יש לך 3 שניות: כותרות או לא להיות
איך לכתוב כותרות מנצחות לתקשורים ארגוניים, פוסטים של מיתוג מעסיק ולמשרות
מאת : ויקי גרונר, בשיתוף ChatGPT
אנחנו חיים בעידן של הפרעת קשב מתמדת לצד הצפת תוכן. הדבר הראשון שיכריע אם יקראו את הפוסטים שלך, פרסומי המשרות, התקשורים הארגוניים – הוא הכותרת. למעשה, יש לך 3 שניות ללכוד את תשומת הלב של הקוראים. איך עושים את זה עצמאית, ללא צורך בקופירייטר צמוד?
הכותרת של פוסט, מודעת דרושים, או תקשור ארגוני היא הדבר הראשון שקוראים נתקלים בו. כותרת מושכת תכריע אם הקורא ימשיך לקרוא את התוכן או לא. כותרת מוצלחת צריכה להיות קצרה, ברורה, ומעוררת סקרנות. היא צריכה לתת מושג כללי על התוכן אך גם להשאיר מקום לדמיון ולעניין.
לקראת סדנת כתיבה שיווקית ויצירת תוכן בעולמות ה-HR בשילוב AI שתתקיים ב6.2.24, ריכזתי לכאן טיפים חשובים לכתיבת כותרות. כמובן, גם ChatGPT סייע בכתיבת המאמר.
נתחיל בסוגי כותרות (וחשוב שתכירו את הסוגים, כי אח"כ תוכלו להשתמש בהם)
- כותרות שאלה: מעודדות את הקורא לחשוב על תשובה.
דוגמאות:
"מה יהפוך מנהלת משאבי אנוש טובה למנהלת משאבי אנוש מצוינת?"
"הגיע הזמן להתקדם? אנחנו מגייסים…"
"יש לך ניסיון ב….? זו ההזדמנות שלך…"
"עדיין לא מילאת את דיווח השעות החודש?"
- כותרות פתרון בעיה: מציעות פתרון לבעיה מוכרת.
דוגמאות:
"5 טיפים לשיפור הסיכוי שלך להתקבל לעבודה"
"איך להתקבל לעבודה שווה, בלי תהליכי גיוס ארוכים ומתישים?"
"ככה לא תשכחו להזמין ארוחת צהרים כשאתם מגיעים למשרד"
"7 תרגילים לשמירה על כושר בלי לזוז מהכיסא"
- כותרות מספרים: משתמשות במספרים ליצירת סדר ובהירות. לעיתים המספרים יכולים לשמש גם כ"הוכחה כמותית" או להעצמת המסר.
דוגמאות:
"10 דרכים לשדרג את מיתוג המעסיק שלך"
"1000 עובדות ועובדי ______ שאלו את עצמם הבוקר למה יש ריח של שוקולד בכל המשרדים"
- כותרות מעוררות סקרנות: מעוררות עניין ללא חשיפת יתר.
דוגמאות:
"הסוד שמאחורי תקשורת ארגונית מצליחה"
"משהו מתבשל פה…"
"מה עושים עובדות ועובדי… במשרד אחרי השעה 17:00?"
בסדנת הכתיבה נכיר סוגים נוספים של כותרות, כולל טמפלטים שיוכלו לסייע בניסוח. למידע נוסף על הסדנה>
טיפים חשובים לניסוח הכותרות
- קצר ולעניין: הכותרת חייבת להיות קצרה וממוקדת. לקורא יש שניות בודדות להחליט אם להמשיך לקרוא והכותרת היא זו שתעזור לו לקבל החלטה.
- הבטחה וסקרנות: יצירת ציפייה למידע שיבוא בהמשך.
- שימוש במילות מפתח רלוונטיות מהתחום של קהל היעד שלכם. למשל: גיוס, משאבי אנוש, תקשורת ארגונית, חווית עובד. בפניה למועמדים או לעובדים, השתמשו בטרמינולוגיה שלהם.
- שימוש במילות כוח: מילים כמו "חשפנו", "בלעדי", "מהפכני".
- שאלות פתוחות: שאלות שמעודדות חשיבה וסקרנות.
- להקריא את הכותרת בקול רם! קריאת הכותרת בקול רם תעזור לכם לוודא שהיא "זורמת לקריאה", שהיא מנוסחת היטב, שסימני הפיסוק נמצאים במקום.
- בריינסטורמינג עם כלי AI – גם אם הם לא יכתבו את הכותרת המושלמת, הם יתנו לך בסיס טוב לעבוד עליו.
מכותרת צולעת לכותרת מוצלחת
שתי הדוגמאות הבאות נכתבו על ידי ChatGPT, כשביקשתי ממנו כותרת לא טובה ולאחר מכן הצעה לשדרוג:
- **כותרת לא טובה**: "עצות למשאבי אנוש"
**כותרת משוכתבת**: "5 טקטיקות חדשניות במשאבי אנוש שכל מנהל חייב לדעת"
מה הצ'ט עשה כאן?
הכותרת המקורית לא רק משמעממת, היא מאוד כללית, דלה ולא מעוררת שום עניין או מוטיבציה לקרוא את הטסט.
לעומת זאת, בגרסה המשוכתבת יש שימוש במספר, יש הוכחה חברתית (כל מנהל חייב לדעת) בשילוב תחושת FOMO (אם אני מנהלת, אני חייבת לדעת). בנוסף, הכותרת כוללת שימוש במילה חיובית (חדשניות) ומייצרת תחושה של ערך (טקטיקות).
דוגמה נוספת:
- **כותרת לא טובה**: "גיוס עובדים בחברה"
**כותרת משוכתבת**: "המדריך המלא לגיוס עובדים ביעילות ומהירות"
גם כאן, הכותרת המשוכתבת ברורה יותר, מציגה ערך עם הבטחה גדולה.
לסיכום
ראינו כיצד כותרת מנצחת יכולה להשפיע על ההצלחה של התוכן. כותרת חזקה יכולה להיות ההבדל בין תוכן שנצפה לתוכן שנעלם בין ים של פוסטים, משרות ותקשורים ארגוניים.
רגע לפני סיום, ביקשתי מדאלי לייצר תמונה לפוסט. אז נכון שיש שגיאות כתיב, אבל הכיוון בהחלט מעניין:
לצפיה בבנצמארק מיתוג מעסיק של חברת HRD בדצמבר 2023>
בנצמארק ה-AI למשאבי אנוש זמין לצפיה. לעיון במצגת ובנתונים לחצו כאן
סדנת AI FOR HR – פתחנו מועד חדש. להרשמה>>
סדנת Canva for HR – פתחנו מועד חדש. להרשמה>>
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות