכות דומות כאשר ההבדל העיקרי הוא ביכולת לפלטר לפי SKILLS בחשבון הריקרוטר (אבל זה משהו שאפשר גם לחפש לפי מילות מפתח).
אופציה מעניינת בעיני שקיימת ב Sales Navigator היא לעקוב אחר חברות ואנשים שהגדרתם מראש ולסנן לפי האינדיקציה אם המחלקה הספציפית שאליה אתם מכוונים צמחה או קטנה מבחינת כמות כח האדם שבה.
מידע כזה יכול לתת לנו אינדקציה מעניינת כמגייסים.
לגבי החיפוש – החיפוש ב 2 החשבונות דומה, בשניהם אין מגבלות של כמות חיפושים, ישנה אפשרות לשמור חיפושים ובשניהם החיפוש מתבצע על הרשת שלנו (עד דרגה 3).
מצד שני – היתרון הגדול ביותר של הריקרוטר לייט בעיני היא היכולת לבצע מספר פעולות בכל מה שקשור לניהול תהליך הגיוס – לשמור לפרוייקט, לשלוח InMail, להוסיף לקליפבורד, להוסיף הערה או להוסיף להתראות בכדי לקבל אינדיקציה על כל שינוי שהאדם עושה בפרופיל שלו.
כמו כן ויתרון עצום לריקרוטר לייט בעיני – ישנה מערכת מובנית לניהול תהליך הגיוס ומערכת מדדים קריטית לשיפור מתמיד של תהליך הגיוס הכולל מעקב אחר משפכי הגיוס (שמירת חיפוש, צרוף מועמדים, לכמה אנשים פניתי, כמה הגיבו, % מענה לכל סוג הודעה ועוד).
ב Sales Navigator, שנועד לבניית מערכות יחסים, אני יכול לשמור לידים – זאת אומרת שאני עוקב אחר האדם שהגדרתי, ובעמוד הכניסה אני רואה את כל העדכונים מהאנשים שאני עוקב אחריהם.
גם כאן – אחרי שסימנתי אדם כליד, אני יכול להוסיף לו עדכונים והערות וגם לראות את הפעילות האחרונה שלהם ברשת.
לגבי InMails
- ב Sales Navigator אנו מקבלים 50 InMails לחודש (השתנה ממש לאחרונה מ 20 InMails בלבד שניתנו בחשבון זה)
- בLite Recruiter נקבל 30 InMails לחודש
אז מה עדיף?
התשובה לשאלה היא לא חד משמעית ותלויה באופן השימוש שלכם בלינקדאין.
אם ההתנהלות העיקרית שלכם ממוקדת באיתור מועמדים למשרות שונות, ניהול תהליך גיוס מסודר הכולל מעקב אחרי משפכים ומדדים ושליחת InMail – אזי הריקרוטר לייט הוא ללא ספק הכלי עבורכם.
אם הפעילות שלכם ממוקדת בתחום ספציפי ואתם מעוניינים לבנות מערכת יחסים ארוכות טווח עם המועמדים ולעקוב אחר כל שינוי שהם עושים ותכנים שהם מעלים – אזי ההמלצה שלי היא ללכת עם ה Sales Navigator.
ואם בכל זאת תלחצו עלי 🙂
אזי ל 99% מהמגייסים בארץ ה Recruiter Lite יתן מענה אפקטיבי יותר בעיני בהשוואה ל Sales Navigator.
בהצלחה!
>>> לסדנת Recruiter Lite פרקטית ואינטרנטית
שתיתן לך את הכלים לעבודה אפקטיבית ומדוייקת יש ללחוץ כאן <<<
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות