לינקדאין ריקרוטר לייט או Sales Navigator – מה עדיף?

 מאת: יעקב רוזן

לאחרונה העברתי סדנת לינקדאין שבה השתתפו גם צוות הגיוס וגם צוות המכירות של החברה.

בדרך כלל כשאני עושה סדנה לצוות הגיוס אני מסביר על מודל הריקרוטר לייט וכשאני עושה סדנה לצוותי מכירות אני מדבר על ה Sales Navigator – אך הפעם, מכיוון שהמפגש היה מעורב, דיברתי על 2 המודלים.

באופן טבעי עלתה שאלה מצוות הגיוס באיזה מודל כדאי לבחור – האם ב Linkedin Recruiter Lite  או ב Sales Navigator.

מכיוון שזאת שאלה שנשאלתי מספר פעמים בעבר ואני יודע שישנם מגייסים שמשתמשים במודל המכירות – סיכמתי את ההבדלים בניהם בפוסט כאן.

רקע כללי

ברמת העיקרון 2 החשבונות המשודרגים הללו נועדו למטרות שונות (אם כי ישנה חפיפה רבה בין השניים).

ה Sales Navigator נועד במקור לפתח מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים בעוד שהריקרוטר לייט נועד לניהול פרוייקט ממוקד אד-הוקי של חיפוש ואיתור המועמדים הרלוונטיים.

אז קצת על ההבדלים בניהם – ונתחיל במנגנון החיפוש

כתבתי בעבר פוסט על אופן החיפוש בממשק החינמי – אך אני רוצה להציג כיצד נראה ממשק החיפוש ב-2 החשבונות המשודרגים.

 >>> לסדנת Recruiter Lite פרקטית ואינטרנטית
שתיתן לך את הכלים לעבודה אפקטיבית ומדוייקת יש ללחוץ כאן <<<

 

ממשק החיפוש בריקרוטר לייט

ממשק החיפוש ב Sales Navigator

הם אמנם נראים דומים – אך זה לא באמת כך.

פילטרים יחודיים ל Sales Navigator:

  • שנים בתפקיד הנוכחי
  • שנים בחברה הנוכחית

פילטרים יחודיים לLite  Linkedin Recruiter:

  • שנות ניסיון
  • Skills

חלק מהפילטרים נקראים בשם שונה אך הם זהים:

  • Interested in = Employment interests
  • Relationship = Network Relationships
  • Member since = Recently joined LinkedIn

מבחינת החיפוש – 2 המערכות דומות כאשר ההבדל העיקרי הוא ביכולת לפלטר לפי SKILLS בחשבון הריקרוטר (אבל זה משהו שאפשר גם לחפש לפי מילות מפתח).

מבחינת החיפוש המשני

לחשבון ה Sales Navigator יש חיפוש משני עם אפשרויות מאד מעניינות בראיה גיוסית:

נוויגטור משני

  • Changed job in past 90 days – במטרה למצוא לקוחות חדשים אבל בהחלט יכול לעזור גם באיתור מועמדים מעניינים
  • Mentioned in the news in the last 30 days – דרך טובה לייצר Engagement  עם לקוחות או מועמדים
  • Posted on LinkedIn in last 30 days – גם כאן המטרה היא לייצר Engagement אבל גם לקבל אינדיקציה לגבי רמת הפעילות של האדם ברשת הלינקדאין.
  • Shared experiences – איתור ניסיון משותף – מה שיכול לעזור ברמת ה Engagement הן עם לקוחות וכמובן עם מועמדים
  • People that follow your company – איתור אנשים שעוקבים אחר עמוד החברה.
    לינקדאין מראה שאנשים כאלה ייטו יותר לשמוע על ההזדמנות שלכם אם הם כבר מכירים ועוקבים אחר החברה.

בריקרוטר לייט לעומת זאת אין ממשק חיפוש משני.

אופציה מעניינת בעיני שקיימת ב Sales Navigator היא לעקוב אחר חברות שהגדרתם מראש ולסנן לפי האינדיקציה אם המחלקה הספציפית שאליה אתם מכוונים צמחה או קטנה מבחינת כמות כח האדם שבה.

מידע כזה יכול לתת לנו מידע מעניין כמגייסים.

בשורה התחתונה החיפוש ב 2 החשבונות דומה, בשניהם אין מגבלות של חיפושים, ישנה אפשרות לשמור חיפושים ובשניהם החיפוש מתבצע על הרשת שלנו (עד דרגה 3).

אפשרויות נוספות

היתרון הגדול ביותר של הריקרוטר לייט בעיני היא היכולת לבצע מספר פעולות בכל מה שקשור לניהול תהליך הגיוס – לשמור לפרוייקט, לשלוח InMail, להוסיף לקליפבורד, להוסיף הערה או להוסיף להתראות בכדי לקבל אינדיקציה על כל שינוי שהאדם עושה בפרופיל שלו.

כמו כן ויתרון עצום לריקרוטר לייט בעיני – ישנה מערכת מובנית לניהול תהליך הגיוס ומערכת מדדים קריטית לשיפור מתמיד של תהליך הגיוס הכולל מעקב אחר משפכי הגיוס (שמירת חיפוש, צרוף מועמדים, לכמה אנשים פניתי, כמה הגיבו, % מענה לכל סוג הודעה ועוד).

ב Sales Navigator, שנועד לבניית מערכות יחסים, אני יכול לשמור לידים – זאת אומרת שאני עוקב אחר האדם שהגדרתי, ובעמוד הכניסה אני רואה את כל העדכונים מהאנשים שאני עוקב אחריהם.

גם כאן – אחרי שסימנתי אדם כליד, אני יכול להוסיף לו עדכונים והערות וגם לראות את הפעילות האחרונה שלהם ברשת.

לגבי InMails

  • ב Sales Navigator אנו מקבלים 20 InMails לחודש
  • בLite Recruiter נקבל 30 InMails  לחודש

עלות

  • העלות של ה Sales Navigator הינה 80 דולר לחודש או 65$ לחודש אם רוכשים ומשלמים שנה מראש
  • העלות של ה Recruiter Lite יקרה יותר ועומדת על 120 דולר לחודש או 100 דולר לחודש אם משלמים שנה מראש

אז מה עדיף?

התשובה לשאלה היא לא חד משמעית ותלויה באופן השימוש שלכם בלינקדאין.

אם ההתנהלות העיקרית שלכם ממוקדת באיתור מועמדים למשרות שונות, ניהול תהליך גיוס מסודר הכולל מעקב אחרי משפכים ומדדים ושליחת InMail – אזי הריקרוטר לייט הוא ללא ספק הכלי עבורכם.

אם הפעילות שלכם ממוקדת בתחום ספציפי ואתם מעוניינים לבנות מערכת יחסים ארוכות טווח עם המועמדים ולעקוב אחר כל שינוי שהם עושים ותכנים שהם מעלים – אזי ההמלצה שלי היא ללכת עם ה Sales Navigator

בהצלחה!

 >>> לסדנת Recruiter Lite פרקטית ואינטרנטית
שתיתן לך את הכלים לעבודה אפקטיבית ומדוייקת יש ללחוץ כאן <<<

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו הכוללת מעל ל 8000 אנשי גיוס ו HR?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

סגירת תפריט