האקתון לגיוס עובדים ומיתוג מעסיק – לחשוב מחוץ לקופסא

בכנס הגיוס האחרון הציגה ליטל אלקיים, Director HRBP בחברת Kaltura כיצד הם רותמים את העובדים לניהול האקתונים אצלם בארגון כחלק מקידום מיתוג המעסיק וגיוס עובדים.

בעקבות הבאזז הגדול בנושא ביקשתי מתומר וינשטין, אחד המיסדים של חברת BLEE Hackathons המתמחה בהפקת וניהול באקתונים לחברות כמו אינטל ו Merck, לשתף אותנו מהניסיון הרב שהם צברו בנושא.

מי האנשים המשתתפים שנכון להזמין להאקתון?
בהאקתון אפשר למצוא מספר סוגי משתתפים:

* צוותים מתחרים – בדרך כלל מורכבים ממתכנתים, מעצבים, אנשי שיווק ואנשי מוצר. לפעמים הם הכירו רק ביום ההאקתון, ולפעמים הם מגיעים כקבוצה מגובשת. הם בדרך כלל מגיעים כדי לזכות בפרס, או בשביל להיחשף לטכנולוגיות חדשות ומעסיקים פוטנציאליים.

* סטארטאפים – יש האקתונים בהם מזמינים גם סטארטאפים להתחרות ולהדגים איך המוצר שלהם יכול להתאים לאתגר המוצג בתחרות. עבור סטארטאפים זו הזדמנות להיחשף ללקוחות ומשקיעים פוטנציאליים.

* מנטורים – אנשי מקצוע מהתחום הטכנולוגי והעסקי, אשר מכירים לעומק את האתגר, ותפקידם לשבת עם הצוותים, למקד את תהליך החשיבה ולספק תמיכה מקצועית, כדי שהפתרונות המפותחים יהיו מדויקים ורלוונטיים.

* שופטים – דמויות מפתח, מקבלי החלטות, שבסופו של דבר קובעים מי הצוות או הצוותים שניצחו בהאקתון.

מה הם שלבי ההאקתון הטיפוסי?

ההאקתון מורכב מכמה שלבים:

* הצגת האתגר – בו נציגים מהגוף שתכנן את האתגר מתארים את האתגר שסביבו התחרות. האתגר חייב להיות מנוסח היטב כדי שהצוותים ידעו לענות על הצרכים של הלקוח ולפתח פתרונות רלוונטיים.

* העלאת רעיונות – הצוותים דנים באתגר, ובעזרת המנטורים מעלים רעיונות ובוחרים את הטוב ביותר, איתו הם יתקדמו בהאקתון. מעורבות המנטורים קריטית כדי להכווין את הצוותים לפתרון אידאלי מבחינה טכנולוגית ועסקית.

* פיתוח – החלק הארי בהאקתון הוא שלב הפיתוח, והוא בדרך כלל אורך 24 שעות. בזמן הזה הצוותים מאפיינים, מעצבים ומפתחים את הרעיון עליו חשבו, ובמקביל מכינים מצגת בסגנון פיץ׳ למשקיעים, אותה הם יציגו מול השופטים. ככל שלצוות יש דמו מפותח יותר, כך עולה הסיכוי לשכנע את השופטים שמדובר בפתרון בר ביצוע.

* גמר – אירוע האקתון מסתיים בגמר גדול, בו הצוותים עושים פיץ׳ מול צוות שופטים, אשר בוחרים את המנצח או המנצחים. בדרך כלל לגמר מוזמנים אורחים רבים, ויש חשיבות רבה לאיכות הפיצ׳ים שמוצגים על הבמה. ככל שהפיצ׳ים איכותיים יותר, כך אירוע הגמר מרשים יותר.

כיצד מגייסים נעזרים בהאקתונים?
כבר די נפוץ לראות מגייסים תאגידיים מסתובבים בהאקתונים של אחרים, מחפשים כישרונות שלא התגלו. לעתים קרובות הם ימשכו מישהו למשרד צדדי כדי לעשות ראיון עבודה זריז. החלק הטכנולוגי בתהליך הגיוס, אגב, מתייתר ברובו – הרי למגייסים יש את ההזדמנות לראות את המועמדים בפעולה.

האקתון הוא כלי מצוין למיתוג מעסיק ויצירת קהילה הרוב ההאקתונים הם טכנולוגיים, אבל סיפרת לי שניהלתם האקתון שמטרתו הישירה היתה גיוס עובדים. מה היתרון בזה?
בעולם של האקתונים לא צריך תיאורי משרה; המשתתפים אפילו לא צריכים לדעת שמעריכים אותם לעבודה. מזמינים אותם לשחק באתגר ענק בעולם האמיתי, אתגר שדורש מהם כישורי תכנות, עיצוב, ביזנס ושיווק – ובזמן שהם משחקים, אנשי הגיוס מיומנים צופים בהם.

האקתונים הם דרך להתחיל בדיאלוג עם עובדים פוטנציאלים; ממש ליצור קהילה.
חלק מהמתמודדים יקבלו הצעת עבודה על המקום; אחרים יחזרו לאירוע שני ושלישי כדי לקבל הזדמנות נוספת, ויביאו איתם חברים.
קהילת ההאקתון שתיצרו תחזור שוב ושוב למרחב הממותג שלכם, תחת עיניכם הבוחנות, עד שתלמדו לא רק מי מהם מתאים לכם – אלא גם איך להתאים להם.

אתה יכול לתת לנו כמה טיפים לניהול האקתון טוב?
האקתון זה אירוע ארוך, ועדיין צריך לשמור על כיווניות מאוד ברורה ותחושת דחיפות.
העבודה צריכה להתנהל כמו ראש חץ שמוביל ישירות אל אירוע פיצ׳ים מרהיב.
אל תתנו לקהל שלכם לאבד עירנות.
שלבו בלו״ז תמריצים לעבודה והימנעו מהסחות דעת (לא צריך יותר מפעילות ״גיבוש״ אחת ביום ואין צורך להעמיס בסדנאות). כשהמשתתפים יצאו מההאקתון שלכם ויראו מה הם השיגו – הם עוד יודו לכם.
תודה לתומר וינשטין על המידע המרתק ולמידע על הפעילות של BLEE Hackathons: https://www.blee.pro/

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך