איך השינוי של אפל ישפיע על הקמפיינים הממומנים שלכם בתחום הגיוס/מיתוג מעסיק?
ויקי גרונר – יועצת לשיווק הגיוס ומיתוג מעסיק
אמל"ק – אין סיבה לבהלה. עלינו להכיר את השינויים ולדעת איך לעבוד לצידם.
על מה המהומה?
אפל ביצעה שינוי במערכת ההפעלה iOS . מטרת השינוי לאפשר שמירה על פרטיות המשתמשים.. משתמשי אפל (אייפון) יצטרכו לאשר או לא לאשר איסוף מידע לגביהם. איסוף המידע משפיע על יכולת הטרגוט של פייסבוק. יש להדגיש שהשינוי משפיע על היכולת של פייסבוק לאסוף מידע ממשתמשי אפל בלבד. לגבי יתר המשתמשים – אין שינוי.
החדשות הרעות:
הפיקסלים לא יעבדו עבור משתמשי אפל שחסמו את איסוף המידע. זה אומר שלא נוכל "לרדוף" אחרי מועמדים שביקרו באתר שלנו בהנחה שגלשו דרך האייפון שלהם. במילים אחרות, היכולת של הרשתות החברתיות לאסוף מידע על משתמשי אפל יורדת וכתוצאה מכך יהיה לנו קשה יותר לטרגט אותם.
דוגמה קצרה: נניח שאנחנו רוצים לעלות לאוויר עם קמפיין פייסבוק ייעודי לאימהות. במערכת הפרסום של פייסבוק נוכל לטרגט אנשים שצפו במשרות אם באתר שלנו ו/או לבחור תחומי עניין כגון: אימהות, חיתולים, תמ"ל, חופשת לידה ועוד. באמצעות הפיקסל, פייסבוק לומדת על הרגלי הגלישה והצריכה של המשתמשים. היא יודעת למשל מי נכנסת לאתרים של אימהות, ואפילו אם היא נוטה להשאיר פרטים או לא. היכולת הזו תאבד באופן חלקי עבור אימהות שגולשות דרך האייפון.
למה באופן חלקי? משלוש סיבות:
האחת – שיהיו כאלה שכן יאשרו את איסוף המידע.
השניה – שעדיין יש איסוף מידע לגבי הפעילות בתוך הפייסבוק.
השלישית – שהמידע שכבר נאסף עד כה לא יימחק (אך יתכן שיילך וייעשה פחות רלוונטי עם הזמן).
החדשות הטובות:
השינוי לא משפיע על כל המועמדים! נתח השוק של אייפון בארץ עומד על כ-28% (נכון לסוף 2020). מתוכם, לא כולם חסמו/יחסמו את האפשרות לאסוף עליהם מידע.
בנוסף, יש המון אפשרויות טרגוט אחרות שיכולות לאפשר לנו להשיג תוצאות טובות.
4 המלצות פרקטיות לטרגוט בתחום הגיוס/מיתוג מעסיק:
- יש לכם מאגר מועמדים? רשימת אנשי קשר בלינקדאין? בצעו חיתוכים מתאימים ויצאו לאקסל קובץ שמכיל אימיילים/טלפונים של מועמדים רלוונטיים. טענו את קובץ האקסל למערכת הפרסום של לינקדאין / פייסבוק וצרו באמצעותו קהל מותאם אישית. אחרי שהקהל ייטען, תוכלו ליצור באמצעותו קהל דומה ("לוקאלייק").
למשל – אם טענתם לפייסבוק רשימה של 1000 מפתחי DevOps – תוכלו באמצעותם להגיע למועמדים דומים באמצעות הקהל הדומה של פייסבוק.
- רי-מרקטינג דינאמי – כבר ניסיתם? מומלץ מאוד להטמיע פיקסלים באתר הקריירה ולעשות שיווק מחדש למועמדים שביקרו באתר שלכם, בחלוקה לתחומים. למשל – אם מועמד עיין במשרת שירות לקוחות ויצא מהאתר בלי להגיש מועמדות, נוכל להציג לו משרות דומות. בעקבות השינוי, אומנם חלק ממשתמשי אייפון לא יקבלו את הפרסום, אבל יש הרבה מועמדים שכן ייחשפו לפרסום (כי כמו שציינתי רק 28% מהישראלים משתמשים באייפון).
אז איך נגיע למשתמשי אפל שאיבדנו?
אפשר להעלות סרטון לפייסבוק בעולם תוכן מסויים – למשל חיפוש עבודה בתחום המוקדים. לאחר מכן, ניתן לבצע קמפיין המשך שיטרגט אנשים שצפו בסרטון.
- "מסלול עוקף"– ניתן להסיר מהטרגוט את משתמשי האייפון ובכך למעשה לנטרל את טווח הטעות בטרגוט שיכול להיווצר מהיעדר מידע ממשתמשים אלה. אני לא בטוחה שהייתי עושה זאת, אבל דעו שהאפשרות קיימת. בשלב הנוכחי, אין מניעה להמשיך להשתמש בתחומי העניין במערכת הפרסום. אומנם פייסבוק לא יכולה לאסוף מידע ממשתמשי אייפון מחוץ לכותלי הפייסבוק, אבל עדיין פייסבוק יכולה ללמוד על תחומי העניין של המשתמשים מהפעילות בתוך פייסבוק ואינסטגרם. לכן, עדיין יש מידע עליו נוכל להישען.
- קמפיין ממומן בלינקדאין (ולא רק JOBS) – אם קהל היעד שלכם נמצא בלינקדאין, שווה לעשות קמפיין ממומן בנוסף לפרסומי המשרות. רוצים ללמוד איך? בכנס הגיוס השנתי תהיה סדנה פרקטית לקידום ממומן בלינקדאין. למידע על כנס הגיוס>>
רוצים לעלות מדרגה בתחום שיווק הגיוס? מגוון סדנאות פנים ארגוניות הנבנות באופן המותאם לארגון. למידע נוסף לחצו כאן>>>
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות