5 פקודות גוגל שחשוב שכל איש סורסינג יכיר

מאת יעקב רוזן

לעיתים אנו מרגישים שמיצינו את המועמדים שיש לנו למשרה מסויימת.
זה יכול להיות אחרי חיפוש בלינקדאין או אחרי שפרסמנו את המשרה במודל החינמי או בתשלום.

במקרים כאלו, אחרי שבאמת וידאתם שהשתמשתם בכל מילות המפתח התחליפיות המתאימות, ההמלצה שלי היא ללכת לגוגל ולהריץ שם את החיפוש הבוליאני או את ה X-Ray.

חיפוש נכון במנועי החיפוש יכול להביא לנו מועמדים שלא מצאנו לפני כן מכל מיני סיבות.

אבל כדי לבצע את החיפושים הללו יש להכיר את פקודות החיפוש של גוגל. וזאת המטרה של הפוסט הזה.
לעשות לכם מעט סדר בפקודות העיקריות.

* חשוב לציין שאני אדבר בפוסט על השימוש במנוע החיפוש של גוגל מכיוון שהוא הנפוץ ביותר בישראל – אבל יש לקחת בחשבון שישנם מנועי חיפוש נוספים שבהם הפקודות שונות מעט וכך גם התוצאות שנקבל.

אופרטורים בוליאניים

השימוש בביטויים בוליאנים החל בשנת 1847 כאשר ג'ורג' בול, מתמיטקאי ופילוסוף אנגלי, פרסם את ספרו "על האנליזה המתמטית של תורת ההיגיון" ובו הניח את היסודות לאלגברה בוליאנית (ומי שכמוני למד מתמטיקה באוניברסיטה "מברך" אותו עד היום 😊 ).

השימוש בלוגיקה הבוליאנית במנועי החיפוש מאפשר לנו לחפש בצורה מדוייקת הרבה יותר את התוצאות, או במקרה שלנו את המועמדים, המתאימים ביותר.

במנועי החיפוש ישנם 6 אופרטורים עיקריים שאני לא אכנס אליהם בפוסט זה אבל אני מדבר עליהם ומדגים אותם את העיקריים שבהם בסדנאות הלינקדאין ובעיקר בסדנאות הסורסינג למתקדמים (למידע על סדנת הלינקדאין וסורסינג למתקדמים הקרובה יש ללחוץ כאן).

האופרטורים הם:

AND – אופרטור ה"גם"

OR – אופרטור ה "או"

NOT – אופרטור ה"לא כולל"

* – הכוכבית או ה Asterisk

() – הסוגריים

“” – המרכאות

 

5 פקודות גוגל שחשוב להכיר

למנוע החיפוש של גוגל (ולרוב בהתאמה או עם שינויים קלים גם למנועי החיפוש האחרים) יש עשרות פקודות נוספות הבאות לעזור לנו לבצע חיפושים ממוקדים יותר בתוצאות מנוע החיפוש.

אני רוצה לגעת בעיקרייות שבהן – בכאלה שיצא לי להשתמש בהם לא מעט בתהליכי הסורסינג שלנו.

·        Site: – פקודה זאת באה להגדיר לגוגל לבצע חיפוש רק על אתר ספציפי שנגדיר ולא בכל התוצאות של מנוע החיפוש. שימוש בפקודה זאת מאפשר לי לחקור לעומק את תוצאות האתר, או בעצם לעשות עליו X-Ray.
דוגמא לשימוש נפוץ בפקודה הוא כאשר אני רוצה לעשות חיפוש על מועמדים ישראלים בלינקדאין מתוך גוגל (יכול להיות כאשר הגעתי למגבלות החיפוש החינמי, כשרשת הקשרים שלי לא מספיק עניפה בתחום או במדינה בהם אני מחפש או כאשר אני רוצה לשנות את סדר הופעת המועמדים ולהגיע לכאלה שלא הגעתי אליהם בלינקדאין). הפקודה שבה נשתמש:
site:il.linkedin.com/in שבצעם עושה את מה שביקשתי. לאחר מכן אוכל להוסיף מילות מפתח, טייטלים, רמת בכירות וכדומה בכדי לדייק עוד יותר את החיפוש.
לדוגמא כאשר אני מחפש אנשי
Front End עם ניסיון ב Python :

site:il.linkedin.com/in ("front end" OR "ui" OR "user interface" OR "interface" OR "frontend" OR "GUI") ("python" OR "django" OR "Py2exe" OR "Pyinstallershell" OR "Cpython" OR "PyPy" OR "IronPython" OR "Jython" OR "Cython" OR "RPython" OR "py3k" OR "pythonic" OR "pythonist" OR "pythonista") israel

דוגמאות נוספות בהם אנו יכולים להשתמש בפקודות הללו – כאשר אנו רוצים לחפש בתוך רשתות ספציפיות:

site:github.com inurl:tab=repositories

site:stackoverflow.com/users

site:meetup.com

site:slideshare.net (resume OR cv) "java developer"

·        Intitle: – מחפש על כותרת תוצאות החיפוש בגוגל (השורה שצבועה בכחול כאשר אנו עושים חיפוש).
למה זה מעניין? כי זה עוזר למקד את החיפוש שלנו על תוצאה מדוייקת יותר (ולא רק במילה המופיעה בכל הטקסט של עמוד התוצאות) – וספציפית בלינקדאין, זה עוזר להתמקד על הטייטל הנוכחי של המועמד אליו אני רוצים להגיע וזאת בשל מבנה תוצאות החיפוש בלינקדאין.

לדוגמא:

site:il.linkedin.com/in intitle:"front end"

·        Inurl: – הפקודה מורה לגוגל לחפש את הביטויים שאנו מחפשים בתוך מבנה הקישור של תוצאות החיפוש.

·        Filetype: – פקודה המורה לגוגל להביא לנו תוצאות הכוללות את סוג הקובץ שאנו מגדירים – למשל    xls, doc, pdf לדוגמא אם אנו מחפשים קורות חיים של מעצב גרפי בפורמט של מסמך WORD או כקובץ PDF של קובץ (המילים המופיעות עם הסימן – לפני נועדו להסיר תוצאות לא רלוונטיות):

(intitle:resume OR intitle:cv) (filetype:pdf OR filetype:doc OR filetype:txt) (“graphic designer” OR illustrator) -job -jobs -sample -templates

·        Intext: – מגביל את התוצאות לכאלה המכילות את המילים שאנו מחפשים בתוך הטקסט של תוצאת החיפוש

לסיכום – אני מאמין שעל פי כלל פארטו של 80:20 לינקדאין נותנת לנו מענה טוב בהרבה מאד מהחיפושים שלנו, אבל כאשר מיצינו את התוצאות הלינקדאין ולא הגענו למועמדים המתאימים, חשוב מאד להכיר מקורות, דרכים ורשתות נוספות כדי להרחיב את פול המועמדים שלנו
ובעיני החיפוש בגוגל (ומנועי חיפוש נוספים) הוא אחד מהכלים החשובים שכל איש סורסינג טוב חייב להכיר.

 >>> למידע על סדנת הלינקדאין וסורסינג למתקדמים הקרובה יש  ללחוץ כאן <<<

 

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

סגירת תפריט

ספר הגיוס - להורדה ללא עלות

ספר הגיוס מכיל עשרות מאמרים מקצועיים בתחום סורסינג, מיתוג מעסיק, ניהול הגיוס ועוד.
הוא הפך לספר חובה למי  שרוצה לקבל רעיונות או להכשיר את העובדים החדשים שלו.
* עם הורדת הספר תצורפו לרשימת הדיוור המקצועית של HRD