ככה באמת אפשר להצליח לגייס עובדים בפייסבוק!

מאת: ויקי גרונר

איך יכול להיות שיש מגייסות שמצליחות לגייס הרבה מהפייסבוק ואחרות מדווחות שהפייסבוק פשוט לא עובד?

על פי בנצ'מארק מקורות הגיוס לשנת 2022 שנערך על ידי חברת HRD, 26% מהגיוסים נעשו דרך הרשתות החברתיות. כששאלנו את המשתתפים בסקר מה הם 3 מקורות הגיוס האפקטיביים ביותר עבורכם, 20% ציינו שפייסבוק. 58% מהמשיבים דיווחו שהם הצליחו לגייס דרך פייסבוק.

איך אפשר להצטרף לסטטיסטיקה של המצליחים ואיך להימנע מטעויות שמבזבזות לכם זמן יקר?

  1. מבחן ה-3 שניות

כולנו רגילים לגלול, לדפדף, לסרוק מהר המון מידע ולהתעכב רק על מה שמעניין.

כאן אני חייבת לגלות לכם סוד: פרסומי משרות זה דבר מאוד מצ'עמם כשמדובר בפרסום הבנאלי והמייגע שרובנו חוטאים בו.

כאן נכנס לפעולה מבחן ה-3 שניות. אם תוך 3 שניות לא תפסתם למועמד את העין, הוא כבר בפוסט הבא או בפוסט שאחריו.

נשמע מייאש? אמממ לא בהכרח! אפשר להפוך את הלימונים ללימונדה.

פוסטים יצירתיים הם לא רק כלי למשוך מועמדים, הם גם דרך מצוינת לשמור על השפיות הגיוסית שלנו. עבודה של מגייסת/סורסרית יכולה להיות מונוטונית ומשעממת, אבל יכולה להיות גם לונה פארק ססגוני ומגוון שכולל שילוב מנצח בין פרסום, שיווק איתור, אבחון, מכירות ואפילו ניהול פרויקט (כן, לדעתי כל משרה היא פרויקט שצריך לנהל. אבל זה כבר נושא לפוסט אחר…).

לא שכנעתי? נסו לדמיין שתי סיטואציות. באחת אתן מקדישות שעתיים ביום לפרסום משרות בצורה טכנית וסיזיפית. "העתק הדבק" לכל אתרי הדרושים, לכל הקבוצות בפייסבוק, לינקדאין.

סיטואציה שניה – אתן בונות קריאטיב למודעת דרושים מעניינת, בונות סיפור, ממציאות סלוגן שיתפוס את העין, בוחרות תמונה מתאימה ומפרסמות בצורה ממוקדת במקומות הנכונים. עדיין הקדשתן את אותו פרק זמן, אבל הפעם ניצלתן אותו בצורה חכמה ויעילה.

אבל איך עושים את זה? מזמינים אתכן (ובת'כלס גם אתכם) להצטרף אלינו לסדנת "איך לתפוס את המועמדים ברשת" שתתקיים ב-28/7/22. להרשמה>> (אגב, אם יש לכם צוות גיוס גדול, אפשר להזמין את הסדנה גם כמפגש פנים ארגוני לצוות הגיוס או לנבחרת השגרירים שלכם)

  1. תגידו, מה הסיפור שלכם?

מכירות את רגעי האסקפיזם האלה בפייסבוק, באינסטגרם או בטיק-טוק אחרי (או במהלך) יום קשה בעבודה או בבית? ברגעים האלה אתן רק רוצות לנקות את הראש, לצחוק, לקרוא משהו מעניין ואז…בום! מגיעה פרסומת. ועוד פרסומת. ועוד פרסומת.

ואתן כבר מאוד מיומנות בלדפדף את הפרסומות האלה, כי מראש לא נכנסתן כדי לצרוך פרסומות, אלא כדי לצרוך כמה רגעי שקט.

באותו אופן, גם המועמדות והמועמדים הפוטנציאלים לא נכנסים לרשתות כדי לעיין במשרות שלנו. המשרות לא ממש מעניינות. מה שמעניין הוא הסיפור. אם נגיש את המשרה בצורה מעניינת, יקרה הקסם הזה והמועמד ישלח קורות חיים וגם יגיע לתהליך כשהוא בשל יותר. אם נקביל את זה לעולם המכירות, זה "ליד חם", לא רק בגלל שהוא חדש אלא גם בגלל שהוא מגיע אחרי שעבר הכנה טובה בפייסבוק.

את הסיפור שלנו אנחנו נספר גם סביב פרסומי משרות, אבל לא רק. לפעמים נסתפק בלספר סיפור, בלי משרה, בלי פרסומת בסוף. ככה אנחנו מייצרים "בילד אפ" לקראת הפרסום הבא שלנו.

אבל… למי יש זמן עכשיו לספר סיפורים?

סיפורים זו לא חפירה. סיפור יכול להיות מאוד קצר וממוקד. סיפור יכול להיות גם תמונה ושתי שורות.

אז, בלי לעשות יותר מידי ספוילרים לקראת הסדנה ב-28/7 – רק אגיד שתקבלו שם כלים לכתיבה שיווקית גיוסית. להרשמה>>

האם כתיבה זה לא רק כישרון מולד? אני מאמינה שכתיבה היא מיומנות נרכשת. ככל שנתרגל יותר, גם את השריר הזה נוכל לחזק. זה לא אומר שתכתבו מחר רב מכר, אבל בהחלט יאפשר לכן לנסח פוסטים טובים יותר ברשתות.

  1. ענייני אלגוריתם…

ששש אף אחד לא מדבר על זה.

אילו פוסטים יקבלו יותר חשיפה?

מה צריך לעשות כדי להגדיל את החשיפה?

האם יש שעה שבה כדאי לפרסם? יום מומלץ?

אז בפועל יש מספר גורמים שמשפיעים על הצלחת הפוסט. בסדנה נכנס יותר לעומק לענייני אלגוריתם, אבל חשוב לי לציין כבר עכשיו: האלגוריתם יודע לזהות תוכן טוב ולקדם אותו.

אני יכולה לשתף אתכם שבתקופת הקורונה הבטחתי לפרסם סרטון שלי שרה. מילא מנגנת… אבל למה החברים שלי צריכים להנות מכל הזיופים האלה בבת אחת?! הייתי נבוכה מאוד מהסיטואציה ולכן החלטתי לפרסם את הסרטון אחרי חצות, מתוך הנחה שהחברים שלי כבר ישנים ושעד הבוקר הסרטון ייעלם. בפועל, הסרטון הזה קיבל יותר מידי חשיפה, יותר מידי לייקים ותגובות.

למה זה קרה? לא כי אני זמרת טובה. זה היה ביצוע דיי עלוב. אלא בגלל שהבאתי לשם משהו ממני.

רגע… ומה לגבי השעות והימים לפרסום? 

אני רוצה לשתף אתכם בנתונים מאחורי הקלעים של שתי קהילות. אחת מונה כ-11K חברים (בתחום הגיוס והסורסינג) והשניה כ-26K אנשים (בתחום הקריירה). שימו לב לימים ולשעות החמות בכל אחת מהקבוצות.

קבוצה א: יום חמישי הוא היום הפופולארי. שימו לב לשעות החמות, כי אוטוטו תראו נתונים מקבוצה אחרת בתחום הקריירה ותוכלו להשוות.

קבוצה ב: ימי שני ושישי הם הפופולאריים

ניפצתי לכן מיתוס? 

החדשות הטובות שאפשר לנהל את תזמון הפוסטים שלכם בצורה הרבה יותר שיטתית וחכמה. נדבר גם על זה בסדנה.

  1. סורסינג בפייסבוק

לא, אין כאן טעות הקלדה. הפעם התכוונתי לפייסבוק ולא ללינקדאין.

אז נכון, מאז שהגרף סרץ' בפייסבוק בוטל, חיינו נהיו קשים יותר. עם זאת, עדיין אפשר לחפש גם בפייסבוק. אפשר לעשות סטוקינג שלם בפייסבוק.

מה אפשר לחפש?

אפשר לחפש מועמדים שציינו שהם מחפשים עבודה או שהגיבו לפוסטים. אפשר לעשות חיפוש חכם של קבוצות והדגש הוא על חכם ולא על קבוצות שהפכו ל"פח זבל של משרות" (סלחו לי על התיאור, אבל לא מצאתי דרך אחרת לתאר זאת בלי לחטוא למציאות).

האם נלמד לעשות את זה בסדנה ב-28/7? ברוררר! להרשמה>

  1. קידום ממומן

קידום ממומן מאפשר לכן להגיע לאוכלוסיה מסוימת עם מסר או מסרים ממוקדים. לדוגמה: קידום ממומן למתפחים שגרים בדרום ומציע להם למצוא עבודה ליד הבית בלי לשרוף הרבה זמן בכבישים. דוגמה נוספת: קידום ממומן למשרת שירות לקוחות לחיילים משוחררים ששמה בפרונט את נופש החברה המתקרב.

האם אפשר לעשות קידום ממומן עצמאית בלי להשתמש בספקים חיצוניים? כן. זה בהחלט אפשרי. מגייסות וסורסריות שעברו אצלי את ההכשרה יכולות להעיד שהן הביאו באופן עצמאי מועמדויות יותר איכותיות ובפחות כסף.

ואם אני רוצה לפנות לספק חיצוני שינהל לי את הקמפיינים? זה בסדר גמור! חשוב לוודא שמדובר בספק שמכיר את עולם הגיוס. בנוסף, חשוב לזכור שניהול קמפיינים זה לא "שגר ושכח", גם אם בחרתן להוציא את המשימה לספק אתן חייבות לנהל אותו. כדי שתוכלו לנהל אותו בצורה מקצועית, חשוב שיהיה לכן ידע בנושא.

איך אפשר לרכוש ידע? קודם כל, יש כאן בבלוג מגוון מאמרים בנושא. בנוסף, ב-3/8 נקיים מפגש למידה שיעסוק בנושא. להרשמה>>

  1. תסמונת "הקיץ של אביה"

זו החרדה הגדולה ביותר של רובנו!
מה יקרה אם אף אחד לא יעשה לי לייק? אם אף אחת לא תגיב לי לפוסט?

אז גם לגבי זה יש לי משהו חשוב להגיד לכן.

מה יקרה??? הפוסט שלכן יישב לו לבד בחושך ופשוט ייעלם.

אף אחד לא יראה או יזכור שהיה לכם פוסט עם לייק אחד.

ממשיכים הלאה. כותבים עוד פוסט ומקווים שהוא יתפוס!

אז אם הפוסט שלי תפס ואם גם אתן רוצות לשכלל את העבודה שלכן בפייסבוק, הצטרפו לסדנת איך לתפוס את המועמדים ברשת>>>

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו הכוללת מעל ל 10,000 אנשי גיוס ו HR?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות

ספר הגיוס - להורדה ללא עלות

ספר הגיוס מכיל עשרות מאמרים מקצועיים בתחום סורסינג, מיתוג מעסיק, ניהול הגיוס ועוד.
הוא הפך לספר חובה למי  שרוצה לקבל רעיונות או להכשיר את העובדים החדשים שלו.
* עם הורדת הספר תצורפו לרשימת הדיוור המקצועית של HRD