איך אפשר להגיע למועמדים פוטנציאליים באמצעות קידום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם?
ויקי גרונר – יועצת לשיווק הגיוס ומיתוג מעסיק
קידום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם (PPC) מאפשר לנו להגיע לקהל יעד מטורגט של מועמדים ולהציג להם משרה או תוכן אחר לקידום מיתוג המעסיק של הארגון.
מתי כדאי להשתמש בקידום ממומן? מה חשוב לעשות? ומאילו טעויות חשוב להימנע?
לקראת מפגש Sourcing & Marketing Super Powers ריכזתי לפוסט אחד את כל המידע החשוב. מידע נוסף על המפגש תוכלו למצוא כאן>
- מתי כדאי להשתמש בקידום ממומן?
אם פרסמתם פוסט בעמוד הקריירה וראיתם שהחשיפה הייתה מינורית – קידום ממומן בהחלט יכול לעזור.
החשיפה האורגנית (חינמית) בפייסבוק עומדת על כ-3%. כלומר – אם יש לכם 10,000 עוקבים בעמוד הקריירה, יתכן שרק 300 אנשים יראו את הפוסט.
הקידום הממומן יאפשר לכם להגדיל את החשיפה של הפוסט. בעת ביצוע הקמפיין תוכלו לבחור למי לחשוף את הפוסט – לעוקבים שלכם? לעוקבים שלכם ולחברים שלהם? או לקהל שאתם תבחרו (למשל נציגי שירות לקוחות, מחסנאים, מלגזנים, אנשי פיתוח, אנשי דאטה וכו').
האם זה אומר שהקידום הממומן יוכל לסייע לנו באיוש המשרות הפתוחות? בהרבה מקרים בהחלט כן. עם זאת, חשוב לציין שאם מדובר בפרופילים מורכבים, חיפוש אקטיבי בלינקדאין ופניה יזומה למועמדים יהיו אפקטיביים הרבה יותר. מידע על סדנת ריקורטר לייט תוכלו למצוא כאן>
- אפיון מדוייק של קהל היעד
מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת טרגוט לפי: יישובים/איזורים, מין, שפות, גיל, תחומי עניין, אירועי חיים, משרות, אירועי חיים (למשל מאורסים, הורים לילדים בגילאים מסויימים, עבודה חדשה, חוגגים החודש יום הולדת) ועוד.
בעת בניית הקמפיין ניתן להגדיר גם פלח מועמדים שאינו רלוונטי לנו למשרה ("אקסלוד"). למשל: בטרגוט למשרת שירות לקוחות, אפשר לעשות אקסלוד למהנדסים.
ישנן אופציות טרגוט מתקדמות יותר כגון טעינת פרטים של מועמדים פוטנציאליים ויצירת קהל דומה (לוקאלייק), שיווק מחדש (רימרקטינג) למועמדים שכבר נחשפו לתכנים שלנו או שכבר ביקרו באתר שלנו ועוד. נשמע מורכב? לא ממש. בתום סדנת קידום ממומן אתם תדעו לעשות את זה בעצמכם. מידע על הסדנה תוכלו למצוא כאן>
- המועמד במרכז ולא אתם!
אנחנו מחפשים, אנחנו מגייסים (אנחנו נואשים)…
נכון, מאתגר להביא מועמדים טובים, בפרט כאלה שעובדים ולא באמת מחפשים עבודה. תיאור משרה יבש עם רשימת דרישות אינסופית בטח לא יעשו את העבודה.
אז מה כן? שימו את המועמד במרכז, צרו ערך אמיתי עבורו, הדגישו את הצעת הערך שלכם (EVP). השתדלו למכור פחות ולספר יותר, החליפו את הסיסמאות בדוגמאות (כי כבר כולם יודעים ש"תנאים מעולים למתאימים" = שכר מינימום).
- הטינדר של תחום הגיוס – משכו תשומת לב
הגשת מועמדות למשרה דומה מאוד לשימוש בטינדר. למועמד יש כמה שניות להחליט אם המשרה מתאימה לו. כדי שהוא בכלל ישים לב למשרה בתוך אלפי גירויים שמקיפים אותו בתוך פייסבוק ומחוצה לו – אתם חייבים להיות אטרקטיביים, מושכים. זה המקום לשים לב לתוכן – תמונה, כתיבה שיווקית ומעניינת, פחות קלישאות מכירתיות ויותר סטורי-טלינג.
- מה שלא פשוט – פשוט לא עובד
הגשת המועמדות צריכה להיות פשוטה, מהירה, נוחה וקלה. כמה שפחות פרטים, כמה שפחות שדות חובה וכמה שיותר מיידיות. במשרות שלא מחייבות קורות חיים – הסתפקו באיסוף פרטים בסיסיים על המועמדים (כמו שם וטלפון).
כשאתם יוצרים קמפיין ממומן, ניתן לבנות בפלטפורמה של פייסבוק גם טופס לידים. מניתוח עשרות רבות של קמפיינים שניהלתי בשנים האחרונות עולה שזה האמצעי שמביא כמות גדולה יותר של לידים. באמצעות הטופס ניתן להגיש מועמדות בצורה פשוטה ומהירה, כשחלק גדול מהשדות מתאכלס אוטומטית ממידע שקיים בפרופיל המועמד.
- האם ניתן לנהל קמפיינים עצמאית או שחייבים להשתמש בספק חיצוני?
ניסיוני בליווי ובהדרכה של מגוון ארגונים מעיד שבהחלט ניתן לנהל את הקמפיינים בצורה עצמאית. יתרה מכך, חלק גדול מהארגונים הצליח להגיע עצמאית לביצועים טובים יותר לעומת התקופה בה הקמפיינים נוהלו על ידי ספק חיצוני.
למה?
כי אתם מכירים טוב יותר את פרופילי המשרות שלכם, אתם מכירים את הDNA הארגוני, אתם יודעים לדבר למועמדים בשפה שלהם.
נקודה נוספת – ספקים חיצוניים שמנהלים עבורכם את הקמפיינים גובים עמלה על ניהול הקמפיין בנוסף לתשלום לפייסבוק (כ-2000 ₪). ניתן להשתמש בכסף הזה כדי להגדיל את תקציב הקמפיין ובכך להשיג יותר חשיפה ויותר מועמדויות.
- מה העלות לביצוע קמפיין?
התשלום נחלק ל-2:
- התשלום לספק על ביצוע ועל ניהול הקמפיין (כ-2000 ₪)
- התשלום לפייסבוק על הקמפיין – העלות היא פר ליד/קליק/חשיפה.
כמה נשלם לפייסבוק?
התשלום לפייסבוק אינו ידוע מראש ומבוצע בשיטה של "ביד". ככל שיש יותר מתחרים על אותו קהל היעד וככל שציון הרלוונטיות שלכם יהיה נמוך יותר – התשלום לפייסבוק יהיה גבוה יותר.
לכן, גם אחרי פרסום הקמפיין יש לבצע אופטימיזציה: הן ברמת הטרגוט והן ברמת הקריאטיב.
הסכום המינימאלי לקמפיין הוא 500 ₪. בד"כ אני ממליצה על מינימום 1500 ₪ לקמפיין. כמובן, אם הקמפיין אינו משיג את התוצאות, ניתן לעצור אותו בכל רגע נתון ולשלם עבור החלק היחסי.
- העדיפו שהקמפיין ייצא מדף הפייסבוק שלכם ולא של ספק חיצוני
את קמפיין הגיוס אפשר לבצע מדף הפייסבוק העסקי של השיווק, מעמוד קריירה שלכם או מעמוד ייעודי של הספק.
מדוע עדיף שהקמפיין ייצא מדף שנמצא בבעלותכם?
- נתונים – תהיה לכם גישה תמידית לנתונים, גם בעוד כמה שנים וגם אם תחליפו בעתיד ספק. תוכלו לראות בדיוק כמה אתם משלמים לפייסבוק לעומת כמה אתם משלמים לספק. תוכלו לראות את נתוני הקמפיין כמו שהם, ללא עריכה.
- מיתוג – כשקמפיין טוב יוצא מדף שמזוהה אתכם – אתם מייצרים באותה הזדמנות גם מיתוג ומגדילים פוטנציאלית את כמות העוקבים של הדף.
- פיקסל, שיווק מחדש – כדי שהיכולות האלה יתממשו, הדף חייב להיות שלכם
- בלעדיות – כשספק מנהל קמפיינים דרך עמוד שלו, הלידים נשארים ברשותו, הוא יכול להעביר אותם גם לחברות מתחרות ובנוסף יכול להשתמש בטרגוטים שלכם לטובת לקוחות אחרים.
רוצים לדעת עוד על פרסום מתקדם בפייסבוק ובאינסטגרם? מפגש Sourcing & Marketing Super Powers הוא בול בשבילכם! מידע נוסף על המפגש תוכלו למצוא כאן>
רוצים להתמקצע יותר בקידום הממומן ולקבל כלי סורסינג פרקטיים נוספים?
מוזמנים להצטרף אלינו למפגש למידה מיוחד שכולל 4 סדנאות פרקטיות שיתנו BOOST לסורסינג שלכם. המפגש יכלול סדנת קידום ממומן בפייסבוק, סדנת קידום ממומן בלינקדאין, סדנת ריקורטר לייט וסדנת גיוס בגיטהב וב- Stack Overflow. למידע על המפגש לחצו כאן>
בהצלחה!
כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?
קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות