9 דרכים איך לגייס כמו בן אדם בעולם של בינה מלאכותית

יעקב רוזן – מרצה ומנחת סדנאות לינקדאין משולב ChatGPT לצוותי גיוס, HR ומנהלים והרצאות AI FOR HR לאנשי גיוס ומשאבי אנוש

נתחיל בעובדות:
מהפיכת ה AI כבר כאן והיא משנה את הדרך שבה ארגונים מגייסים ועושים סורסינג – ומצד שני את הדרך שבה מחפשי עבודה מנהלים את תהליך איתור התפקיד הבא שלהם.

בחצי השנה האחרונה כ 5,000 משתתפים לקחו חלק בהדרכות ה AI ו ChatGPT שויקי, ישראל ואני העברנו.

אחת השאלות העיקריות שחזרו כמעט בכל סדנה או הרצאה (ולא משנה אם זה היה לצוותי גיוס, HR או למנהלים ועובדים בארגון) היתה "האם הבינה המלאכותית תחליף אותנו?"

מעבר לתשובה הקבועה שלנו ש"הבינה המלאכותית לא תחליף אתכם, אבל מישהו שמשתמש בבינה מלאכותית יעשה זאת", רצינו לקחת את התשובה צעד אחד קדימה בעולם הגיוס והתחלנו לדבר בנינו על היתרון היחסי של אנשי גיוס וסורסינג מקצועיים.

ואחד התחומים העיקריים שעלו בזויות שונות היה נושא ניהול היחסים כאנשי גיוס וסורסינג.

כדי לתת זוית ראיה רחבה על הנושא הזה אנחנו מביאים את עיקרי המאמר של ריצ'רד צ'או שסיכם זאת בצורה מעולה + מספר תוספות ותובנות שלנו מעשרות סדנאות והרצאות שעשינו.

למידע על הרצאות וסדנאות AI לגיוס, HR,
וסדנאות והרצאות AI לעובדים ומנהלים להיכרות ולשיפור הפרודוקטיביות לחצו כאן

אז איך אנחנו יכולים להפוך למשמעותיים בעידן ה AI?

  1. לבנות את ההבנה לחשיבות הגיוס המבוסס-יחסים – כדי להתחיל ולהטמיע את הנושא חשוב לייצר את ההבנה בצוות למה הנושא הזה חושב כל כך דווקא בעידן הנוכחי.
    ויחד עם זאת הקצאת זמן ובמשאבים מספיקים כדי לבנות יחסי אמון הדדיים מועילים עם כל הגורמים הרלוונטיים – מנהלים מגייסים, מועמדים, הנהלה, חברי HR האחרים ועוד.
    זה אומר לשחרר את צוותי הגיוס מהמשימות שגרתיות ולתת להם זמן והדרכה בבניית יחסים מבוססי אמון.
  1. לבנות תהליכים ממוקד בני אדם – וזאת נעשה על ידי אימוץ הגישה "איך אנחנו מתייחסים למועמד בצורה בה היינו רוצים שיתייחסו אלינו?".
    האם אנחנו רוצים הכנה סטנדרטית לראיון או משהו אישי יותר?
    האם אנחנו רוצים להתאים את התהליך שלנו בהתבסס על ניסיונו של המועמד והתפקיד אליו הוא מתראיין?
    יישום גישה מותאמת דורשת יותר כלים, מערכות ומדיניות – אבל היא בהחלט נכונה יותר בעינינו.
  1. להדריך צוותי גיוס על כיצד לבנות יחסים – יש לחשוב על גיוס לא כמשימה טקטית או תפעולית אלא כאסטרטגית. צוותי מכירות הם מודל מצוין לחיקוי בהקשר זה: הם נמצאים עשורים לפנינו מבחינת אימון צוותים להבין כיצד לפתח יחסים לטווח ארוך להצלחה עסקית.
  1. למדוד מה קורה בתהליך הגיוס שלנו – מומלץ לשלוח סקר NPS לכל המועמדים (ולא רק לאלו שהתקבלו!) הבודק האם הם רואים את החברה שלנו כמעסיק מועדף לאחר תהליך הריאיון.
    יש ערך רב במיוחד בתגובות של מי שלא התקבל או לא קיבל הצעה.
    שם אפשר לגלות היכן יש הזדמנות אמיתית לשיפור ולבניית מערכת יחסים שונה עם המועמדים.
  1. להפוך ליועץ אסטרטגי למנהלים המגייסים – זהו אחד האתגרים הגדולים ויחד עם זאת החשובים ביותר בתחום הגיוס והסורסינג. ובעינינו – אחד מאלה שיוצרים את ההבדל המשמעותי ביותר.
    לשם כך חשוב להבין היטב בתחום המומחיות של התפקידים אליהם אתם מגייסים או עושים סורסינג כדי לייעץ באופן מושכל לגבי מקורות הגיוס, התאמה של מועמדים ופתיחת הראש למועמדים נוספים.
  1. להדגים את הערך של איכות על פני כמות – למרות שחשוב ושאפשר לנצל אוטומציה כדי לבנות משפך גיוס גדול של מועמדים, חשוב להמשיך ולתמקד גם על הפן האישי והתובנות שלנו כאנשי גיוס.
    וזאת כדי שנוכל להשיג תוצאות טובות בבחירת מועמדים שאולי לא נראים "מתאימים" על הנייר אבל מביאים יכולות מיוחדות שיעזרו להם לפרוח בתפקיד.
  1. למנף כלי בינה מלאכותית כדי לאפשר גיוס מבוסס-יחסים בקנה מידה רחב – אז נכון שאנחנו מדברים על יחסים, אבל כאשר אנו מגייסים במסות חשוב לבחון ולהטמיע כלי AI ואוטומציה מותאמים שבנויים נכון כדי לחזור למועמדים ולא להשאיר אותם "תלויים באויר".
  1. להתמקד בפעילויות אנושיות יצירתיות שרובוט אינו יכול לבצע – למשל להתחבר לאנשי קשר מקצועיים ובעלי רשת קשרים רחבה שיוכלו לעזור לנו להגיע למועמדים יחודיים או לבנות מערכות יחסים עם מרכזי קריירה/הכשרה/אוניברסיטאות כדי לקדם את מיתוג החברה ועוד.
  2. ללמד את הצוות כיצד למנף את כלי ה AI בעבודה יומיומית – ויחד עם כל הדברים הללו חשוב גם להכיר את כלי ה AI, להרגיש איתם בנוח, למנף אותם לטובת התהליכים אצלנו ולהפוך לבעלי יכולות על בזכות השימוש בהם.
    וכל זאת מתחיל בהדרכה והכשרה על הכלים הללו ומשחק יומיומי בהם.

לסיכום, בינה מלאכותית יכולה לשמש כלי נהדר שתשדרג לנו את תהליכי הגיוס והסורסינג. עם זאת, חשוב להתמקד ולהתמקצע בפעילויות אנושיות ייחודיות שטכנולוגיה אינה יכולה להחליף.
איזון זה מאפשר לנו לשדרג את תהליכי הגיוס, לשמור על האנושיות בתהליך וכמובן – להשאיר אותנו רלוונטיים.

למידע על הרצאות וסדנאות AI לגיוס, HR,
וסדנאות והרצאות AI לעובדים ומנהלים להיכרות ולשיפור הפרודוקטיביות לחצו כאן

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך