הגיוס בפייסבוק מת?
ויקי גרונר – יועצת לשיווק הגיוס ומיתוג מעסיק
תשכחו מכל מה שהכרתם! כללי המשחק השתנו.
החיים בקורונה-לנד, גרסת קיץ 2021, לצד שוק מתעתע של מועמדים וחשיפה אורגנית מצומצמת "עושים את העבודה".
פחות מועמדויות רלוונטיות,
יותר מועמדויות לא רלוונטיות,
פוסטים שוממים עם 0 לייקים ותגובות
ועקומת המשרות ממשיכה לעלות.
איך אפשר להצליח לגייס ככה? איך אפשר לעמוד ב-SLA בלי להתפשר על האיכות? בלי לעשות טעויות גיוס שיכולות לעלות לארגונים מיליוני שקלים בשנה?
כשמנהלת גיוס מאוד מוערכת שאלה אותי השבוע אם "הגיוס בפייסבוק מת?" היה ברור לי שאני חייבת לכתוב את הפוסט הזה. הגיוס בפייסבוק לא מת, כללי המשחק השתנו.
על פי בנצ'מארק מקורות הגיוס שלנו 91% מהארגונים משתמשים בפייסבוק לגיוס עובדים מה שאומר שהתחרות על המועמדים גדלה.
והרבה מעבר לתחרות על מועמדים – יש לנו כאן תחרות מטורפת על תשומת הלב ועל הקשב של הגולשים. הפידים שלנו עמוסים בתוכן: תמונות ופוסטים של חברים, פוסטים מקבוצות, פוסטים מעמודים עסקיים, קמפיינים ממומנים, וידאו. לכל הרעש הזה תוסיפו הודעות וואטצאפ שקופצות ברקע, שיחות טלפון (כי כבר הבנו שעיקר הגלישה מבוצעת מהמובייל) ועוד ועוד הפרעות.
אז אם הגיוס בפייסבוק חי, נושם ובועט יותר מאי פעם – איך להצליח להגיע למועמדים רלוונטיים ברשתות חברתיות?
המפתח להצלחה מתחיל בתוכן, רק אחר כך משתלבים כלים ושיטות עבודה שקשורה לאלגוריתם של פייסבוק, לינקדאין ואינסטגרם. מי שהשתתפו בסדנה שלי בתקופה האחרונה בטח זוכרים את "המשולש" שעומד מנגד עיננו לפני שאנחנו מתחילים לכתוב פוסט:
- המועמדים/קהל היעד שלי – מה הצרכים שלכם?
- המשרה/הארגון – מה יש לי להציע?
- המסר השיווקי גיוסי – איך אני נוגעת בהם?
א-ב-ל זה לא מספיק!
אנחנו יכולים להשקיע שעות בכתיבה של משרה ובשורה התחתונה – בודדים המועמדים שיראו אותה, אם בכלל.
למה זה קורה?
בואו נודה באמת.
משרות זה דבר מצ'עמם בפרט כשהן מנוסחות בצורה גנרית ויבשה! 🥱😴
הרשתות החברתיות מוצפות בתוכן והמועמדים הפוטנציאליים פשוט "גוללים הלאה", כי לא ממש הצלחנו לתפוס להם את העין.
אחת הטכניקות שיאפשרו לכם (ובעיקר לכן) לקבל יותר מועמדים היא לאמץ כלים מעולם השיווק ולהכיר את המשפך השיווקי גיוסי שדרכו המועמדים עוברים מסע.
השלב הראשון: למשוך תשומת לב❤️ כי בלי זה, המועמדים אפילו לא יקראו את מה שיש לנו להגיד. אני קוראת לזה "הטינדר של עולם הגיוס".
בשלב הזה מתבצעת ההיכרות הראשונית. בין אם אתם ארגון גדול ובין אם אתם סטרטאפ בתחילת הדרך – המועמד צריך להיחשף לפרסומים שלכם, כשבתוכם הצעת הערך (למה שווה לי לעבוד אצלכם).
אבל כולנו חיים בהפרעת קשב מתמדת.
הפלאפון מצלצל.
הודעת וואטצאפ קופצת.
מישהו מדבר איתנו במקביל.
אם לא תייצרו סקרנות בקרב המועמדים – סבירות מאוד גבוהה שהם ינטשו ויעברו לפוסט הבא/למשרה הבאה/ לפלייסטיישן שיש להם במשרד.
התקדמנו!
המועמד מתחיל להתעניין💪 אבל גם מתלבט 😰
זה הזמן לטיפול בהתנגדויות.
לא. לא התבלבלתי.
אני זוכרת שמדובר בטקסט ולא בשיחת טלפון, אבל לגמרי מאמינה שאפשר לטפל בחלק לא מבוטל מההתנגדויות עוד בשלב הכתיבה. טיפול נכון בהתנגדויות שמושתת על היכרות עם קהל היעד, עם המשרה המוצעת ועם הארגון יוכל לסייע לכם גם בהמשך המשפך (ואני כותבת זאת מניסיון עם מאות משרות).
אנחנו בישורת האחרונה. המועמד עוד שניה איתנו.
אבל בדיוק כמו בשיחת מכירה, גם כאן – סופר קריטי שתהיה הנעה לפעולה אפקטיבית. זה ה- Money time שלנו!
נשמע שזה בול מה שאתן ואתם צריכים? הצטרפו אלינו וקבלו את כל הסודות, השיטות, הטיפים והכלים שיעזרו לכם להתמודד עם אתגרי הגיוס ברשת>>>
למי המפגש יתאים? למקצועני ולמקצועניות גיוס, משאבי אנוש, סורסינג, מיתוג מעסיק ותקשורת פנים בכל סוגי הארגונים: ארגונים טכנולוגיים, תעשיה, קמעונאות, ביטוח, תקשורת, פיננסים ועוד.
בתום המפגש תקבלו גישה להקלטה כדי שתוכלו להאזין פעם נוספת, ליישם ולתרגל.
לפרטים נוספים לחצו כאן>>>
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות