תוכנית פיתוח מנהיגות למנהלים גם בימי קורונה

אין מנהל טוב או רע.
יש מנהל "מדויק".
זה הזמן לצייד את המנהלים בארגון בכלים הנכונים!

היום יותר מתמיד - ארגונים צריכים מנהיגים

ניהול הוא אתגר מורכב, בפרט בתקופת הקורונה שיוצרת סביבת עבודה דינאמית ומלאת שינויים: החל משינויים פרסונאליים, שינויים מקצועיים וכלה בשינויים טכנולוגיים. ארגונים רבים החלו לאמץ מודלים שמשלבים עבודה מהבית, דבר שמחייב את המנהלים לפתח יכולות מנהיגות וניהול מרחוק.

המנהלים נדרשים למעשה לפעול בשני צירים : הציר ההיררכי – הכולל את ניהול המשימות והעובדים והציר האופקי שמתייחס לניהול המטריציוני, לעבודה מול קולגות ומול ספקים.

מנהלים כיום נדרשים למיומנויות רגשיות גבוהות. הם נדרשים למיומנויות הקשבה, העברת משוב מלמד, בניית תהליכי חניכה וליווי עובדים, זיהוי עובדים מוכשרים "טאלנטים" ובניית מסלול – שימור עבורם בארגון, כך שהארגון יוכל ליהנות מהעובדים המוכשרים בו לאורך זמן.

"עובדים לא עוזבים ארגון, עובדים עוזבים מנהל" (גם בתקופת קורונה)

מנהל בעל יכולות תקשורת גבוהות ויכולת יצירת מערכות יחסים משמעותיות, יגרום לעובדיו להיות מחויבים, בעלי מוטיבציה והנעה עצמית ולכן נאמנים לארגון.

על מנת לתת למנהלים את הכלים והמיומנות הנדרשות להם כדי להתמודד עם אתגרי הניהול – בנינו תוכנית ייעודית לפיתוח מנהיגות למנהלים (גם) בימי קורונה.

התוכנית כוללת סדרה של מפגשים קבוצתיים  פרונטאליים / מפגשים מרחוק (דרך הZOOM או TEAM).

בנוסף, ניתן לקבל ייעוץ/ליווי אישי למנהלים בתצורה של מפגשים אישיים (פרונטאליים/מרחוק).

מטרות התכנית

  • הגדרת והטמעת תפיסת תפקיד המנהל בארגון
  • חיזוק המחוברות והשייכות הארגונית
  • פיתוח שפה ניהולית אחידה חוצה-חברה
  • יצירת קבוצת למידה והתייעצות של המנהלים-העמיתים
  • הקניית מיומנויות וכלים לניהול גמיש ויוזמתי בסביבה דינמית ומשתנה

התוכנית נבנית באופן מותאם אישית לכל ארגון לאחר אפיון והבנת הצרכים, התרבות הארגונית והרקע של המשתתפים. ההכשרה מתקיימת בסדרת מפגשים, עד 4 שעות למפגש. כמות המפגשים המומלצת משתנה מארגון לארגון ותוגדר במסגרת השיחה.

מתודולוגיה

 שילוב 3 אספקטים במנהיגות וניהול ביומיום:

תפיסת תפקיד המנהל ◄ גיבוש ערכים ותפיסת תפקיד המנהל בארגון – כיצד המנהלים מפרשים את תפקידם ופועלים בתוכו? מה העמדות, הערכים, הציפיות והאמונות המכוונות אותם במסגרת התפקיד? האם הם יודעים מהי הגדרת תפקידם וגבולות הגזרה שלהם?

יכולות, מיומנויות וכישורים ◄ זיהוי, פיתוח והעצמת יכולות אישיות של המנהל, ויישומן בהתאם לתפיסת תפקיד המנהל בארגון. רכישת ידע ,מושגים, ושכלול כישורים ומיומנויות ניהול, כגון: ניהול קונפליקטים, תיעדוף משימות במצבים מרובי לחצים ומשימות, עבודה בצוות ניהולי , הפקת לקחים וכמו כן, פיתוח מיומנויות ניהול עובדים, כגון: בניית צוות, שיפור עבודת ממשקים, בניית מוטיבציה ושימורה בארגון, מתן משוב, ניהול קונפליקטים, הנעת עובדים והעצמתם

כלים ושגרות ניהול ◄ הקניית כלים אופרטיביים, שגרות ניהול ובקרה לניהול שוטף, השלכה ויישום הכלים למציאות היומיומית של המנהלים, ודרכי הטמעה.

למי מיועדת התוכנית?

התוכנית נבנית בהתאמה אישית לארגון ועל פי רוב משתתפים בה:

הסילבוס:

המנהלים יקבלו במסגרת התוכנית מגוון כלים כגון:

ניתן למקד ולדייק את התוכנית בהתאם לצורכי הארגון ולהרכב המשתתפים:

תוכנית ממוקדת מנהיגות בתפקיד: חיזוק תחושת המסוגלות וזיהוי הערך המוסף, יצירת השפעה (מנהיגות) לעומת סמכות (ניהול), בנית זהות ניהולית מגובשת וארגז כלים מותאם.

תוכנית ממוקדת מנהיגות ארגונית: הבנה של פוליטיקה ארגונית, מיצוב המנהל / צוות בארגון, צבירת "הון ארגוני" והיכולת לנהל אותו, מיפוי עבודת ממשקים ובניית קבוצות עבודה פורמאליות ובלתי פורמאליות.

תוכנית ממוקדת מנהיגות קבוצתית: בניית עבודת הצוות, בניית סביבת עבודה מאפשרת, שיח מקדם, למידה מכישלונות, זיהוי טאלנטים בצוות ויצירת מסלולי קידום, העצמת מנהיגות בלתי פורמאלית וגיבוש "זהות צוותית" אחידה.

תוכנית ממוקדת מנהיגות חיובית: ניהול ממוקד חוזקות, בניית אינטליגנציית חוסן, ניהול במצבי לחץ וחוסר ודאות, מעגלי השפעה, חשיבה מחוץ לקופסה וגמישות מחשבתית, חקר הצלחות, הכרת תודה כתפישה ארגונית, יצירת צוות לומד.

ניתן לקיים מפגשי ייעוץ/ליווי אישי למנהלים– תהליך של 7-10 פגישות לליווי בכניסה לתפקיד, שינוי תפקיד, קידום, קבלת תפקיד ניהולי משמעותי, לאחר משוב ועוד. 

לסדנאות נוספות למנהלים >>>

מעל 2600 מנהלים בעשרות ארגונים בארץ עברו את ההכשרה.

וזה מה שהיה להם להגיד עליה:

מנחה התוכנית - אמיתיי דוידזון טבת

יועץ ארגוני בכיר למנהלים ולמנהיגות בחברות מובילות בניהן: מכבי, כללית, פועלים, לובינסקי ועוד. מלווה מנהלים בייעוץ אישי וכן בסדנאות פיתוח מנהלים. כמו כן מרצה למנהיגות ולניהול לתואר ראשון בניהול במכללת הדסה בירושלים וגם מרצה לפסיכולוגיה חיובית במרכז מיטיב בבינתחומי. 

בעל ניסיון במגוון תפקידי ניהול משאבי אנוש וגיוס בארגונים מגוונים, לרבות סמנכ"ל משאבי אנוש בטלאול. 
בנוסף מלווה מנהלים בקריירה בשינוי קריירה ובמציאת עבודה.

בוגר BA במדעי הרוח מאוניברסיטת בר אילן בהצטיינות, MA בסוציולוגיה ארגונית – ייעוץ ארגוני מאוניברסיטת בר אילן, MA במדיניות ציבורית – יישוב סכסוכים וגישור, מאוניברסיטת תל אביב.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא תשלום/התחייבות ניתן ליצור קשר עם אמיתיי בנייד: 052-3627831

רוצה שנשוחח על תוכנית הכשרה מותאמת לארגון ולצרכים שלכם?
כמה פרטים ואחזור בהקדם:

שירות ייעוץ פרטני למנהלים ולהנהלה בכירה

ניתן לקבל שירותי ייעוץ, ליווי והדרכה למנהלים בתצורה פרונטאלית / בהתחברות מרחוק. מדובר בתהליך של 7-10 פגישות שיכללו כלים ומיומנויות מהסילבוס של תוכנית ההכשרה המפורט מעלה.

ליווי מנהלים שמשתלבים בתפקיד בכיר

ליווי מנהלים חדשים בארגון / סביב קידום

ליווי מנהלים אחרי שיחת משוב

כלים לניהול מרחוק והתמודדות עם אתרי תקופת הקורונה