6 דברים שחובה לדעת לפני שעושים קידום ממומן של משרות בפייסבוק ובאינסטגרם

מאת ויקי גרונר

קידום ממומן מאפשר לנו להגיע לקהל יעד מטורגט של מועמדים ולהציג להם משרה או משרות שעשויות להיות רלוונטיות. אנשי המרקטינג בארגונים משתמשים בפלטפורמה הזו לשיווק המוצר או השירות שהארגון מציע. סוכנויות פרסום מבצעות קמפיינים בתקציבי ענק. אבל למה כשמבקשים מהם לעשות קמפיין גיוס/מיתוג מעסיק – זה לא עובד? ומה אנחנו חייבים לדעת לפני שמתחילים קמפיין כזה?

  1. אפיון מדוייק של קהל היעד

מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת טרגוט לפי:  יישובים/איזורים, מין, שפות, גיל, תחומי עניין, אירועי חיים, משרות, אירועי חיים (למשל מאורסים, הורים לילדים בגילאים מסויימים, עבודה חדשה, חוגגים החודש יום הולדת) ועוד. בעת בניית הקמפיין ניתן להגדיר גם פלח מועמדים שאינו רלוונטי לנו למשרה ("אקסלוד"). למשל:  בטרגוט למשרת שירות לקוחות, אפשר לעשות אקסלוד למהנדסים.

ישנן אופציות טרגוט מתקדמות יותר כגון טעינת פרטים של מועמדים פוטנציאליים ויצירת קהל דומה (לוקאלייק), שיווק מחדש (רימרקטינג) למועמדים שכבר נחשפו לתכנים שלנו ועוד.

  1. מה יוצא לי (=כלומר למועמד) מזה?

מילים כמו יצירת ערך, או EVP שגורות בפי אנשי שיווק ומתחילות לחלחל גם לתחום הגיוס / מיתוג מעסיק. להניע מועמד פוטנציאלי להגיש מועמדות למשרה, זה לפעמים יותר מאתגר מלגרום ליוזר להשאיר פרטים בקמפיין שמציע מוצר או שירות. למה? כי רוב הסיכויים שהוא לא מחפש עבודה. רק אם תהיה הצעה מעניינת ואטרקטיבית הוא יתעניין. נוסיף לכך את הקושי לשלוח קו"ח דרך המובייל וחסמים נוספים שקשורים לשמירה על דיסקרטיות ואינספור הסחות דעת (שיחות, וואטצאפים, פרסומים אחרים) – ונקבל משימה מאוד מאתגרת.

לכן, הפרסום חייב להיות מושך, אטרקטיבי, מעניין, כזה שכולל הצעת ערך ברורה עבור המועמד (או במילים אחרות: לא מעניין מה אנחנו צריכים, מעניין מה המועמד צריך. מה המועמד צריך? נברר זאת בשלב אפיון קהל היעד, מה הצרכים שלו, מה הקשיים, החששות, המצוקות ואיך ההצעה שלנו יכולה לעזור לו.

נפתח מועד חדש לסדנת גיוס ומיתוג מעסיק באינסטגרם למידע נוסף להרשמה לחצו כאן >>>
>> לשרותי קידום משרות ממומן וניהול עמוד חברה בפייסבוק לחצו כאן>>>
 

  1. הטינדר של תחום הגיוס – משכו תשומת לב

הגשת מועמדות למשרה דומה מאוד להבעת נכונות לצאת לדייט. למועמד יש כמה שניות להחליט אם המשרה מתאימה לו. כדי שהוא בכלל ישים לב למשרה בתוך אלפי גירויים שמקיפים אותו בתוך פייסבוק ומחוצה לו – אתם חייבים להיות אטרקטיביים, מושכים. זה המקום לשים לב לתוכן – תמונה, כתיבה שיווקית ומעניינת, פחות קלישאות מכירתיות ויותר סטורי-טלינג.

  1. מה שלא פשוט – פשוט לא עובד

הגשת המועמדות צריכה להיות פשוטה, מהירה, נוחה וקלה. כמה שפחות פרטים, כמה שפחות שדות חובה וכמה שיותר מיידיות. במשרות שלא מחייבות קורות חיים – הסתפקו באיסוף פרטים בסיסיים על המועמדים (כמו שם וטלפון).

  1. תקציב ובחירת ספק

ארגונים רבים שאני מגיעה אליהם לסדנאות, לייעוצים או לניהול עמודים עסקיים וקמפיינים מספרים לי שיש לשיווק ספק מעולה שעושה עבודה מושלמת בכל מה שקשור לביזנס, אבל נוחל כישלון אחרי כישלון כשמדובר בגיוס.

למה?

כי בסופו של דבר יש כאן שפה שונה, קהל ייחודי עם אופי שונה, צרכים אחרים, חסמים ועוד. נדרשות כאן דיוק, יצירתיות, הבנה של תחום הגיוס ושל הפרופילים השונים. ספק שלא מבין עד הסוף את הפרופיל ואת השוק – לא באמת יצליח לעשות טרגוט מדוייק ולא תמיד יצליח לעשות קריאטיב מותאם לקהל היעד.

התשלום נחלק ל-2:

  • התשלום לספק על ביצוע ועל ניהול הקמפיין (כ-2000 ₪)
  • התשלום לפייסבוק על הקמפיין – העלות היא פר ליד/קליק/חשיפה.

כמה נשלם לפייסבוק?

התשלום לפייסבוק אינו ידוע מראש ומבוצע בשיטה של "ביד". ככל שיש יותר מתחרים על אותו קהל היעד וככל שציון הרלוונטיות שלכם יהיה נמוך יותר – התשלום לפייסבוק יהיה גבוה יותר.

לכן, גם אחרי פרסום הקמפיין יש לבצע אופטימיזציה: הן ברמת הטרגוט והן ברמת הקריאטיב.

  1. העדיפו שהקמפיין ייצא מדף הפייסבוק שלכם ולא של ספק חיצוני

את קמפיין הגיוס אפשר לבצע מדף הפייסבוק העסקי של השיווק, מעמוד קריירה שלכם או מעמוד ייעודי של הספק.

מדוע עדיף שהקמפיין ייצא מהדף שלכם?

  • נתונים – תהיה לכם גישה תמידית לנתונים, גם בעוד כמה שנים וגם אם תחליפו בעתיד ספק. תוכלו לראות בדיוק כמה אתם משלמים לפייסבוק לעומת כמה אתם משלמים לספק. תוכלו לראות את נתוני הקמפיין כמו שהם, ללא עריכה.
  • מיתוג – כשקמפיין טוב יוצא מדף שמזוהה אתכם – אתם מייצרים באותה הזדמנות גם מיתוג ומגדילים פוטנציאלית את כמות העוקבים של הדף.
  • פיקסל, שיווק מחדש – כדי שהיכולות האלה יתממשו, הדף חייב להיות שלכם
  • בלעדיות – כשספק מנהל קמפיינים דרך עמוד שלו, הלידים נשארים ברשותו, הוא יכול להעביר אותם גם לחברות מתחרות ובנוסף יכול להשתמש בטרגוטים שלכם לטובת לקוחות אחרים.

רוצים לדעת עוד על פרסום מתקדם בפייסבוק ובאינסטגרם? הרשמו לסדנת אינסטגרם לגיוס ולמיתוג מעסיק, תוך התייחסות לקידום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם. נותרו מקומות אחרונים.

רוצים סיוע בניהול קמפיינים בתחום הגיוס בפייסבוק, באינסטגרם ובלינקדאין? יש לנו שני שירותים עבורכם!

  • שירות ניהול קמפיינים ממוקד גיוס ומיתוג מעסיק. לפרטים נוספים >
  • ליווי וחניכת שטח שילמדו אתכם לבצע את הקמפיינים בצורה עצמאית (כולל יצירה משותפת של קמפיין).

נפתח מועד חדש לסדנת גיוס ומיתוג מעסיק באינסטגרם. הסדנה כוללת התנסויות פרקטיות, צילום, שימוש באפליקציות מובילות ועוד הרבה הפתעות. מספר המקומות מוגבל לעד 15 משתתפים. להרשמה>>>

מכירים עוד חברים או קולגות שייהנו מהמאמר? שתפו אותם:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

כבר הצטרפת לניוזלטר שלנו?

קבלו עדכונים על כל התכנים החדשים שעולים כאן + עדכונים על מיטאפים, כנסים והצעות רלוונטיות

אם נהנת מהמאמר הזה, הנה עוד כמה טובים:

כבר הצטרפת לקהילת הפייסבוק שלנו הכוללת מעל ל 8000 אנשי גיוס ו HR?

עוד דברים שיכולים לעניין אותך

סגירת תפריט