7 אתגרים בגיוס גלובאלי של עובדים בחו"ל
מאת יעקב רוזן, גיוס גלובלי, מנחה סדנאות לינקדאין, סורסינג וגיוס ב CHATGPT
לפני כעשור הובלתי עם שותף נוסף פעילות של גיוס גלובאלי שנתנה שירותי איתור מועמדים וגיוס לחברות ישראליות שרצו לגייס בחו"ל.
החודש חזרתי לעסוק באהבה לתחום זה כאשר הצטרפתי ל Advisory Board של חברת EER Global הנהדרים שמגייסים במעל ל 40 מדינות בעולם.
השיחות שלי עימם החזירו לי גם את הכיף והאתגר המקצועי שהיה לי בגיוסים אלה ומצד שני גם את הקשיים שליוו כל תהליך כזה.
אז כדי קצת לעזור למי שמתחיל את צעדיו הראשונים בגיוס עובדים בחו"ל – הכנתי רשימה של שבעה אתגרים ופתרונות פוטנציאליים שכדאי לקחת בחשבון בעת גיוס עובדים בינלאומיים.
>>> מתכננים לגייס עובדים בחו"ל? שלחו לי הודעה ונלווה אתכם יד ביד עד לגיוס העובד הנכון. למידע לחצו כאן <<<
- הבינו את החוקים והתקנות והמשפטיות המקומיות:
לכל מדינה ישנם חוקי גיוס, העסקה ופיטורים שונים וחשוב מאד ללמוד ולהבין אותם לפני שאתם נכנסים להרפתקה.
ההמלצה שלי היא להיעזר בעורך דין ואולי אף ברואה חשבון מקומי בכדי לדייק את מודל העבודה שלכם באותה מדינה. - למדו את ערוצי הגיוס הטובים ביותר באותה מדינה:
בארץ קל לנו יחסית לדעת באילו אתרי דרושים לפרסם, מי חברות ההשמה המובילות, מי האוניברסיטאות/מכללות הנחשבות לטובות יותר ועוד.
כאשר אנו ניגשים לגיוס גלובאלי – אנחנו חייבים להתחיל לאסוף מידע מחדש.
זה יכול להיות על ידי התייעצות עם מגייסים מקומיים, חברות השמה או בעבודה עם חברת השמה גלובאלית כמו EER Global כדי לעזור לכם לעשות את הצעדים הראשונים בחו"ל. - מיתוג מעסיק? השקיעו גם בחו"ל
יתכן שבישראל המיתוג שלכם נהדר וכולם מכירים למה כדאי לעבוד אצלכם, אבל סביר להניח שאם אתם לא חלק מקורפורייט גלובאלי, מעטים בחו"ל שמעו עליכם.
השקיעו את הזמן באיך אתם נתפסים ברשת באתרים כמו Glassdoor שהוא מקור חשוב בחו"ל. ואם אתם מקימים פעילות משמעותית באותה מדינה, הגדירו את אסטרטגיית מיתוג המעסיק שלכם גם שם. והיא תהייה שונה מזאת שבארץ. - התגברו על מחסומי תקשורת:
כישורי שפה ותקשורת יכולים להיות אתגר גדול בעת גיוס עובדים בחו"ל. ההמלצה שלי היא להיעזר בעובד מקומי, עובד שלכם בחברה שדובר את השפה, בשירותי תרגום מקצועיים או במתורגמן.
סביר להניח שכאשר מדובר במדינה שאינה דוברת אנגלית גם המועמד אינו דובר אנגלית שוטפת ואתם עלולים לפספס דקויות, משמעויות ורצונות של אותו עובד ולהיפך. - השקיעו בהבנת הפערים התרבותיים:
בעוד כולנו חיים את התרבות הישראלית, אופי הניהול שלנו, החוצפה ולעיתים מה שעלול להיתפס כאגרסיביות – הרי שעובדים במדינות אחרות לא יבינו מאיפה נפלנו עליהם.
השקיעו את הזמן בללמוד ובללמד את העובדים החדשים בחו"ל את ההבדלים התרבותיים, את הדרך שבה הם ואתם מתקשרים, את המנהגים שלכם ושלהם ובכלל הראו להם שאת רואים אותם. ותנו להם להבין אתכם. - בנו תהליך הקליטה מקיף:
לתהליך ה Onboarding יש משקל עצום ברצון העובד להישאר לאורך זמן, בכמה מהר הוא מתחיל להיות פרודוקטיבי ובמחוברות שלו לארגון.
ואם זה נכון לגיוס עובדים בארץ – זה נכון שבעתיים לגיוס עובדים בחו"ל.
כאשר אותו עובד יושב רחוק מהעמיתים שלו בישראל.
לכן קריטי לבנות תהליך השתלבות מקיף, מקצועי ובעיקר לא לשכוח לשים דגש על נושא החיבור לצוות ולמנהל המגייס. - ניהול הבדלי אזורי זמן: ניהול הבדלי אזורי זמן יכול להיות אתגר בעבודה עם עובדים בינלאומיים. הקפידו על תקשורת ברורה לגבי לוחות הזמנים של העבודה והיו מבינים בכל בעיה הקשורה לאזור זמן שעלולה להתעורר.
לסיכום, בעוד שגיוס גלובאלי יכול להיות מורכב ולבוא עם מערך אתגרים משלו, על ידי הבנה והתמודדות עם אתגרים אלה, אתם יכולים לאתר, לגייס ולנהל בהצלחה עובדים בחו"ל ולמנף את היתרונות הרבים שהם מביאים לחברה שלכם.
>>> מתכננים לגייס עובדים בחו"ל? שלחו לי הודעה ונלווה אתכם יד ביד עד לגיוס העובד הנכון. למידע לחצו כאן <<<
מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות